تاریخ خبر: کد خبر: 2339

آیت الله علم الهدی در افتتاحیه همایش ملی «تبلیغ و جمعیت»:

طلاب از ترویج افزایش جمعیت غفلت نکنند / عده ای می‌گویند وزیر ارشاد تحت تاثیر دلواپسان قرار نگیرد

طلاب از ترویج افزایش جمعیت غفلت نکنند / عده ای  می‌گویند وزیر ارشاد تحت تاثیر دلواپسان قرار نگیرد

به گزارش قاصدنیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی پیش از ظهر امروز در همایش ملی تبلیغ جمعیت که در هتل خاتم مشهد مقدس برگزار شد اظهار کرد: برنامه تبلیغی طلاب امسال باید تفاوتی با سال های گذشته داشته باشد و طلاب از ترویج افزایش جمعیت در کشور غفلت نکنند.

 

وی با اشاره به اینکه همایش های باید با سخنرانی متخصص در حوزه های مختلف جمعیت برگزار شود افزود: به نظر می رسد کسانی که در این همایش به سخنرانی می پردازند نیز دارای این جایگاه ویژه هستند.طلاب نیز در این زمینه وظایف بسیار خطیری را بر عهده دارند.

 

استاد عالی حوزه گفت: خداوند می فرماید بسیاری از مردم نسبت به جریان های اجتماعی واکنش نشان نمی دهند و تو باید از این دسته افراد باشی و سعی کنی در مسیر درست گام برداری. بسیاری نسبت به عمل پیغمبر انتقاد داشتند. کسانی که کتاب خدا را ترویج می دهد از جو سازی ها زندان کشته شدن هیچ ترسی ندارند و در مسیر خود ثابت قدم هستند.

 

 

وی با اشراه به اینکه این افراد خدا را در نظر دارند و از این جهت وحشت نمی کنند خاطر نشان کرد: ما در زمان شاه در مقابل شکنجه تبلیغ می کردیم اما امروز باید در مقابل جو سازی های ایستادگی کنیم امروز جریان های سیاسی لائیک کشور به این وضع دچار شده اند و سعی می کنند جایی را برای خود در کشور پیدا کنند.

 

آیت الله علم الهدی گفت: موج سازی های منفی مهم ترین آفت امروز جامعه اسلامی است، یکی از سایت ها چند روز پیش عنوان کرده بود که آقای وزیر ارشاد تحت تاثیر دلواپسان قرار نگیرد. رسانه های ضد ارزشی اینگونه موج سازی می کنند در مقابل کسانی که رسالت الله را در جامعه ترویج می دهند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند از انسان می خواهد در مقابل همین موج سازی های اجتماعی مقاومت کند خاطر نشان کرد: عملیات روانی بسیار تاثیر گذار است ما باید بتوانیم در مقابل این هجمه ها ایستادگی کنیم، پیامبر در همان زمان در مقابل تمام جو سازی های ایستادگی کرد.

 

وی به برخی دیگر از آثار موج منفی در جامعه اشاره کرد و گفت: برخی از افراد به صورت قدرتمند در کنار ولایت فقیه ایستاده اند، عده ای دیگر در این زمینه به صورت جدی در مقابل ولایت فقیه ایستاده اند. چند روز پیش یکی از آقایان گفته بود از صلح سخن گفته بود و بهتر است از 8 سال دفاع مقدس کمتر سخن بگوییم. عده ای متاسفانه می خواهند سواره نظام یک جریان سیاسی قرار بگیرند.

 

استاد عالی حوزه خاطر نشان کرد: دسته سوم افرادی هستند که تنها به منبر رفتن اکتفا می کنند و نمی خواهند خود را با جریان های کذب درگیر کنند مهم ترین مشکل ما با این گروه است، این ها یک انگل در جریان روحانیت هستند. احساس می کنند تنها درس دادن کفایت می کند و انگار فکر می کند که اصلا آمریکایی وجود ندارد مرجع تقلیدی نیست ولایت فقیهی نیست، مهم ترین نگرانی من نسبت به این جریان در حوزه است.

 

آیت الله علم الهدی گفت: امروز اسلام در موضعی قرار دارد که باید فرد در مقابل دشمنان خارجی و داخلی ایستادگی کند و اگر ایستادگی نکد بدون شک در صف انگلیس ایستاده است این روحانی که نسبت به نظام خود اعتقادی ندارد و بی تفاوت است درست در صف مقابل قرار گرفته است و ناخودآگاه به یک مزودور تبدیل شده است.

 

امام جمعه مشهد مقدس با انتقاد از طلابی که نسبت به روضه هایی که خودشان می خوانند توجه نمی کنند تصریح کرد: بسیاری از کسانی که شب عاشورا از جبهه امام حسین(ع) جدا شدند همه عاشقانه علی(ع) را دوست داشتند پیور مکتب شیعه بودند اما آن ها که رفتند کجا و ان ها که ماندند کجا. جایگاهشان به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون