تاریخ خبر: کد خبر: 3577

9 دی نباید فقط در چند شعر و پوستر خلاصه شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از جنبش سبز فقط یک سبزش مانده، گفت: سران فتنه بدتر از خون، خون دل ریختند.

 9 دی نباید فقط در چند شعر و پوستر خلاصه شود

به گزارش قاصد نیوز، حجت‌الاسلام حمید رسایی سه‌شنبه‌شب در مراسم گرامیداشت 9 دی در محل مسجد امیرالمؤمنین شهر مشهد اظهار کرد: 9 دی روزی متفاوت در تاریخ ما و متفاوت‌تر از همه روزهای 9 دی دیگر بوده است.

 

وی افزود: 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بود و مردم با مشت‌هایی گره‌ کرده و با خشم و عصبانیت از فتنه‌گران تبری جسته و به دلیل اهانت به مقدسات این حماسه را شکل دادند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عده‌ای امروز نمی‌خواهند که حماسه 9 دی و واقعه سال 88 یادآوری شود، خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی زمانی شکل گرفت که مردم پس از اهانت فتنه‌گران به مقدسات و اصل ولایت فقیه، خشمگین شده و برای تجدید پیمان با ولایت این حماسه را خلق کردند، از این‌ رو روز نهم دی‌ماه سال 88 با عنوان یوم‌الله از سوی مقام معظم رهبری نام گرفت.

 

رسایی تصریح کرد: فتنه سال 88 فتنه بزرگی بود و گردانندگان آن یک سر در داخل و یک سر در خارج از کشور داشتند، اما به صراحت باید گفت عده‌ای که در سال 88 سکوت کردند و حرفی نزدند در حقیقت با همان سکوت خود به مثابه تنفس مصنوعی به فتنه حیات دادند و در مقابل شاهد بودیم که مردم با حضور خود در خیابان‌ها شبهه تقلب در انتخابات را خنثی کردند.

 

وی یادآور شد: باید این مسئله مطرح شود که چرا عده‌‌ای دوست ندارند فتنه سال 88 و حماسه 9 دی یادآوری و واکاوی شود؟ اینکه گرامیداشت‌های 9 دی فقط در چند شعر و پوستر خلاصه شود، چیزی از جنس اسلام آمریکایی و آن اسلامی بوده که امروز در عربستان موجود است؛ باید در زمینه 9 دی واقعیت‌ها را گفت و در این مسیر روشنگری و بصیرت‌افزایی کرد، اینکه حماسه 9 دی یادآوری نشود به طور حتم برای نسل‌های آینده علامت‌ سئوال‌هایی وجود داشت و این خود منجر به نفاق می‌شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از این مسئله گلایه داریم که چرا 9 دی به عنوان یوم‌الله گرامی داشته نشده و در ادارات دولتی ما آنچنان که باید و شاید حماسه 9 دی با عنوان یک یوم‌الله ارج نهاده نشده است، بیان کرد: مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که دولت باید فاصله‌اش را با فتنه‌ کم کند و مگر خط قرمز ما فتنه نیست؟ باید حماسه 9 دی را و آنچه در سال 88 گذشت به شکل صریح بیان کنیم.

 

رسایی ادامه داد: باید بگوییم فتنه‌گران در روز عاشورا چه کردند و بعد سران فتنه با بیانیه خود گفتند که آنها عده‌ای مردم خداجو بوده‌اند؛ از جنبش سبز فقط یک سبزش مانده، ما چهار نوع سبز در این کشور داریم که یکی از آنها سبز مقدس و سیدی و سیادت بوده و دیگری سبز محترم که این همان 13 میلیونی بودند که به موسوی رأی دادند و احترام آنان به دلیل مشارکت مردمی واجب است، سبز دیگر سبز معترض بوده یعنی آن عده‌ای که بر انتخابات و به شعار تقلب معترض بودند، ذکر این نکته حائز اهمیت است که بیشترین ناظر را در پای صندوق‌های رأی میرحسین موسوی داشته است و سبز آخر با عنوان سبز منحرف مطرح بوده که مشکل ما با این گروه است.

 

وی اظهار کرد: هیچ یک از سران فتنه در شلوغی‌های سال 88 برائت نجسته و با صدور بیانیه‌های خود آنها را حمایت می‌کردند و 9 دی نقطه جوش و صددرصد عصبانیت مردم علیه فتنه‌گران بود، فتنه‌گران در سال 88 خیابان‌ها و مساجد را به آتش می‌کشیدند و به اسم اسلامیت علیه جمهوریت و به نفع اسرائیل شعار الله اکبر سر می‌دادند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ همچنین در آن سال شاهد برگزاری نماز جمعه‌ای بودیم که مورد رضایت آمریکایی‌ها بود و به عقیده بنده آن نماز جمعه مصداق مسجد ضرار بوده که بخواهند به نماز جمعه اهانت کنند و جالب اینجا است که همان نماز جمعه در شبکه‌های بیگانه پخش و مورد تبلیغ قرار گرفت، اینکه در نماز جمعه که با مبانی انقلابی و دینی ما پیوند خورده، عده‌ای هلهله و کف بزنند، این همان نماز جمعه مورد رضایت آمریکایی‌ها است.

 

رسایی یادآور شد: همچنین ما در آن سال‌ها شاهد پاره کردن عکس امام راحل در روز دانشجو و شعار «نه غزه نه لبنان» از سوی فتنه‌گران بودیم و تمامی این وقایع نشان می‌دهد که باید حماسه 9 دی را زنده کرد و یادآوری کنیم تا نسل‌های پس از ما این مسئله را روشن درک کنند.

 

وی تشریح کرد: اینکه برخی می‌گویند فتنه به دلیل مناظرات بوده، قبول ندارم، چراکه اگر قرار بود فتنه صورت بگیرد باید در شب 14 خرداد در یکی از مناظرات پرچالش میرحسین موسوی و احمدی‌نژاد صورت می‌گرفت، در حالی که نخستین درگیری‌ها روز 25 خرداد بود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آغاز فتنه نامه بدون سلام و والسلام بود، گفت: آقای  هاشمی در 19 خرداد به مقام معظم رهبری نامه‌ای می‌نویسد و پیش از اینکه نامه به دست مقام معظم رهبری برسد متن نامه در سایت‌ها منتشر و حتی همراه با عکس شخص هاشمی رفسنجانی در سایت‌ها درج می‌شود و همین مسئله نشان می‌دهد که این نامه، نامه عادی نبوده و پرمسئله بوده است، بنابراین از همین حیث معتقدم آغاز فتنه همان نامه بدون سلام و والسلام هاشمی بوده است.

 

رسایی توضیح داد: 18 تیر نظام ما را آماده کرد، اما این آمادگی در برابر فتنه کامل نبود؛ در فتنه 88 نظام ما بیمه شد؛ اگرچه ما هزینه‌هایی را دادیم، اما باید به این مسئله باور داشته باشیم که ممکن بود هزینه‌هایی سنگین‌تر از این هم بدهیم، ما از ریزش استقبال نمی‌کنیم، اما همین ریزش‌ها در انقلاب نشانه سلامت جامعه است، نظامی که جذب کند یا فقط دفع کند مریض بوده و انقلاب رسول خدا (ص) هم که بود هم دافعه داشت و هم جاذبه و نظام ما نیز هم ریزش و هم رویش و این قاعده برهان است.

 

وی تصریح کرد: ما دل‌مان می‌خواهد هاشمی همان هاشمی رفسنجانی زمان جنگ باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حصر سران فتنه، گفت: حصر سران فتنه یک اقدام تأمینی و امنیتی بوده نه قضایی اما کاملاً شرعی و قانونی است.

 

وی تصریح کرد: موسوی و کروبی در هر دادگاهی قرار گیرند باغی هستند و بغی کرده‌اند و حصر آنان فقط به دلیل برقراری امنیت و جلوگیری از فتنه دیگر بوده است و باید گفت اینکه برخی نظیر علی مطهری می‌گویند حصر غیرقانونی بوده، حصر هم در تاریخ اسلام و هم انقلاب سابقه داشته و شرعی و قانونی است.

 

رسایی در پایان عنوان داشت: سران فتنه بدتر از خون، خون دل ریختند، امیدواریم خدا به آنان توفیق توبه بدهد، اما به عقیده بنده سران فتنه توفیق توبه پیدا نمی‌کنند.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون