تاریخ خبر: کد خبر: 3734

اختصاص 700میلیارد دلار از ذخایر ارزی عربستان برای ضربه به ایران

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی خود را برای زمین زدن ایران و روسیه اختصاص داده است.

اختصاص 700میلیارد دلار از ذخایر ارزی عربستان برای ضربه به ایران

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاها کارخانجات تولیدی ملی و داخلی ما هستند که به خارج وابستگی ندارند و باید در راه احیای تولیدی بودن روستاها گام برداریم.

 

به گزارش قاصدنیوز، سید امیرحسین قاضی زاده بعدازظهر پنجشنبه در همایش شوراهای اسلامی خراسان رضوی در محل دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت رسول (ص) اظهار داشت: با انقلاب اسلامی یک مکتب، یک دکترین جدید در عرصه  سیاسی مطرح شد که امروز این دکترین طالب پیدا کرده است.

وی به فرهنگ غالب بر نظام های سیاسی و نژاد پرستانه دنیا در ۵۰۰ سال گذشته اشاره کرد و افزود: پس از انقلاب اسلامی ایران شرایطی برای ظهور کلمه لااله الله و برادری و برابری انسان ها در دنیا مطرح شده و طبیعتا این تفکر دشمنانی پیدا می کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که دشمن عقبه ما را هدف گرفته است، تصریح کرد: درگیری ما در موضع اقتصادی و در جنگ نفتی که به تازگی آمریکا و عربستان علیه ایران به راه انداخته اند، حکایت از توجه دشمن به عقبه ما است.

وی با بیان این که عربستان بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی خود را برای زمین زدن ایران و روسیه اختصاص داده است، افزود: آمریکا و عربستان حاضر هستند با وجود متحمل شدن ضررهای فراوان از کاهش قیمت نفت، با همین روش به ایران ضربه بزنند.

قاضی زاده برنامه اساسی دشمنان را در این جنگ اقتصادی به حداقل رساندن درآمدهای ارزی ایران دانست و ابراز داشت: پس از کشف نفت در ایران روز به روز اقتصاد ایران به نفت وابسته تر شد و حتی پس از انقلاب هم دولت ها نخواستند دست از سر نفت بردارند.

وی ادامه داد: این وابستگی به قیمت نفت باعث تحمیل تورم به اقتصاد کشور شد و پس از آن تولید مشکلات بسیاری پیدا کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نتیجه وابستگی به نفت را وابستگی به ارز و قیمت و حجم آن عنوان کرد و گفت: بدون ارز نمی توانیم کالا وارد کنیم و حتی کارخانجات ما به مواد اولیه خارجی نیازمندند و باتوجه به این که کسب و کار فضای سالمی نداشت، قیمت تمام شده کالا در ایران گران شد.

وی با اشاره به رقم ۲۰ میلیارد دلاری قاچاق در ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با این جایگاه جهانی و با این آرمان ها باید به فکر اصلاح عقبه خود باشد و اگر عقبه و اقتصادمان را اصلاح نکنیم از دشمن ضربه پذیر خواهیم بود و دشمن می تواند ما را به دردسر بیندازد.

قاضی زاده به وابستگی کشورهای آسیای جنوب شرقی به سرمایه های خارجی و ضرباتی که این کشورها از این وابستگی متحمل شدند، اشاره کرد و ادامه داد: روستاها، کارخانجات تولیدی ملی و داخلی ما هستند که به خارج وابستگی ندارند و باید در راه احیای تولیدی بودن روستاها گام برداریم.

وی تأکید کرد: روستاها شباهت بسیاری به شهر پیدا کرده اند و از سمت تولیدی بودن به سمت مصرف گرایی پیش می روند و از طرف دیگر زنان و مردان روستایی مهارت های خود را از دست داده اند و فرزندان روستا مانند گذشته روحیه فعالیت و کار ندارند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: اگر به دنبال عزت و سربلندی این نظام و مذهب هستیم راهش توانمندسازی نیروی انسانی خلاق، دارای مهارت کافی در اداره زندگی خود و دیگران است.

 

منبع: مهر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون