تاریخ خبر: کد خبر: 4100

«خفه شو»؛ کاغذنوشت شرمن به نماینده انگلیس در مذاکرات

وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: شرمن نماینده آمریکا که آن زمان نیز در مذاکرات حضور داشت، کاغذ کوچکی را به نماینده انگلیس داد که در آن نوشته‌شده بود، با اجازه کی حرف زدی؟ خفه شو! این کاغذ را ما ازآنجا به ایران آوردیم!

«خفه شو»؛ کاغذنوشت شرمن به نماینده انگلیس در مذاکرات

به گزارش قاصدنیوز، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم، در نشست فجر بیداری در مشهد اظهار کرد: امام خمینی (ره) مقوله ولایتمداری را که از محورهای کلیدی در اسلام بود را زنده و احیا کردند. این مقوله در تشیع جایگاه ویژه‌ای دارد و در دنیا نیز در حال طی یک سیر تکاملی است.

 

مصلحی در خصوص رویکرد سلبی ولایتمداری در قرآن گفت: بر طبق آیه ۵۱ سوره مائده ما نباید ولایتمدار یهود و نصاری باید باشیم که اگر این شد در اختیار آن‌ها خواهیم بود.

 

وی افزود: وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که یهود قبل از ولادت پیامبر، در جزیره العرب منتظر ایشان هستند. در تمام جنگ‌های پیامبر غیر از احد و بدر، محور یهود است. آن‌ها وقتی در جنگ سخت نتوانستند پیروز شوند، جنگ نرم را طرح‌ریزی کردند.

 

دشمن در حال شناسایی بنی‌امیه انقلاب اسلامی است

وزیر اطلاعات دولت دهم بابیان اینکه یهود در راستای جنگ نرم به آنالیز اقوام و طوایف مختلف آن زمان پرداخت، خاطرنشان کرد: یهود با بررسی وضعیت طوایف مختلف برای به‌کارگیری آن‌ها علیه اسلام، درنهایت به این نتیجه رسید که بنی‌امیه بهترین قومی است که می‌توان از آن برای ضربه زدن به اسلام استفاده کرد. نتیجه این می‌شود که معاویه ۲۰ سال بر شامات و ۲۱ سال بر کل بلاد اسلامی حکومت می‌کند و از دین برای ضربه زدن به دین استفاده می‌کند.

 

وی در ادامه با اشاره به شکست دشمن از جمهوری اسلامی در عرصه جنگ سخت، اظهار کرد: باوجود شکست استکبار در جنگ سخت، نمی‌توان گفت که آن‌ها بیکار نشسته‌اند. دشمن در حال شناسایی بنی‌امیه انقلاب اسلامی است.

 

مصلحی ادامه داد: بنی‌امیه‌های انقلاب اسلامی کسانی‌اند که در جای‌جای انقلاب نقش داشتند اما الآن در آمریکا و اروپا هستند.

 

وی با اشاره به رویکرد دشمن در عرصه جنگ نرم خاطرنشان کرد: تبلیغ رسمی علیه نظام، توهین به امام راحل، توهین به مراجع، تشکیک در مشروعیت اصل ولایت فقه، القای نبود استقلال، زیر سؤال بردن مشروعیت حکومت دینی، سیاه نمایی نسبت به حکومت ازجمله محورهای موردتوجه دشمن در عرصه نبرد نرم با جمهوری اسلامی است.

 

در آینده قطعاً با فتنه‌ای پیچیده‌تر از فتنه ۸۸ روبه‌رو خواهیم شد

وزیر اطلاعات دولت دهم در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص فتنه‌های آینده در جمهوری اسلامی گفت: اگر کسی فکر کند فتنه ۸۸ به پایان رسیده است، مرتکب اشتباهی بزرگ‌شده است. ۹ دی فقط فتنه را به هم‌ریخت. ما در آینده قطعاً با فتنه‌ای پیچیده‌تر از فتنه ۸۸ روبه‌رو خواهیم شد. فتنه گران گفتند ما دیگر نباید اشتباهات سال ۸۸ را تکرار کنیم. در فتنه آینده دیگر خبری از اهانت به امام و رهبری نیست و نفاق در آن فتنه‌ها جایگاه بسیار بالایی دارد.

 

وی با اشاره به راهبردهای دشمن در ایجاد فتنه، اظهار کرد: اولین رویکرد برای ایجاد فتنه، القای شبهه است. همه دیدند که چگونه یک سال قبل از انتخابات سال ۸۸ بحث صیانت از آرا را راه انداختند. این راهبرد اول آنان است.

 

مصلحی افزود: راهبرد دوم ایجاد فتنه برای بدعت است و راهبرد سوم نیز ایجاد بدعت در مسیر انقلاب اسلامی است و ما این‌ها را قطعاً پیش روداریم.

 

مذاکرات یک بازی است

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص پیش‌بینی نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران با ۵+۱ اظهار کرد: من با توجه به شرایط کاری خود، موبه‌مو در جریان مذاکرات هسته‌ای بودم. ازنظر من مذاکرات یک بازی است. در دوران آقای جلیلی، وقتی وی خواست به آلماتی برود، دستگاه اطلاعاتی توانست از تمامی خواسته‌ها و پیشنهادهای ۵+۱ باخبر شود و لذا آقای جلیلی با آمادگی کامل راهی این مذاکرات شد.

 

وزیر اطلاعات دولت دهم ادامه داد: در بخشی از مذاکرات نماینده انگلیس گفت بحث ما به‌جاهای خوبی رسیده است، پس ادامه دهیم تا به نتیجه برسیم. شرمن نماینده آمریکا که آن زمان نیز در مذاکرات حضور داشت، کاغذ کوچکی را به نماینده انگلیس داد که در آن نوشته‌شده بود، با اجازه کی حرف زدی؟ خفه شو! این کاغذ را ما ازآنجا به ایران آوردیم!

 

وی افزود: در همین مذاکرات اخیر، گفتند فرانسه بازی را به‌هم‌ریخته است. حالا سؤال اینجاست، اگر می‌خواستند مذاکرات به نتیجه برسد، چرا کری برای نماینده فرانسه ننوشت که خفه شو؟! این‌ها یعنی مذاکرات یک بازی است.

 

منبع: مشهدپیام

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون