تاریخ خبر: کد خبر: 4624

نظر آیت الله علم الهدی درباره مذاکرات هسته ای

ما متشکریم از عزیزانی که عید امسال و تعطیلات عید خود را در یک کار پر خوف و خطر در کنار دشمن و در برابر دشمن در عرصه مذاکرات گذراندند و به پای ملت و مردم ریختند اما مقاومت این عزیزان باعث شد تنها بیانیه مطبوعاتی صادر کنند و در عین حال وزیر دفاع آمریکا تهدید می کند و با خشونت برخورد می کند.

نظر آیت الله علم الهدی درباره مذاکرات هسته ای

به گزارش قاصدنیوز، آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه 14 فرودین ماه با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام‌البنین (علیه‌السلام)، گفت: امروز سالروز رحلت جان‌گداز حضرت ام‌البنین (علیه‌السلام) است و این رحلت و وفات را به محضر مقدس شما برادران و خواهران تسلیت عرض می‌کنم و روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا است؛ بزرگ‌ترین نمونه و الگوی مادر یک شهید و همسری شهید، حضرت ام‌البنین (علیه‌السلام) بود.

 

آنچه در عرصه وابستگی و میراث بری شهادت در این بانوی بزرگوار جلوه داشت، مسئله ولایت مداری بود؛ وقتی غافله کربلا به مدینه برگشت، این خانم به استقبال غافله آمد، کجاوه‌های سیاه‌پوش عزاداران برگشته از کربلا را دید، آمدند جلوی این خانم و گفتند خانم، به شما تسلیت می‌گوییم،فرزند شما به شهادت رسید؛ گفت فدای سر حسینم.

 

حضرت ام‌البنین یک محور برای مادران و خانواده شهداست

 

گفتند جعفر شما به شهادت رسید، گفت فدای سر حسینم، وقتی یکی از همه چهار فرزند  او را نام بردند، گفت فدای سر حسینم، اما وقتی‌که گفتند سیدالشهدا به شهادت رسیده، این خانم فریاد زد، غش کرد و روی زمین افتاد، این زن هرچه داشته پای ولایت ریخته، ولایت مداری بزرگ‌ترین ویژگی این خانم است که به‌عنوان یک محور برای هر مادر شهید و هر همسر شهید و هر خانواده شهیدی ضرورت دارد.

 

قدردانی از حماسه فاطمی مردم و بازاریان مشهد

 

بنده یک تشکر به شما برادران و خواهران و اهل این سامان بدهکارم و آن، برگزاری عید فاطمی امسال بود؛ واقعاً متشکر از شما مردم، عشقتان را به پیغمبر و اهل‌بیت پیغمبر ثابت کردید چطور اول آن روز، زندگی شما مظهر عزای اهل‌بیت داشت به خاطر مظلومیت صدیقه اطهر و این حماسه بزرگ را در روز سوم ماه و روز چهارم عید از خود نشان دادید.

 

تجمع بزرگ فاطمی در این شهر با چشم گریان از میدان شهدا تا حرم امام هشتم (علیه‌السلام) آمدید و در این بارگاه مقدس آن عزای باشکوه را اقامه کردید، از همه شما برادران و خواهران تشکر می‌کنم و از اصناف محترم و مقدس خیابان آیت‌الله شیرازی هم متشکرم که همکاری فرمودند و تعطیل کردند، با تعطیل مغازه‌ها این مساعدت و همراهی را هم با خیل عزاداران فاطمی در آن روز داشتند.

 

شعار سال یک موضوع راهبردی است

 

نکته قابل‌تأمل ما، امروز در این جمع پربرکت شما نمازگزاران، شعار سالی است که مقام معظم رهبری اعلام فرموده‌اند، «همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت»؛ این شعار نیست؛ مقام معظم رهبری به‌عنوان یک دیده‌بان تیزبین انقلاب که تمام جریان‌هایی که در پای انقلاب و نظام است، گام‌به‌گام، قدم‌به‌قدم تا دور انداز بسیار وسیع و گسترده مشاهده می‌کنند، به‌عنوان نقشه راه، یک استراتژی و یک راهبرد این مطلب را مشخص کردند.

 

همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت، یک تکلیف است که مقام ولایت این تکلیف را هم برای ملت تعیین کرده‌اند و هم برای دولت این تکلیف را تعیین کرده‌اند. «تکبیر»

 

جمهوری اسلامی، ام القراء جهان اسلام

 

در مورد این شعار سال که باید بگوییم رهنمود راهبردی سال است، دو نکته برای ما قابل‌تأمل است؛ نکته اول این‌که چه چیز باعث الزام این همدلی و هم‌زبانی شد که مقام معظم رهبری این را به‌عنوان شعار سال در رهنمود راهبردی سال مشخص کردند؟ برادران و خواهران، آن وضعیت خاص ام القراء اسلام امروز، یعنی کشور جمهوری اسلامی ایران است.

 

ما موردتوجه قرار داریم، یک توجه، امت اسلام است، مسلمانی که در شعاع انقلاب ما بیدار شدند، مسلمانانی که در سایه استکبارستیزی سی‌وچندساله ما مسیر خود را تشخیص دادند، به پا خواستند و حرکت کردند و نهضت عظیم انقلاب را در یمن، بحرین و سایر کشورهای اسلامی به وجود آورده است، این‌ها چشم توقعشان به ماست.

 

دلیل توجه جهان اسلام و استکبار به جمهوری اسلامی

 

آنان به این نظام، کشور و امکانات تکیه کرده‌اند که درهرحال باید مورد مساعدت قرار بگیرند هم در عرصه رهنمودی و راهبردی و هم در عرصه کمک نسبت به سایر امکانات؛ توجه تمام دشمن به ما هست، دشمن امروز سر راه جهانخوارگی خود تنها یک سنگ احساس می‌کند و آن نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران است، این تنها سنگی است که در سر راه دشمن و جهان خوارگی دشمن وجود دارد و درصدد برداشتن این سنگ است.

 

بازی تبلیغاتی آمریکا به بهانه مذاکرات

 

آمریکا دارد با چشم خودش می‌بیند اگر این سنگ را برداشت، دیگر جهان خوارگی او بر روی کره زمین هیچ معارضی نخواهد داشت و لذا با همه قدرت بسیج شدند؛ شما نمونه آن را می‌بیند، در جریان مذاکرات این چندروزه، چقدر این‌ها فرازونشیب طی کردند، چقدر بالا و پایین رفتند، چقدر مردم جهان را سرگردان کردند، چه حرکت‌های شیطانی خطرناک در حوزه تبلیغات و رسانه‌های مزدور جاسوس خودشان راه انداختند و چقدر ملت‌ها را پس‌وپیش کردند برای این‌که یک‌طور در یک سنگر سیاسی، کارشان را انجام دهند.

 

تشکر از تیم مذاکره‌کننده

 

ما متشکریم از عزیزانی که عید امسال و تعطیلات عید خود را در یک کار پرخوف و خطر در کنار دشمن و در برابر دشمن در عرصه مذاکرات گذراندند و به‌پای ملت و مردم ریختند اما مقاومت این عزیزان باعث شد تازه بیانیه مطبوعاتی صادر کنند و شما همین‌الان هم می‌بیند که بااینکه بیانیه صادرشده و درعین‌حال آنان دم از مذاکره می‌زنند، وزیر دفاع آمریکا تهدید می‌کند و با خشونت برخورد می‌کند.

 

این نشان دادن همان چنگ و دندان دشمنی است؛ مقام معظم رهبری جمله‌ای فرمودند، فرمودند راه‌حل عاقلانه این است که شما دشمنی را کنار بگذارید، شما با دشمنی مذاکره می‌کنید؛ شما می‌خواهید مذاکره را ابزار اجرای دشمنی و عناد خودتان قرار دهید، یعنی با پنبه سر ببرید؛ چنین چیزی امکان‌پذیر نیست زیرا یک رهبر حاذق حکیم، بینا و هوشیاری که مقید به عندالله است بر این جریان نظارت دارد.

 

از این‌طرف این سرکوبی خائنانه شیطانی عربستان سعودی نسبت به ملت به پا خواسته یمن، این مردمی که می‌گویند ما می‌خواهیم تکلیفمان را خودمان تعیین کنیم، سرنوشتمان دست خودمان باشد، ما مدیر و مسؤول و کارگزار دست‌نشانده خارجی در مملکتمان لازم نداریم، به جرم این کار باید این‌قدر بمبارانی کنند، 66 بچه را ذبح کنند، انسان‌های بی‌گناه را در زیر آوار نابود کنند که چرا شما به پا خواسته‌اید. «مرگ بر آل سعود»

 

دولت عربستان سعودی همان دولت اسرائیل است

 

یعنی ما می‌بینیم که امروز «الکفر ملت الواحده» بر روی کره زمین مصداق پیدا کرده، خادم الحرمین  می‌آید کنار نتانیاهو و شیمون پرز می‌ایستد و با اسلام و مسلمان‌ها می‌جنگد، یعنی این خادم‌الحرمین همان نتانیاهوست، این دولت عربستان سعودی همان دولت اسرائیل است، این‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند برای مسلمان کشی که مسلمان بکشند.

 

ما در چنین شرایطی قرار داریم، ملتی که زیر باران بمباران مزدور نابکار شیطانی آمریکا، آل سعود در یمن به سر می‌برد، این مردم به پا خواسته‌ای که قربانی این کار شیطانی می‌شوند، این‌ها همه چشمشان به این نظام و ملت است و لذا مقام معظم رهبری فرمودند همدلی و همگامی؛ ما نباید جدا باشیم.

 

وقتی بنا شد جریان کارگزار این نظام، مسؤولیت اجرای عملیاتی در چنین موقعیت حساس در حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام و توسعه انقلاب دارد، باید حمایت مردمی همراه آن کارگزاران باشد. «تکبیر»

 

دولت بداند، همدلی و هم‌زبانی دوروی یک سکه‌اند

 

این دولت هم باید بداند، همدلی و هم‌زبانی یک سکه دو رو هست، یک روی سکه همدلی است و رو به برون است، یک روی سکه هم‌زبانی است و مربوط به موضع‌گیری‌ها، حرف زدن‌ها، برخوردها و مقابله کردن‌هاست، همدلی و هم‌زبانی از دو طرف است، هم از طرف مردم و هم از طرف دولت.

 

مردم حمایت کردند، مردم به‌پای دولت آمدند اما دولت به آرمان‌های انقلابی مردم توجه نکرد، مردم به مطالبات دینی و مقدس مردم اعتنا نکرد، دولت ارزش‌های معنوی مردم را در جریان‌های مختلف و در مدیریت‌های گوناگون مخصوصاً مدیریت‌های فرهنگی زیر پا گذاشت، این همدلی نه‌تنها اثر ندارد بلکه اثر عکس دارد و نتیجه معکوس خواهد داشت.

 

مقام معظم رهبری در فرمایشات نوروزی‌شان ضمن تفسیر این همدلی و هم‌زبانی، قبل از تفسیر آن نکته‌ای را فرمودند و آن استفاده از آیه شریفه قرآن بود که « لَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآَتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ»  نظام اسلامی ما چهاراصل دارد؛ اصل اول اقامه صلوة، اقامه نماز و برقراری بندگی و عبودیت خداست.

 

با اجرایی شدن چهاراصل نظام اسلامی، همدلی و هم‌زبانی ایجاد می‌شود

 

اصل دوم ایتاء زکات است، فرمودند زکات به معنای آن حکم واجب مصطلح نیست، به معنای عام است، توجه به قشر آسیب‌پذیر، مطلب همکاری و همیاری با انسان‌هایی که دارای کمبود و کسر در زندگی هستند و امربه‌معروف و نهی از منکر؛ این‌ها چهاراصل است برای این نظام.

 

این را قبل از تفسیر همدلی و هم‌زبانی فرمودند، یعنی محور همدلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت این چهاراصل است؛ یعنی هم دولت و هم ملت باید به بندگی خدا، به کمک به بیچارگان، به برپایی ارزش‌های قدسی دینی و اسلامی، به پیشگیری از ناهنجاری‌های ضد ارزشی توجه داشته باشند؛ هم مردم به‌عنوان آرمان و مطالبه، هم دولت به‌عنوان جریان عملیاتی و اجرایی با توجه به این چهاراصل، دولت و ملت همدل و هم‌زبان باشند.

 

اگر این محور در هم‌دلی و هم‌زبانی اخذ شد، این همدلی و هم‌زبانی پربرکت است و ان شالله این همدلی و هم‌زبانی، تمام امت اسلام را منسجم خواهد کرد و در برابر کفر و استکبار همه مسلمانان را مقاوم می‌سازد.


برگرفته از alamolhoda.net

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون