تاریخ خبر: کد خبر: 3941

مبلّغ مذهبی در کشورهای اسپانیایی زبان در گفتگو با «قاصدنیوز»/

نگاه متفاوت و غیردولتی جوانان غربی به حوادث فرانسه عامل صدور پیام رهبر انقلاب

او تصریح کرد: در شبکه های اجتماعی هم باید ادبیات و اصل و محتوای پیام مقام معظم رهبری مد نظر باشد، و با توجه به آن وارد گفت و گو بشویم، لذا صرفا انتشار مستقیم خود نامه تاثیر چندانی نخواهد داشت.

مبلّغ مذهبی در کشورهای اسپانیایی زبان در مصاحبه با «قاصد نیوز» گفت: این برای اولین بار است که پیامی عمومی از طرف مقام معظم رهبری به دنیای غرب منتشر می شود و منشا صدور این پیام هم تحلیلی است که ایشان از دنیای امروز و وضعیت فعلی دنیای غرب دارند.

 

حجت الاسلام سید علی موسوی ضمن اشاره به این که" دنیای غرب امروز به جایی رسیده است که نسل جوان آن اعتراض شدیدی به سیستم‌های موجود دولت‌های حاکم دارند" تصریح کرد: این اعتراض ها نه تنها شامل دولت می شود، بلکه تمام سیستم های موجود مانند ساختار فرهنگی غرب، ساختارهای اقتصادی و یا حتی ساختار دانش را فرا می گیرد و روز به روز عمیق تر می شود.

 

او همچنین افزود: بعد از اتفاقات تروریستی فرانسه این زمینه در غرب فراهم شد که این اعتراض‌ها بر محمل این قضایا سوار شود و غیر از قرائت رسمی که از طرف دولت‌های غربی بیان می شود، یک قرائت غیر رسمی هم توسط همین جوانان شکل گیرد که رهبری هم از این جهت اقدام به صدور پیام کردند.

 

موسوی اذعان داشت: نسل جوان دنیای غرب با توجه به اتفاقات اخیر فرانسه و جنبش های اعتراضی اخیر مانند وال استریت در غرب شکل گرفته است. همین مسئله این فرصت ویژه را ایجاد کرده تا جوان غربی حاضر به شنیدن این شود که داعش توسط خود دنیای غرب پدید آمده است و این چهره کریه که از اسلام مشاهده می شود ساخته غرب است.

 

وی ادامه داد: در قدیم خیلی بستر برای گفت و گو آماده نبود اما بعد قضایای سوریه و ائتلاف ضد داعش و مواضع ایران در این باره، جمهوری اسلامی می تواند از موضع قدرت در این موضوع به گفت و گو بپردازد.

 

این مبلغ دینی با تایید بر این نکته مهم که درباره انتشار پیام رهبری صرفا نباید یک ترجمه از این نامه مدنظر باشد و توقع داشت جوانان غرب این کلمات جدی و عمیق برایشان قابل درک باشد و تاثیر خود را در یک بازه زمانی کوتاه بگذارد.

 

وی خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که این پیام زنده است و مانند نامه امام به شوروی سال ها باید مورد بررسی قرار بگیرد. اما به نظر این پیام به زودی به طبقات نخبگانی و کسانی که با اسلام در ارتباط هستند خواهد رسید.

 

موسوی گفت: این پیام نشان می دهد که ما هم باید این گونه حرف بزنیم و این نگاه را داشته باشیم. باید کسانی که با فضای بین المللی و افراد موثر و رهبران جنبش های اعتراضی و فعالین آن در ارتباط اند در زمینه فرمایشات رهبری به گفت و گو بپردازند. باید در ارتباط با آن ها چهار چوب و نگرش خاص این پیام مد نظر باشد و این سوالات و تهدیدهای رهبری در جلسات هم اندیشی و نشست ها تبیین بشود.

 

او تصریح کرد: در شبکه های اجتماعی هم، باید ادبیات و اصل و محتوای پیام مقام معظم رهبری مد نظر باشد، و با توجه به آن وارد گفت و گو بشویم، لذا صرفا انتشار مستقیم خود نامه تاثیر چندانی نخواهد داشت. این نامه برای افرادی که در خط مقدم مبارزه هستند نقشه عملیاتی محسوب می شود و باید محتوای این پیام منتقل بشود.

 

حجت الاسلام موسوی درباره زمینه تاثیر گذاری در غرب تاکید کرد: این زمینه  خیلی بیشتر از آن است ما تصور می کنیم؛ اما باید با شناخت مواضع انقلاب و جمهوری اسلامی و با ترجمه درست این حرف ها برای مخاطب خود، تبیین کنیم.

 

این مبلغ دینی در کشورهای اسپانیایی زبان افزود: هنگامی که در گفت و گو با جریان های اعتراضی و چپ غربی با اصل مواضع جمهوری اسلامی را مطرح می کردیم، خیلی جذب می شدند به عنوان مثال امروز جریان اعتراضی جوانان اسپانیا در شبکه ایران پخش می شود و این بسیار مطلوب است اما باید در نظر داشت این حرکت با چند کلمه و جمله تاثیری ندارد و حتی ممکن است بسیاری از صحبت های شما برای آن ها ضد ارزش و بی معنا باشد.

 

او در پایان ابراز امید واری کرد: قطعا تمدن آینده را ما خواهیم ساخت و این وعده قطعی و حتمی خداوند است، باید آماده سربازی برای ولی عصر(عجل الله) باشیم.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون