تاریخ خبر: کد خبر: 6459

آیت الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هشدار داد:

آقای وزیر! سر بچه را بند می‌کنید که می‌گویید حضور اروپایی‌ها در کشور برای عذرخواهی است؟ / عده ای به دنبال «نرمالیزاسیون» به معنای عادی‌سازی خط استکبار در کشور هستند

این‌که یک آقای وزیر بیاید در مصاحبه‌اش بیاید بخندد و لبخند بزند بگوید خب این ها چون خیلی ما را اذیت کرده اند در تحریم‌ها، حالا آمده‌اند از ما عذرخواهی کنند، سر بچه بند می‌کنید؟ عروسک به دست بچه سه ساله می‌دهید؟ خود شما نمی‌فهمید یا فکر کردید مردم نمی فهمند؟ آقا این نرمالیزاسیون است، این خارج کردن کشور و نظام از خط انقلاب است

آقای وزیر! سر بچه را بند می‌کنید که می‌گویید حضور اروپایی‌ها در  کشور برای عذرخواهی است؟ / عده ای به دنبال «نرمالیزاسیون» به معنای عادی‌سازی خط استکبار در کشور هستند

به گزارش «قاصدنیوز»، آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته 20 شهریور مشهد مقدس در حرم امام رضا(علیه‌السلام)، با اشاره به پشت سر گذاشتن روز مبارک دحوالارض، گفت: هفته‌ای بر ما گذشت، هفته پر فضیلت ایام متبرکه زیارتی مخصوص امام هشتم (علیه‌السلام) در روز بیست و سوم و در روز دحوالارض بود، سفره ویژه ای برای مهمانان علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) از رأفت مولا در این دو سه روز گسترده شد و همه الحمد لله مطنعم به نعمت عنایت خاصه مولی (علیه‌السلام) در این دو سه روز بودیم.

 

 

نکته‌ای که برای ما قابل‌تأمل است، این است که بعد از زیارت سیدالشهدا (علیه‌السلام)، زیارت هیچ امامی به‌اندازه زیارت امام رضا (علیه‌السلام) مورد تأکید و توصیه پیغمبر و ائمه معصومین (علیه‌السلام) قرار نگرفته است.

 

چرا این حجم سفارش برای زیارت امام رضا (علیه‌السلام) وجود دارد؟

وجود مقدس پیغمبر اکرم و امیرالمؤمنین به طور دقیق و قاطع به زیارت امام رضا (علیه‌السلام) و خبر و پیشگویی از آینده این قبه و بارگاه، اقدام فرمودند؛ امام باقر، امام صادق، موسی بن جعفر، خود امام هشتم، امام جواد و امام هادی (علیه‌السلام)، همه درباره مسئله زیارت امام رضا (علیه‌السلام) توصیه‌ها و سفارشات خاصی دارند. هیچ امامی مردم را به زیارت خودش غیر از امام رضا (علیه‌السلام) دعوت نکرده است و این نکته برای ما قابل‌تأمل است، چرا این همه سفارش به زیارت امام رضا شده؟

 

آیا همین‌که حضرت در غربت قرار داشته اند یا در غربت به شهادت رسیده اند، امام حسین (علیه‌السلام) هم در غربت به شهادت رسیدند، موسی بن جعفر هم در غربت به شهادت رسیدند و مسئله دور بودن مزار به‌اصطلاح از مدینه طیبه، آیا این باعث شده این همه سفارش کنند؟ این خیلی برای ما یک نکته قابل توجهی نیست چون اسلام دین جدی است، ائمه و پیغمبر سفارشاتشان بر اساس یک سلسله مبانی است که در اصل هدایت انسان‌ها، فرد سازی‌ها، جامعه‌سازی‌ها و سرنوشت آینده اسلام و مسلمین، بر این مسائل مبتنی است و به صرف یک حرکت احساسی و تهییج احساسی، امام و پیغمبر دستور نمی‌دهند و سفارش دهند، چرا این همه سفارش شده به زیارت امام رضا؟

 

پیش‌بینی پیامبر از تبدیل‌شدن مدینه به پایگاه دشمنان اسلام

پیغمبر و معصومین پیش‌بینی می‌کردند که آینده اسلام به آنجا منتهی خواهد شد که اسلام دیگر در مدینه متمرکز نیست و اسلام از مدینه خارج می‌شود و دیگر پایگاه پیغمبر و پایگاه نشر قرآن به تمام دنیا به صورت پایگاه دشمنان اسلام درخواهد آمد و امروز ما این را داریم مشاهده می‌کنیم.

 

مدینه پیغمبر کانون تاخت‌وتاز یک حزب و مذهب دست ساز استعمار پیر دنیا، انگلیس ناپاک، وهابیت ملعون قرارگرفته است و تمام مقدسات پیغمبر و اهل بیت پیغمبر را زیر پای خودشان لگد مال کرده اند، این را پیغمبر پیش‌بینی می‌کردند، ائمه معصومین پیش‌بینی می‌کردند که یک روزی بر حرمین شریفین استکبار مسلط خواهد شد و آن روز پیش‌بینی کردند نقطه‌ای که دست استکبار به آن نقطه نمی‌رسد و نقطه‌ای کانون نشر و پخش و توسعه اسلام در همه دنیا خواهد شد و جایی که به‌جای مدینه، قبه الاسلام جهان مخصوصأ در یک نقطه استراتژی دنیا قرار خواهد گرفت، سرزمین خراسان است و این کشور ایران.

 

ایران و خراسان، سکوی پرش و توسعه اسلام در جهان است

آن روز تأکید داشتند مسلمانان از همه جا به این نقطه توجه کنند، اینجا بشود پایگاه اسلام و مرکز نشر اسلام، اینجا بشود مرکز تمرکز مسلمین، استکبار دستش به این نقطه نخواهد رسید، باشهامت، با مردانگی، با فداکاری مردمی که قاطعانه در استکبارستیزی در این نقطه مقاومت می‌کنند و این به خاطر این بود که سفارش کردند همه بیایند خدمت امام رضا، همه به اینجا بیایید، همه به این نقطه توجه داشته باشید، این نقطه بلد آمن است، این نقطه سرزمین پاک قبه الاسلام است، این نقطه سکوی پرش و توسعه اسلام در همه جهان و در همه کره زمین است. «تکبیر»

 

خیال خام برخی جریان‌های سیاسی است که دست و پای استکبار به این کشور باز شود

برادران و خواهران، ما سرباز این جریان پیغمبریم، ما فدایی و قربانی این اصل رسول الله و ائمه معصومین هستیم که اینجا را «قبه الاسلام» حفظ کنیم و نگذاریم مورد دستبرد استکبار جهانی و دشمنان پیغمبر و دشمنان اسلام این منطقه قرار بگیرد ولذا این را باید توجه داشته باشیم آدم‌هایی که در گوشه و کنار در قالب جریان های سیاسی این خواب را می‌بینند که یک روزی دست و پای آمریکا و اروپا به این مملکت دراز شود و آنان بتوانند با یک راحتی بخورند، بچاپند، جفتک بزنند و عیاشی کنند، این یک خیال خامی است.

 

این مذاکرات هسته‌ای که با اروپا و آمریکا شروع شد، یک عده افراد، بعضی‌ها با قلم‌های مسموم و بعضی‌ها با فعالیت‌های رسانه ای در فضای مجازی و بعضی‌ها هم با یک سلسله فعالیت‌های مزورانه، شروع کردند این سه نکته را در بین مردم پخش کردن؛ یکی این که آقا تمام شد، دیگر استکبارستیزی تمام شد، مقابله با آمریکا تمام شد، دیگر راه عوض شد.

 

نکته دوم این که ما برای این که بتوانیم در این مملکت زندگی کنیم، باید با نظام بین‌المللی آمریکایی کنار بیاییم و باید با آنان بسازیم و نکته سوم هم این که آمریکا را بزک کنند و از آمریکای شیطان بزرگ به تعبیر مقام معظم رهبری، یک فرشته نجات بسازند، این سه کار را این ها کردند.

 

اعتدال شعار دولت با نرمالیزاسیون خط استکبار متفاوت است

ببینید عزیزان، ما باید توجه داشته باشیم، مسؤولین نظام ما نیز باید به این نکته توجه کنند که مسئله اعتدال که شعار دولت یازدهم بود، با مسئله نرمالیزاسیون فرق دارد، اعتدال، نرمالیزاسیون نیست، اعتدال به معنای این که بیاییم نه در یک حد افراط، در یک موقعیت فوران احساسی در مملکت سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و مدیریت کنیم و نه بیاییم در یک حد تفریط، اصول و آرمان های انقلاب را زیر پا بگذاریم و بخواهیم مدیریت کنیم، این وسط یک روش عقلایی باید انتخاب کنیم برای مدیریت و سیاست‌گذاری کشور، این معنای اعتدال است.

 

نرمالیزاسیون یعنی خط استکبار در کشور عادی‌سازی شود

اما نرمالیزاسیون چیز دیگر است، نرمالیزاسیون این است که این انقلاب که در خط استکبارستیزی است، ذره ذره شروع کنیم مسائل را عادی کنیم، مسائل را از بین ببریم، کارهای طرفداری استکبار را به عنوان یک بزک و آرایش قوی به مردم جلوه دهیم، آن نفرت و عناد مردم را با استکبار کم کنیم، کم‌کم برسیم به جایی که دیگر اصلأ استکبارستیزی از بین برود، این عادی‌سازی مسائل.

 

ترافیک اروپایی‌ها در کشور خطرناک است

دیگر «مرگ بر آمریکا» نگویند، دیگر  آمریکا دفتر حافظ منافع داشته باشد، کم‌کم سفارت آمریکا هم باز شود، کم‌کم اروپایی‌ها هم بیایند به این مملکت؛ این ترافیک اروپایی‌هایی که در کشور داشتیم، خطرناک است، درست از دولت و مسؤولین موضع محکمی گرفتد و گفتند «ما کشور را بازار مصرفی اموال و اشیاء بنجل غربی نمی‌کنیم»، موضعشان موضع خوبی است اما این، انسان را دچار اضطراب می‌کند.

 

در یک روز آقای رییس جمهور از یک مملکت، دوتا وزیر خارجه ازیک‌طرف، گروه اقتصادی از یک کشور چهارم، این ترافیک اروپایی مردم را به وحشت می‌اندازد، ما دو قرن سابقه‌داریم از این اروپایی‌ها و از این آمریکایی‌ها جز دزدی، جز چاپیدن، جز آدم کشی و جز جنایت هیچ چیز ندیدیم. «تکبیر»

 

این‌که آقای وزیر، حضور اروپایی‌ها در  کشور را برای عذرخواهی می‌داند، نرمالیزاسیون است

این‌که یک آقای وزیر بیاید در مصاحبه‌اش بیاید بخندد و لبخند بزند بگوید خب این ها چون خیلی ما را اذیت کرده اند در تحریم‌ها، حالا آمده‌اند از ما عذرخواهی کنند، سر بچه بند می‌کنید؟ عروسک به دست بچه سه ساله می‌دهید؟ خود شما نمی‌فهمید یا فکر کردید مردم نمی فهمند؟ آقا این نرمالیزاسیون است، این خارج کردن کشور و نظام از خط انقلاب است و لذا مقام معظم رهبری پریروز، قاطعانه، قهرمانانه با آن حکمت مدبرانه شان مقابل قضیه ایستادند و گفتند از این به بعد مذاکره با آمریکا ممنوع.

 

ما با همه جا مذاکره می‌کنیم اما با آمریکا دیگر مذاکره‌ای نخواهیم کرد

مذاکره ما برای مذاکره هسته‌ای است، دیگر هیچ حرف دیگری با آمریکا نداریم، فرمودند ما با همه جا مذاکره می‌کنیم اما دیگر با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، این را قطعاً گفتند، مسئله نرمالیزاسیون نیست، این که فکر کنید دیگر مسیر انقلاب را عوض کنیم، خط را جورواجور برویم، یک جور دیگر برویم و کم‌کم اوضاع را آرام کنیم تا یک روزی مردم چشم باز کنند و ببینند مملکت شد همان مملکت شاهنشاهی قدیم، نخیر اینطور نیست.

 

این پرچم تا زمانی که به دست وجود اقدس امام زمان نرسد به زمین نمی‌گذاریم مگر همه ما نسیت و نابود شویم.

 

رهبری به تنهایی، بزرگ‌ترین ضد نرمالیزاسیون را پیاده کردند

رهبری فرمودند این صهیونیست‌ها خیال کرده اند در بستر این مذاکره و قرارداد و برجام، می‌توانند این ها زندگی امن‌وامان و راحتی پیدا کنند و گفتند تا 25 سال دیگر ما راحت شدیم از دست ایران، مقام معظم رهبری فرمودند شما 25 سال دیگر روی دنیا را نخواهید دید و 25 سال دیگر شما نیستید، اصلاً وجود ندارید؛ مسئله این است، به کلی بزرگترین حرکت ضد نرمالیزاسیون را در فرمایشاتشان مقام معظم رهبری انجام دادند.

 

منزوی کردن جوانان انقلابی به اسم افراط و تندرو امکان‌پذیر نیست

این که شما بیایید یک عده انقلابی، یک عده حزب الله، یک عده نیروهای سینه چاک این دین و اسلام و انقلاب را در عرصه سیاست کنار بزنید به اسم افراطی و تندرو این ها را بخواهید از صحنه خارج کنید، از آخوند و غیر آخوندشان را بخواهیم منزوی کنید، در عرصه سیاست و مبانی قدرت کنار بزنید، همچنین چیزی ممکن نیست، مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان تأکید فرمودند «مسؤولان باید جوانان انقلابی را گرامی بدارند»، جوانان انقلابی چه کسانی هستند؟ همین سینه‌چاکانی که در کنار ولایت و رهبری در هر نوع حرکتی که احساس خطر کنند، مرد و مردانه می‌آیند کف خیابان می‌ایستند و مقابله می‌کنند، خطر را این ها برطرف می‌کنند، در برابر خطر این ها می‌ایستند و فرمودند باید این ها را گرامی بدارید و این روحیه انقلابی است.

 

جوانان حزب‌اللهی با کوچک‌ترین احساس خطر به میدان می‌آیند

برادران و خواهران، مقام معظم رهبری نصیحت و موعظه نمی‌کنند، خط و حکم و بیان است، «این روحیه انقلابی است که کشور را از خطر حفظ می‌کند»؛ کدام روحیه انقلابی؟ همین روحیه انقلابی بچه حزب اللهی بسیجی که با کوچک ترین احساس خطر و با کوچک ترین احساس ناملایم در عرصه نظام از همه‌چیزش می‌گذرد و می‌آید وسط عرصه و صحنه؛ به این ها برچسب افراطی و تندرو بزنیم و از صحنه دور کنیم؟

 

خدایا تو بر ما منت گذاشتی به‌پاس خون شهدایمان، به‌پاس بچه های عزیز از دست رفته مان، به‌پاس این داغ جانسوز در دل و سینه مادرها و پدرهای شهید داده بعد از امام، آرمان امام، ایده امام و راه امام را با چنین رهبر حکیمی در حدود یک ربع قرن تا به امروز برای ما حفظ کردی و برای این نعمت تو را شکر می‌کنیم.

 

بااحساس این که می‌خواهد اعتدال به‌طرف نرمالیزاسیون برود، مقام معظم رهبری خودشان توفنده به خروش آمدند و راه را نشان دادند.

 

 

بر گرفته شده از alamolhoda.com

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون