تاریخ خبر: کد خبر: 7542

از تغییر نام خیابان کنسولگری تا مراسم بزرگداشت برای شهید آیت الله نمر/

مشهدمقدس مرکز خشم انقلابی بر علیه آل‌سعود شد+عکس

موضوعی دیگر که باعث خبرسازی مجدد تجمع مشهد شد، این بود که صبح امروز برخی سایت ها از جمله خبرگزاری فارس متن توئیت یک دختر لبنانی فعال در شبکه های اجتماعی را منتشر کردند که با ادبیاتی عاشقانه ذیل عکس جوان مهاجم کنسولگری عربستان در مشهد ضمن تحسین حرکت او نوشته بود که «هر جا باشی پیدات می کنم و با تو ازدواج می کنم»!

مشهدمقدس مرکز خشم انقلابی بر علیه آل‌سعود شد+عکس

به گزارش «قاصدنیوز»، پس از اعلام خبر ناگوار شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه عربستانی توسط رژیم آل سعود، موجی از خشم در میان مسلمانان جهان به راه افتاد. اما در این میان مشهدمقدس به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی در واکنش به این حادثه فعال تر بوده است.

 

* تعطیلی حوزه‌های علمیه سراسر استان

حوزه علمیه خراسان در راستای محکومیت اعدام روحانی بارز عربستان آیت الله«شیخ النمر» تمامی دروس عمومی را در روز یکشنبه تعطیل اعلام کرد و تجمعی را در مدرسه علمیه نواب مشهد برگزار نمود.

 

* پایین کشیده شدن پرچم کنسولگری / ابراز ارادت دختر لبنانی به عاملان!

از ساعت ۱۷ عصر شنبه در مقابل کنسولگری عربستان برگزار شد و بیش از سه ساعت به طول انجامید مردم خشمگین و معرض مشهد با سر دادن شعار های مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود خشم و انزجار خود را از سیاست های جنایتکارانه آمریکا و حمایت از رژیم آل سعود به منظور اعدام آیت الله شیخ النمر ابراز کردند.

 

معترضان مشهدی در زیر رگبار باران با شعار«سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» خواستار واکنش مسلمانان جهان به این اقدام ننگین دولت عربستان شدند.

 

در این اجتماع اعتراض آمیز که با حضور تعداد زیادی از عوامل انتظامی به منظور حفاظت از کنسولگری عربستان در مشهد همراه بود معترضان با پرتاب سنگ  و مواد آتش زا کنسولگری عربستان را مورد حمله قرار دادند.

 

با وجود ایجاد دیوار حفاظتی توسط فنس های آهنی به ارتفاع  چهار متر که توسط نیروهای انتظامی برای جلوگیری از نزدیک شدن متعرضان در مجاورت کنسولگری حادث شده بود اما معترضان از این دیواره ها بالا رفته و پرچم این کنسولگری را پائین کشیدند.

 

حمله مردم خشمگین با مواد آتش زا موجب شد که بالکن یکی از طبقات این کنسولگری به آتش کشیده شود و شیشه های این مجتمع بر اثر پرتاب سنگ شکسته شود.

 

گفتنی است پلیس در همین رابطه مجبور به واکنش شد و با معترضان خشمگین برخورد کرد. به گفته دادستان مشهد 4 نفر در رابطه با تجمع شنبه شب دستگیر شده اند.

 

موضوعی دیگر که باعث خبرسازی مجدد تجمع مشهد شد، این بود که صبح امروز برخی سایت ها از جمله خبرگزاری فارس متن توئیت یک دختر لبنانی فعال در شبکه های اجتماعی را منتشر کردند که با ادبیاتی عاشقانه ذیل عکس جوان مهاجم کنسولگری عربستان در مشهد ضمن تحسین حرکت او نوشته بود که «هر جا باشی پیدات می کنم و با تو ازدواج می کنم».

توئیت دختر لبنانی شوخی درآمد

ساعاتی بعد از انتشار این توئیت، دختر لبنانی اکنون متن تازه ای را توئیت کرده و گفته است که کار نوشته او یک شوخی و طنز سیاسی بوده است و از جدی گرفتن این لطیفه سیاسی توسط برخی شبکه های داخل ایران اظهار دچار حیرت شده است!

 

 

* واکنش وزارت امور خارجه عربستان به حوادث مشهد

ساعتی پس از محکومیت اقدام عربستان در اعدام شیخ باقر النمر تسوط مقامات کشورمان، وزارت خارجه سعودی‌ «حسین صادقی» سفیر کشورمان در ریاض را فراخواند و با تسلیم یادداشت اعتراضی، به شدت از اظهارات مقامات ایرانی در سایه این اعدام، انتقاد کرد.

 

بر اساس گزارش شبکه خبری العربیه، مسولان سعودی در این دیدار، به حمله معترضین به کنسول‌گری عربستان در مشهد اشاره نموده و دولت ایران را مسئول حفاظت از این مکان دیپلماتیک دانستند.

 

* واکنش عجیب حسن روحانی به شهادت شیخ نمر و حوادث مشهد و تهران

رئیس‌جمهور در پیامی به مناسبت شهادت شیخ نمر ضمن محکوم کردن این اقدام توسط دلت سعودی خواستار معرفی عاملان حرکتهای افراطی در تهران و مشهد به دستگاه قضایی شد. اما نکته ای که در این پیام وجود دارد آن است که این پیام حاوی یک پاراگراف محکومیت عربستان بوده است و سه پاراگراف در محکومیت افراطیون داخلی!

 

* تغییر نام خیابان کنسولگری عربستان در مشهد

شورای اسلامی شهر مشهد در اقدامی انقلابی بنا به پیشنهاد حجت الاسلام فاطمی ارفع، خیابانی که کنسولگری عربستان در آن واقع بود را با اکثریت آرا به نام "شهید آیت الله نمر" نامگذاری کرد و به شهرداری ابلاغ نمود تا در روز یکشنبه نسبت به نصب آن اقدام نماید.

کنسولگری عربستان

 

* تجمع مجدد مردم در روز یکشنبه

در این تجمع که برخلاف شب گذشته به دلیل ممانعت پلیس، دورتر از کنسولگری عربستان برگزار شد، مردم با سردادن شعارهایی همچون وزارت خارجه اقدام انقلابی، مرگ بر سعودی، مرگ بر داعش آمریکایی و مرگ بر اسرائیل، نتیجه دیپلماسی تدبیر، شهادت شیخ نمر و... خشم انقلابی خود را در اعتراض به اعدام شیعیان در عربستان اعلام کردند.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/10/13/13941013180820563_PhotoL.jpg

معترضان در زیر بارش باران، با سردادن شعار هیهات منا الذله، خواستار تعطیلی سفارت عربستان و رفتار قاطع دیپلماتیک از سوی مسئولان کشور شدند.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/10/13/13941013191516552_PhotoL.jpg

شیخ نمر دولت حسن روحانی

«ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده»، «مرگ بر صهیونیست‌های غاصب» و «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، از دیگر شعارهای تجمع‌کنندگان بود.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/10/13/13941013191514227_PhotoL.jpg

شیخ نمر دولت حسن روحانی

تجمع مشهد آل سعود

گفتنی است، مردم در پایان این تجمع، پیکر شهید آیت‌الله النمر را به صورت نمادین تشییع کردند. همچنین پس از تهدید شب گذشته رئیس جمهور، پلیس با ایجاد چندلایه حفاظتی اجازه رفت و آمد در محدوده کنسولگری را ندارد و برای متفرق شدن جمعیت از ماشین های آب پاش استفاده نمود.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/10/13/13941013181155900_PhotoL.jpg

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/10/13/13941013180824541_PhotoL.jpg

 

مراسم یادبود آیت الله نمر در مراکز مذهبی و فرهنگی شهر مشهد

در حرم مطهر رضوی، مراسم بزرگداشت ویژه ای روز دوشنبه 14 دی، از ساعت 17 الی 21 بعد از برپایی نماز مغرب و عشاء، در رواق امام خمینی(ره) با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از کشورهای مختلف برگزار می شود. در این مراسم ضمن قرائت زیارت امین الله توسط مداح و ذاکر اهل بیت(ع) خوش چهره، تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت خواهد شد. حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم راشد یزدی نیز در این محفل معنوی به ایراد سخن خواهند پرداخت.

 

 

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون