تاریخ خبر: کد خبر: 5032

"نه" محکم شورای انقلاب فرهنگی به اکبر هاشمی

تلاش هاشمی‌رفسنجانی و مسئولان دانشگاه آزاد برای حذف فرهاد دانشجو از عضویت هیئت‌امنای دانشگاه آزاد در جلسه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی با پاسخ منفی اعضای این شورا مواجه شد.

"نه" محکم شورای انقلاب فرهنگی به اکبر هاشمی

تلاش هاشمی‌رفسنجانی و مسئولان دانشگاه آزاد برای حذف فرهاد دانشجو از عضویت هیئت‌امنای دانشگاه آزاد در جلسه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی با پاسخ منفی اعضای این شورا مواجه شد.

 
به گزارش  تسنیم، در جلسه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر ترکیب اعضای هیئت‌امنای دانشگاه آزاد مطرح شد که جزئیات آن را حجت‌الاسلام سالک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم تشریح کرد.
 
حجت‌الاسلام احمد سالک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و اتفاقات رخ داده در این جلسه، اظهار داشت: در این جلسه آقای حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع نامه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس هیئت‌موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی را مطرح کرد.
 
وی افزود: در نامه آقای هاشمی‌رفسنجانی خطاب به حجت‌الاسلام روحانی این موضوع مطرح شده بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه انتخاب اعضای حقیقی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد دخالتی نداشته و از این پس هیئت موسس دانشگاه آزاد اعضای حقیقی هیئت‌امنا را انتخاب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.
 
حجت‌الاسلام سالک خاطرنشان کرد: در نامه آقای هاشمی‌رفسنجانی عنوان شده بود که به جای آقای فرهاد دانشجو عضو حقیقی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد، آقای رضا فرجی‌دانا معرفی و آقایان بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی نیز به عنوان دیگر اعضای حقیقی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد ابقا شوند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: این موضوع که توسط آقای میرزاده مطرح شد، در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به رأی گذاشته شد و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با این موضوع موافقت نکردند.
 
وی ادامه داد: در ادامه این جلسه برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره رأی‌گیری صورت گرفته تشکیک کردند و برای رفع این مسئله مجدداً رأی‌گیری انجام شد، اما برای بار دوم نیز موضوع نامه آقای هاشمی‌رفسنجانی از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رد شد.
 
به گزارش تسنیم، در جلسه ۶۸۶ مورخ ۹۰/۰۱/۲۳ به شماره ابلاغی ش د/۶۴۰۸/۹۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی آقایان فرهاد دانشجو، فریدون عزیزی و بهمن یزدی صمدی به عنوان اعضای حقیقی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد معرفی شدند.
 
با توجه به اساسنامه دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه ترکیب اعضای حقیقی دانشگاه آزاد هر ۴ سال یک بار تغییر می‌کند، رئیس هیئت موسس و هیئت امنا و مسئولان دانشگاه آزاد تلاش داشتند که با مطرح کردن این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی دست این شورا را دانشگاه آزاد کوتاه کنند و افراد مدنظر خود را جایگزین کنند که این موضوع در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی نتوانست رأی حداکثری را به‌ دست آورد و تلاش آنها در این باره بی‌نتیجه ماند.
 
به گزارش تسنیم، با روی کار آمدن دولت یازدهم و تغییر ترکیب اعضای حقوقی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد، رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد و مسئولان این دانشگاه در جلسه جنجالی مورخ ۹۲/۶/۲۷ فرهاد دانشجو رئیس سابق دانشگاه آزاد را عزل کردند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون