تاریخ خبر: کد خبر: 5592

دکتر قاضی زاده در گفت‌و‌گو با « قاصدنیوز»/

با طرح هسته‌ای مجلس، فشار آمریکا برای عبور از خطوط قرمز خنثی شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با تصویب طرح هسته‌‌ای مجلس شورای اسلامی مذاکره کنندگان با دست بالاتری در مذاکرات شرکت خواهند کرد و مرزهای آن ها مشخص شده است.

 با طرح هسته‌ای مجلس، فشار آمریکا برای عبور از خطوط قرمز خنثی شد

دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس در مصاحبه با خبرنگار «قاصد نیوز» پیرامون جلسه اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولین نظام عنوان کرد: حرف ما این است که ایران هم بر اساس حقوقی که در قوانین بین الملل برایش تعریف شده است باید دارای صنعت هسته ای پیشرفته بدون محدودیت باشد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این جلسه صحبت را با موضوع مرگ شروع کردند و بر این نکته تاکید داشتند که ما برای یک زندگی ابدی آماده شویم. بنابراین هویت و استقامت و آزادگی و بندگی خدا باید ملاک اصلی در زندگی مادی باشد.

 

این نماینده مجلس در ادامه گفت: سپس ایشان به بحث اقتصاد و مدل اقتصاد مقاومتی پرداختند.   دانشمندان و صاحب نظران هم تاکید داشتند که این حرف درست است و مدیران اجرایی و رئیس جمهور بر آن تکیه کردند در دو عبارت خلاصه می شود، آن هم اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است.

 

دکتر قاضی زاده ضمن تاکید بر این که رهبری در موضوع هسته ای ما را به چند نکته توجه دادند تصریح کرد: اولا ما باید بدانیم هیچ کس در کشور با مذاکره مخالف نیست و همه موافق مذاکره در کشور هستند. همه به دنبال آن هستند که مذاکرات به نتیجه برسد و در این عرصه که باید بده بستانی انجام شود؛ لذا ما حاضریم هزینه هم بدهیم و در بعضی جاها برخی محدودیت ها و امتیازارت را هم پذیرفتیم. تمام تلاشمان را می کنیم که مذاکرات به نتیجه برسد، با این که بارها آمریکایی ها را آزمایش کردیم، اما تصمیم گرفتیم بار دیگر هم این تجربه اتفاق بیفتد.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم در ادامه افزودند که در این مذاکرات باز هم طبق معمول درخواست کننده مذاکرات آمریکایی ها بودند و قول دادند که بنشیند و مسائل شان را با ما حل و فصل کنند اما  همین که ما وارد مذاکرات شدیم شروع به بدعهدی کردند و شروع به کارشکنی کردند.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس خاطر نشان کرد: آمریکایی ها و طرف مقابل به این مذاکرات بسیار نیازمندند و آن ها دلیل اش این است که به بگویند یک جریان انقلابی مستقل هم در مقابل ما زانو زده است و از این مذاکرات به عنوان یک ابزار می خواهند استفاده کنند تا صنعت هسته ای ما را نابود کنند و از بین ببرند.

 

او در تبیین مواضع رهبر انقلاب بیان داشت: رهبری تصریح کردند که تیم مذاکره کننده افرادی امین، شجاع و متدین هستند و در مقابل زیاده خواهی های دشمن ایستادگی خواهند کرد، البته ممکن است اشتباه هم داشته باشند، از طرفی سقف آن چیزی که ما می خواهیم بدست بیاوریم سقف ممکن و واقعی باید باشد.

 

امیرحسین قاضی زاده نکته بعدی رهبری در جلسه با مسئولان نظام علت ورود ما به مذاکرات را بر اساس دستاورد های ما عنوان کرد و گفت: این یعنی وقتی سوخت 20درصد داشتیم می توانیم با دست پر به مذاکرات رفته و بر اساس آن مذاکره را انجام دهیم و آن را تبدیل به یک امتیاز کنیم، بنابراین اقتدار و ساخت درونی نظام باعث خواهد شد دست ما در مذاکرات پر باشد و بتوانیم نظام سلطه را عقب برانیم.

 

 او یادآور شد: رهبری معظم برای بار دیگر خطوط قرمز نظام را  به طور شفاف معلوم کردند، هم در حوزه تحریم ها و هم در این مورد که راستی آزمایی چگونه باید باشد، همچنین تاکید داشتند که فعالیت ها و توسعه در بحث هسته ای باید به صورت مستمر ادامه پیدا کند. بنابراین ما یک صنعت کاریکاتوری هسته ای را هم نمی پذیریم.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این نکته که بر اساس قانون اساسی تمام تعهدات بین المللی نیازمند تایید مجلس است درباره طرح هسته ای مجلس گفت: با این مصوبه چارچوب مذاکرات کاملا روشن شده است، با این کار تیم مذاکره کننده با دست بالاتری در مذاکرات شرکت می کند و از طرف دیگر آمریکایی ها می دانند با فشار نمی توانند از خطوط قرمز ما عبور کنند.

 

 او همچنین افزود: به همین خاطر به آمریکا  یک پیام روشن دادیم، لذا مذاکرات فقط در چارچوبی که گذاشته شده معنی پیدا می کند و از حداقل هایی که ذکر شده است حق عبور ندارند. با این قانون مجلس،  تیم مذاکره کننده در عبور از آن مرز هایی که گذاشته شده کاملا سلب اختیار شده است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: مذاکرات به رفتار آمریکایی ها بستگی دارد، تکلیف ما روشن است. یک تعهدنامه بین المللی وجود دارد، چه بر اساس ان.پی.تی و چه بر اساس پروتکل الحاقی، بر اساس این تعدنامه ما شامل یکسری حقوق و تکالیف می شویم. حقوق مان این است که دارای صنعت هسته ای پیشرفته بدون محدودیت باشیم و تکلیف مان هم این است که ما نباید به سمت سلاح اتمی برویم.

 

امیرحسین قاضی زاده در پایان تصریح کرد: ما می گوییم ایران مانند بقیه کشور های دنیا می خواهد به طور کامل از حقوق خود برخوردار باشد، یعنی اگر ما محدودیت هایی را بپذیریم باید به رسمیت شناختن حق ایران تحقق یابد.  درضمن محدودیت هایی که ما به عنوان تحریم یاد می شود باید برداشته شود چون غیر قانونی است. لذا اگر این اصول را آمریکایی ها بپذیرند مذاکرات نتیجه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: ما حتی انعطاف کافی را هم به خرج داده ایم تا به نتیجه برسیم. اما نظام استکبار نمی خواهد این حق را به رسمیت بشناسد بنابراین با این وضع مذاکرات با بن بست و شکست روبه رو خواهد شد.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون