تاریخ خبر: کد خبر: 3489

واکنش یاسر هاشمی به لغو سخنرانی خواهرش در مشهد

رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه «متاسفانه در روز دانشجو و هفته وحدت حوزه و دانشگاه امسال شاهد لغو برخی سخنرانی‌ها بودیم» گفت: بازتاب لغو سخنرانی فائزه هاشمی بیشتر از برگزاری آن بود.

واکنش یاسر هاشمی به لغو سخنرانی خواهرش در مشهد

به گزارش قاصدنیوز، یاسر هاشمی رفسنجانی صبح دیروز در اختتامیه همایش تشکل‌های سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا) که در هتل ارس مشهد برگزار شد، در ادامه اظهار کرد: فائزه هاشمی پیش از سخنرانی در مشهد، در شهر نور برنامه داشت؛ بازتاب لغو سخنرانی وی بیش از سخنانی بود که اجازه برگزاری آن داده نشد.

 

وی تصریح کرد: مطمئنا نتیجه این حرکات غیرمعقولانه برعکس خواهد بود.

 

هاشمی رفسنجانی در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به وظایف دانشگاه آزاد اسلامی در قبال فعالیت‌های دانشجویی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد وظایفی برای ارتقای کمی و کیفی تشکل‌های دانشجویی بر عهده دارد؛ آنچه که من احساس می‌کنم، این است که در سطوح عالی دانشگاه نیز این انگیزه وجود دارد و دیدگاه مسئولان دانشگاه در این زمینه توسعه‌گراست.

 

رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه «دانشگاه آزاد باید حامی و مشوق تشکل‌های دانشجویی باشد» بیان کرد: ما به دنبال ایجاد اعتماد در تشکل‌ها نسبت به دانشگاه هستیم؛ باید در دانشگاه شرایطی ایجاد شود که همه بتوانند از سهم خود در چارچوب قانون برای فعالیت دانشجویی بهره‌مند شود.

 

هاشمی رفسنجانی دانایی محوری را رویکرد و سیاست اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در قبال تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد و افزود: باید از فضای احساسی و هیجانی دور شد؛ دانشجو باید بتواند در بستر این فضا از قدرت تفکر و تعقل خود استفاده کند؛ در حقیقت دانشجو باید احساس کند که سخنش به گوش مسئولین می‌رسد.

 

وی تاکید کرد: باید کمک کنیم که در این خصوص هیچ سانسوری صورت نگیرد و سخن تند و مخالف سرکوب نشود؛ متاسفانه در روزهای 16 و 27 آذر امسال شاهد لغو برخی سخنرانی‌ها در شهرهای مختلف بودیم.

 

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه «دانشگاه موظف به ایجاد امکانات مادی و معنوی برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی است» گفت: رشد کمی و کیفی تشکل‌های دانشجویی برای جامعه مفید خواهد بود.

 

رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وظایف تشکل‌های دانشجویی، عنوان کرد: دانشجو باید از شرایط هیجانی فاصله گیرد؛ امروز این خواست جامعه است که مشی اعتدالی شکل گیرد.

 

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: من قول می‌دهم که دانشگاه برآورده کردن ان امکانات را جزو وظایف خود می‌داند.

 

منبع: ایسنا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون