تاریخ خبر: کد خبر: 2653

سازش با یزید زمان اقتصاد را درست نمی‌کند/ 13آبان نبرد دشت کربلا را جهانی کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با سازش کردن با یزید اقتصاد درست نمی‌شود، گفت: 13 آبان نبرد دشت کربلا را جهانی کرد و ما در 13 آبان مانند کربلا، دست به استکبار ندادیم و فریاد زدیم که انقلاب اسلامی زیر بار ذلت نمی‌رود.

سازش با یزید زمان اقتصاد را درست نمی‌کند/ 13آبان نبرد دشت کربلا را جهانی کرد

به گزارش قاصدنیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی ضمن تسلیت فرارسیدن عاشورای حسینی گفت: حساس‌ترین دقایق روز عاشورای حسینی نزدیک به نماز ظهر است؛ بوران مسائل ابی‌عبدالله در عاشورا و در سرزمین کربلا در ظهر عاشورا بوده است.

 

وی افزود: امروز در روز عاشورا در کنار همه اشک‌ها و ناله‌ها ممکن است برای برخی این معنا در ذهن برق بزند که آیا نتیجه این مصائب برای اهل‌بیت چه بوده است؟ نتیجه‌اش پیروزی انقلاب امام حسین (ع) است یا شکست این انقلاب؟ 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آنچه در بدنه این انقلاب به چشم می‌خورد، کشته شدن، کتک خوردن عزیزان و اسارت اهل‌بیت (ع) و بندهای تکه تکه شده در زیر سم اسبان است، آیا این‌ها به معنای پیروزی است؟ آن‌ها همه گذشت و قدرت طاغوتی حاکم بر جای خود باقی ماند و تا قرن‌ها حکومت غاصبانه ادامه داشت و حکومت‌های غاصب بعدی آمدند و سلاطین، ظلمه و ستمگران روی کار آمدند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: اگر بخواهیم قیام سیدالشهدا (ع) را امروز که روز عاشوراست برای یک غیرمسلمان تبیین کنیم از شما اولین سئوالش این است که این کشته شدن‌ها نتیجه‌اش چه بوده؟  جنایت و ظلم که ادامه دارد، چه جوابی دارید؟

 

وی خاطرنشان کرد: پیروزی هر انقلاب و هر حرکتی بعد از تمام شدنش قابل قضاوت است، حرف ما در مسئله قیام امام حسین (ع) این است که قیام امام حسین (ع) هنوز تمام نشده و آنچه در سال 61 هجری در کربلا آغاز شد سرآغاز یک حرکت بود و انقلاب هنوز ادامه دارد.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: کربلا هنوز تمام نشده و در تمام زمان‌ها وجود دارد و مصداق آن، کل ارض کربلا و کل یوم عاشوراست، کربلا امروز است و امروز هرکس در صف عاشقان امام حسین (ع) است ما به آنان دست می‌دهیم، کربلا و عاشورا داستان و اسطوره نیست یک واقعیت است.

 

وی تاکید کرد: کربلا هر روز گسترده‌تر می‌شود و تمام نشده است، انقلاب اسلامی ما دین است، اعتقاد است و یک سیاست خشک نیست، فقط هدف انقلاب اسلامی این نبود که شاهنشاه برانداخته شود بلکه کربلا را جهانی کرد و معادلات جهانی را برهم زد و صف کربلای امام حسین (ع) در جهان آن‌گونه مطرح شد که جبهه‌ای برای حضرت ایجاد و جبهه‌ای در مقابل آن در سطح جهانی ایجاد شد.

 

 عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: 13 آبان نبرد دشت کربلا را جهانی کرد و جبهه امام حسین (ع) ذلت را نمی‌پذیرد؛ استکبار نظیر همان روز کربلاست که می‌خواستند به ما استکبارپذیری را تحمیل کنند اما ما در روز 13 آبان مانند کربلا، دست به استکبار ندادیم و فریاد زدیم که انقلاب اسلامی زیر بار ذلت نمی‌رود، راهبرد ما هیهات من الذله است.

 

وی گفت: روزی استکبار یزید بود و روزی اوباما و کری است، برخی جریان‌های سیاسی بدانند این مملکت، مملکت عاشورا و مملکت حسین (ع) است و نمی‌توانند در همدستی با آمریکا به اهداف خود برسند و به دنبال سازش باشند، با سازش کردن با یزید که اقتصاد درست نمی‌شود، اینجا مملکت قمر بنی‌هاشم (ع) است، اینجا جبهه امام حسین (ع) است ما کربلا را جهانی کردیم بعد انتظار دارید در مملکتی که قمر بنی‌هاشم (ع) دست خود را در کربلا از دست داد ما بخاطر اقتصاد و معیشت با آمریکا و یزید زمان دست بدهیم و بیعت کنیم؟ ...

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون