تاریخ خبر: کد خبر: 5930

مستندی از اکرانش جلوگیری شد+تیزر

به بهانه حضور لوران فابیوس، فرهنگسرای انقلاب اسلامی قصد نمایش مستند «چند قطره خون» و بازخوانی پرونده مربوط به فروش فرآورده‌های خونی آلوده را داشت که از اکران آن ممانعت شد

فیلم مستند «چند قطره خون» به کارگردانی نوید نامور به پرونده فروش فاکتورهای خونی آلوده به ایران از سوی شرکت فرانسوی «مریو» که موجب ابتلای تعدادی از ایرانی‌ها به بیماری ایدز شد، می‌پردازد. این مستند به امید دست یافتن به حقوق بیماران، این مسئله را پیگیری کرده و تداوم حضور این شرکت در بازار داروی ایران را بررسی می‌کند.

 

به گزارش «عمارفیلم» به بهانه حضور لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، فرهنگسرای انقلاب اسلامی قصد داشت در برنامه «فرش قرمز» ضمن نمایش مستند «چند قطره خون» به بازخوانی پرونده فروش خون آلوده به کشور بپردازد که با ممانعت پلیس اکران مستند لغو شد.

 

گفتنی است در این برنامه قرار بود امروز چهارشنبه، هفتم مرداد برگزار شود، خانواده قربانیان به صورت نمادین از لوران فابیوس، وزیر امورخارجه و نخست وزیر وقت کشور فرانسه و از عاملان اصلی فروش فاکتورهای آلوده خونی به کشور، برای شرکت در این جلسه و پاسخ به پرسش های مطرح شده در این مستند دعوت کرده‌ بودند.

 

در ادامه می‌توانید بخش‌هایی از این مستند را مشاهده و دریافت کنید. 

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون