
اما، جهانیسازی و حکومت واحد جهانی، نه این نوع از لیبرال دموکراسی را بر میتابد و نه با چنین تعدد و تفاوتهای رسانهای، میتواند حکومت واحدی به میدان آورد. از این رو، راکیفلر، بزرگترین سرمایهدار قرن، که خود مؤسس «کمیسیون سه جانبه» جهت کنترل جهان میباشد، یک سال پس از سازماندهی رسمی این کمیسیون، یعنی در سال 1991، در جلسه میگوید:
ما از واشنگتن پست، نیویورک تایمز، مجله تایم و سایر انتشارات بزرگی که تقریباً 40 سال حضور رسانهای داشتند متشکریم، و مدیران آنها نزد ما محترمند، اما کار در حال حاضر بسیار پیچیده است، چرا که به سمت یک دولت جهانی و حاکمیت فراملی نخبگان و جهان معنوی بانکداران میرویم.
در سال 1983، بیش از 90 درصد از رسانههای امریکایی، در اختیار بیش از 50 شرکت بزرگ و کوچک و مدیران آنها بود. بدیهی است که امریکا نمیتوانست و نمیخواست که این رسانهها را به روش دیکتاتوری آشکار تعطیل یا تصاحب کند، لذا ابتدا سازمان دیدهبان حقوق بشر را وارد عرصه کرد و برخی از این رسانهها به تعطیلی کشانده شد. سازمانی که به سرعت، به سگ دستآموز دولت موسوم گردید.
(this – instead of behaving as the Watchdog of Democracy, the media has become the Lapdog of government )
و سپس خرید مردان کوچک توسط مردان بزرگ و شرکتهای کوچک، توسط شرکتهای بزرگ و رسانههای کوچک توسط رسانههای بزرگ در دستور کار قرار گرفت، تا جایی که در سال 2011، مالکیت و کنترل بیش از 90 درصد رسانهها، در اختیار فقط شش شرکت قرار گرفت. این شش کمپانی بزرگ عبارتند از:
GE - که همان شرکت بزرگ صنعتی جنرال الکتریک است. شرکتهای بزرگ رسانهای، چون:
Comcost – NBC – Universal Pictures – Focus Features
و دهها شرکت بزرگ و کوچک دیگر.
News Corp – با شرکتهایی چون:
Fox – Wall street Journal – New York post
Disney – که در جهان با والت دیسنی مشهور است، با شرکتهای رسانهای تحت پوششی چون:
ABC – ESPN – PIXAR – MIRAMAX – MARVEL STUDIOS و ... .
VIACOM – با شرکتهای تحت پوششی چون:
MTV – NICK JR – BET – CMT – PARMAMOUNT PICTURES
TIME WARNER – با شرکتهایی چون:
CNN – HBO – TIME – WARNER BROS
CBS – با شرکتهای رسانهای چون:
SHOWTIME – SMITHSONIAN CHANNEL – NFL.COM – JEOPARDY – 60 MINUTES
* - ظاهر دموکراسی و سر و صداهای رسانهای و تبلیغات گسترده، این گمان را در افکار عمومی متصور میکند که حدود 300 میلیون نفر جمعیت امریکا، مخاطب صدها یا حتی هزاران شبکهی رسانهای هستند، در حالی که فقط مخاطب شش شرکت رسانهای میباشند.
* - اسامی بیان شده، فقط بزرگترین شرکتهای رسانهای تحت پوشش این شرکت است، اما اگر وارد سایر شرکتهای زیر مجموعه در عرصهی کاغذ، چاپ، عکس، پوستر، فیلم، انیمیشن و ... شویم، مشاهده خواهیم نمود که تمامی عرضههای صوتی، تصویری، چاپی، دیجیتالی و ...، در مالکیت و کنترل همین شش شرکت میباشند.
هفت نفر یهودی:
Gerald Levin – جرالد لوین، مدیر کل مدیر عامل AOL Time Warner؛
Michael Eisner – مایکل آیزنر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت از شرکت والت دیزنی (دیسنی)
Edgar Bronfman, Sr – ادگار بروفمن اس ار (پدر)، رییس هیئت مدیره Seagram Company Ltd
Edgar Bronfman, Jr – ادگار بروفمن جونیور (پسر)، رییس شرکت Seagram Company Ltd و هم چنین رییس Universal Studios.
Sumner Redstone – سامنر رِدستون، رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت Viacom
Dennis Dammerman – دنیس دامِرمَن، نایب رییس هئیت مدیره General Electric
Peter Chernin – پیتر چرنین، رییس شرکت News Corporation
http://www.ghasednoor.ir/fa/tiny/news-1718
ارسال نظر