تاریخ خبر: کد خبر: 3826

تکنوکرات خندان دیروز، طلبکار امروز

من هفده هجده سال قبل به دولتی که در آن زمان سر کار بود و به مسئولان گفتم کاری کنید که ما هر وقت اراده کردیم، بتوانیم درِ چاههای نفت را ببندیم. آقایانِ به قول خودشان "تکنوکرات" لبخند انکار زدند که مگر می شود!؟

به گزارش«قاصدنیوز»، گویا عده ای می‌خواهند حافظه تاریخی ملت درباره عملکرد خود را محو و از این غفلت برای غرض‌ورزی سیاسی استفاده کنند. هاشمی رفسنجانی این‌بار در نقش یک مدعی سعی کرد آثار سوء عملکرد اقتصادی و نفتی دولت خود را  متوجه دیگران کند.

 

در همین رابطه رهبر معظم انقلاب در فروردین ماه 1392 فرمودند:

اقتصاد ما دچار این اشکال است که وابسته‌ی به نفت است. ما باید اقتصاد خودمان را از نفت جدا کنیم؛ دولت‌های ما در برنامه‌های اساسیِ خودشان این را بگنجانند. من هفده هجده سال قبل به دولتی که در آن زمان سر کار بود و به مسئولان گفتم  کاری کنید که ما هر وقت اراده کردیم، بتوانیم درِ چاههای نفت را ببندیم. آقایانِ به قول خودشان "تکنوکرات" لبخند انکار زدند که مگر می شود!؟ بله، می شود؛ باید دنبال کرد، باید اقدام کرد، باید برنامه‌ریزی کرد. وقتی برنامه‌ی اقتصادی یک کشور به یک نقطه‌ی خاص متصل و وابسته باشد، دشمنان روی آن نقطه‌ی خاص تمرکز پیدا می کنند. بله، تحریم ها اثر گذاشت، منتها نه آن اثری را که دشمن می خواست؛ که من حالا این مسئله را شرح خواهم داد. این در مورد کار اقتصادی بود.

بیانات در حرم مطهر رضوی، اول فروردین 1392

 

هاشمی رفسنجانی در پی نوسانات نفتی اخیر و توطئه دوستان عربستانی خود، سخنان مهرماه 1387 را بازنشر نمود:

هشدار نفتی اکبر هاششششششمممممی

در اين سه سال(84-87) به جاي اينکه از پول نفت جدا شويم، در آن غرق شديم. خداي ناکرده اگر نفت به 50 يا 60 دلار برگردد، هيچ کس نمي‌تواند کشور را اداره کند. چون آن چنان کشور را به پول نفت معتاد کرده اند که هيچ درماني ندارد.

اکبر هاشمی رفسنجانی ، مهرماه سال 1387

کلمات کلیدی

  • 1 0

    18 سال قبل شما رو میگه؟

ارسال نظر

تریبون