تاریخ خبر: کد خبر: 4987

آفت آقازادگی از نوح (ع) تا هاشمی

به قلم : سید وحید موسویان / برگرفته از وبلاگ شخصی

بسم الله النور

 
 

1- این روزها که جریان آفت اقازاده های شرور و ناصالح برخی خواص انقلاب دامان انقلاب را گرفته، مسئله آقاها و آقازاده ها بیش از گذشته در کشور و میان مردم داغ شده است. البته سابقه تاریخی این مسئله، گذشته ای بس طولانی دارد و قدمت آن به دوران نوح نبی (علیه السلام ) میرسد. یعنی عمر ماجرای آقازاده ها به قدمت تاریخ بشر است و مسئله تازه ای نیست .

 

 2- از آنجا که انسان کاملی همانند "شیخ الانبیاء" نوح (علیه السلام) به بلای آقازاده های منحرف وخطاکار مبتلا شده است، لذا فی نفسه نمی توان خواصی امثال آقای هاشمی رفسنجانی را ملامت نمود که دیگر شما چرا؟!  هرچند که هاشمی احتمالا بعنوان یکی از خواص امت، از نظر تعداد این آقازاده های ناصالح شاید جزء رکورد داران تاریخ امت ها به خصوص در آخرالزمان باشد.

 

 3- نوح به پروردگارش عرض کرد : "پروردگارا ! پسرم از خاندان من است و وعده تو (در مورد نجات خاندانم) حق است ، و تو از همه حکم کنندگان برتری " پروردگارفرمود:" ای نوح ! او از اهل تو نیست ؛ او عمل غیرصالحی است [فرد ناشایسته ای است ] پس آنچه را از آن آگاه نیستی از من مخواه ، من به تو اندرزی می دهم تا از جاهلان نباشی." سوره هود آیه  45و 46

 

 4- نوح (علیه السلام) نجات فرزندش را از خدا خواست... نوح فرزندش را نصیحت نمود تا به راه راست برگردد... عمل غیرصالح، پیوند آقازاده نوح را با ولایت نوح قطع کرد... نوح قبول کرد که فرزندش منحرف است و سرنوشت مدیریت امت را با سرنوشت فرزندش و البته قبر وقیامت خودش پیوند نزد... و بالآخره خداوند تقاضای نوح در حق فرزندش را نپذیرفت و پسر نوح با بدان همنشین شد... نوح به همراه یاوران و پیروان اندک خود و حیوانات همراهش نجات یافت و آقازاده نوح در طوفان خشم الهی غرق شد... و نوح الگویی شد برای علاج فرهنگ آقازاده پروری در تاریخ بشر.

 

 5- برخی از خواص در تاریخ انقلاب راه نوح نبی (علیه السلام) را رفتند و بعضا یک گام پیش نهاده خود رأی به محکومیت و مجازات فرزندان خود دادند ؛ چرا که به خطاب الهی نیک می دانستند اگرمی خواهند همچنان صالح بماند و در راه امام وامت قدم بردارند، لازم است این پیام الهی را در مورد خودبه گوش بگیرند که " انه لیس من اهلک ، انه عمل غیرصالح"

 

نمونه برجسته آن در تاریخ انقلاب مرحوم آیة الله مشکینی (اعلی الله مقامه الشریف) و آیة الله محمدی گیلانی و خود حضرت امام (سلام الله علیه ) هستند –برخورد قاطع امام راحل با سید حسین خمینی نوه بزرگ خود-  در خاطرم است که دوستی می گفت : فرزند آیة الله مشکینی در زندان اوین بود و ایشان برای کاری چند بار در اوائل انقلاب به زندان آمدند اما حتی یکبار هم حاضر نشدند به سلول فرزندش سر بزند و پسر خود را از نزدیک ملاقات کند.

 

 6-متاسفانه برخی از خواص در طول تاریخ بر اثر دلبستگی های پدرانه در برخورد با فرزندان غیرصالح خود دچار لغزش شدند. شاید عکس العمل مرحوم آیة الله طالقانی در برابر بازداشت فرزند کمونیست خود مجتبی طالقانی که منجر به قهر چند روزه ایشان شد ، از این جمله می باشد.

 

 7- برخی از بزرگان رفتند و در زمان آقائیشان به آفت آقازاده ها دچار نشدند.  شهید مظلوم بهشتی از این قبیل است که خوشبختانه روزهای فتنه ۸۸ علیرضا بهشتی (مشاور میرحسین موسوی ) را ندید. البته انشا الله ولایت مداری علی مطهری چنین سرنوشتی را برای پدر شهید بزرگوارش رقم نخواهد زد!

 

 8-برخی آقازاده ها عاقبت به خیر شدند و بعد از آنها پدرانشان خود آفت انقلاب شدند، سرنوشت عبرت آموز پدر شهید محمد منتظری از این جمله است .

 

 9-برخی خود صالحند و پس از اصلاح خود به لطف الهی فرزندان صالح هم تربیت کرده اند . نائب امام عصر، حضرت آیة الله خامنه ای و آیة الله مصباح یزدی ؛ و البته مصداق اَتم آن تربیت فرزندانی مجاهد مانند احمد و مصطفی خمینی توسط امام راحل(ره) است .

 

10- برخی از خواص از عمل ناصالح فرزندانشان برائت می جویند و آقازاده هایشان را نوح وار انشاء الله به سوار شدن به کشتی نجات ولایت می خوانند که " و نادی نوح إبنه و کان فی معزلٍ یا بُنَی إرکب معنا و لاتکُن مع الکافرین "  سوره هود آیه 42

 

و اما اینکه جناب هاشمی جزء کدام دسته است را باید به قضاوت تاریخ و تقدیر الهی و انتخاب خود هاشمی گذاشت، لکن سوال مهم تری ذهن بنده را مشغول کرده که آیا ماجرای هاشمی و آقازاده هایش اصلا از جنس داستان نوح است و یا ...

 

 ذکر  نکته ای در این زمینه لازم به نظر می رسد:

 

در جریان حضرت نوح (علیه السلام ) و امثال ایشان این آقازاده ها هستند که آفت آقایی پدرانشان می شوند . اما آیا جریان هاشمی هم از این قبیل است ، امیدوارم حداقل داستان هاشمی هم از این سنخ  باشد و البته مشابه جریان نوح (علیه السلام) به پایان برسد.

 

اما برخی اظهارات و یا رفتارهای آقای هاشمی با آقازاده هایش به خصوص مهدی و فائزه و یاسر و فاطمه ، انسان را در این باره دچار تردید می کند. مخصوصا اگر پای اظهارات غیر رسمی مادر آقازاده ها هم به عنوان یکی از ارکان این تحلیل به میان آید

 

یکی از این اظهارات که تبدیل به رفتار عملی هم شد کلام پدر در حمایت از پسر در سال 88 در مشهد بود که همه چیز را توجیه کرد و گفت : [وی در پایان پاسخ به سؤالی در خصوص عدم بازگشت مهدی هاشمی به کشور عنوان داشت: مهدی خیالش از پرونده‌ها و تهمت‌ها راحت است و هم‌اکنون برای رسیدگی به وضع دانشگاه‌های آزاد اسلامی خارج از کشور در حال گذراندن رساله دکترای خود در خارج از کشور است و در انتخابات نیز صرفاً تجربیاتش پیرامون صیانت از آرا را مطرح کرده است و دخالتی در کار ستادها یا تظاهرات نداشتند و اگر دادگاهی او را احضار کند، حضور می‌یابد...]

 

آری....پاسخ مقتدرانه پروردگارعالم به شیخ الانبیاء [ نوح نبی (علیه السلام) ] و پیامبر اولوالعزم الهی است که باید تن همه  آقایان را بلرزاند،آنجایی که خداوند در مسئله آفت آقازادگی و فامیل بازی و قبیله گرایی با نوح هم که دست پرورده خود است اینگونه خطاب می کند : "قال یا نوح إنه لیس َ مِن اهلک إنه عملٌ غیر صالح فلاتَسئلنَ ، ما لیس لک به علم ، إنی أعِظُکَ أن تکونَ من الجاهِلینَ "

 

ای نوح ! پس از آنچه از آن آگاه نیستی از من مخواه، من تو را موعظه می کنم که از جاهلان نباشی !!!

 

 امان از آفت آقازاده ها که حضرت خلیل الرحمن هم از آن به درگاه پروردگارش التجا میکند:

 

 "خدایا از همسران و فرزندان ما َمایه روشنی چشم ما قرار ده و ما را پیشوای اهل تقوا بگردان"

 

آمین

 

 

منبع: وبلاگ نورافکن

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون