تاریخ خبر: کد خبر: 5906

رئیس مجمع نمایندگان استان: مجلس خواهان عذرخواهی فابیوس قبل از سفر به تهران است/ شواهد نشان می‌دهد توافق پایداری نخواهیم داشت

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور فرانسه تاریخچه سیاهی از خود در ذهن ملت ایران بر جای گذاشته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان: مجلس خواهان عذرخواهی فابیوس قبل از سفر به تهران است/ شواهد نشان می‌دهد توافق پایداری نخواهیم داشت

محمد رضا محسنی ثانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح توس در خصوص سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران اظهار داشت: پرونده کشور فرانسه در رابطه با جمهوری اسلامی ایران سیاه است.

 

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه فرانسه  در پرونده خون های آلوده به ویروس ایدز کشورمان جنایت عظیمی را مرتکب شده است، افزود: اقای فابیوس در مذاکرات اخیر نیز تا می توانست با کارشکنی و مانع تراشی توافق را دچار لغزش می کرد.

 

وی با اشاره به اینکه انجام این سفر در راستای ماسئل سیاسی به معنای عادی شدن روابط نیست، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با دو هدف گرفتن حق قانونی غنی سازی خود و برداشته شدن تحریم های ظالمانه توسط استکبار پا در میدان مذاکرات گذاشته بود.

 

نماینده مردم سبزوار، خوشاب، جوین، داورزن و جغتای در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید از این روابطی که شکل گرفته است در جهت تقویت بنیه اقتصادی خود در راستای اقتصاد مقاومتی بهره کافی را ببریم.

 

محسنی با تاکید بر اینکه توافقی که بین ایران و ۵+۱ شکل گرفته است بر مبنای بی اعتمادی است، خاطر نشان کرد: متاسفانه شاهد توافق پایداری نخواهیم بود و یقینا در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس ادامه داد: ما نیز باید از این حالت برزخی که گرفتار آن شده ایم بتوانیم در جهت غنی سازی تکنولوژی و تقویت زیر ساخت های کشور استفاده لازم را ببریم.

 

وی با بیان اینکه زمان آن رسیده است که اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم، عنوان کرد: وابسته نبودن به بیرون از کشور و به حداقل رساندن آسیب پذیری اقتصاد در صورت هرگونه مشکل در توافق هسته ای باید در دستور کار مسئولان امر باشد.

 

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد رویکرد خود تحریمی به خد بگیریم و مانع حضور کشورهای دیگر در ایران شویم در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد، گفت: انتظار ما از دولت این است که بین کشورهایی که مستکبرانه در برابر ما ایستاده اند و کشورهایی که  در زمان تحریم دوست و یاور نظام بوده اند فرق گذاشته و تعمال خود را بر مبنای سیاست تحریم ها داشته باشد.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون