تاریخ خبر: کد خبر: 5059

دبیر کل حزب الامه یمن در مشهدمقدس:

انقلاب اسلامی نه فقط در یمن بلکه در همه کشورهای مستضعف دنیا تاثیر گذاشته است

امام جمعه صنعا با تاکید بر اینکه پیروزی مردم یمن نزدیک است، بیان داشت: پیش بینی در مورد جنگ علیه یمن این است که مردم یمن حتما پیروز می‌شوند حتی با وجود محاصره و عدم خودکفایی اقتصادی.

به گزارش قاصدنیوز، دبیر کل حزب الامه یمن بعدازظهر دیروز در جمع دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع) مشهد با اشاره به علاقه ملت یمن به مردم ایران گفت: ملت یمن به ملت ایران علاقه خاصی دارند مخصوصا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت‌های ایران از ملت‌های مستضعف و ستمدیده‌ای مانند فلسطین، یمن.

 

 

وی مردم ایران را ملتی مقاوم دانست و ادامه داد: در زمان صدر اسلام بیشترین و بهترین یاران پیامبر(ص) و امام علی(ع) از مردم یمن بودند و مردم یمن این راه را ادامه خواهند داد.

 

امام جمعه صنعا با اشاره به بهانه عربستان برای حمله به یمن گفت: آنان شهرهای سنی و شیعه نشین را مورد هدف قرار می‌دهند و اخیرا شهر الحدیه که سنی نشین است را مورد هدف قرار دادند و منجر به کشته شدن 10 نفر از جوانان سنی شدند، عربستان یکی از بهانه‌های حمله به یمن را دخالت ایران و لبنان مطرح کرده بود.

 

وی در پاسخ به این سوال که دلیل عدم حمله مستقیم انصار الله به عربستان چیست؟ بیان داشت: به گفته سید حسن نصرالله، انصار الله هم اکنون صبر استراتژیک دارد.

 

دبیر کل حزب الامه یمن با اشاره به تاثیر ایران در انقلاب یمن، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نه فقط در یمن بلکه در همه کشورهای مستضعف دنیا تاثیر گذاشته است و نصرت مستضعفین بوده است.

 

 

وی ادامه داد: 45 درصد مردم یمن شیعه هستند و یکی از مبانی شیعه قیام علیه ظالم است در زمان انقلاب ایران بسیاری از مردم یمن از آن حمایت می‌کردند.

 

امام جمعه صنعا با تاکید بر اینکه پیروزی مردم یمن نزدیک است، بیان داشت: پیش بینی در مورد جنگ علیه یمن این است که مردم یمن حتما پیروز می‌شوند حتی با وجود محاصره و عدم خودکفایی اقتصادی.

 

وی با خاطرنشان کرد: عربستان سعودی به وسیله دستگاه‌های امنیتی در یمن احزاب موافق خود را پایه گذاری کرده است. یکی از اهداف حمله عربستان به یمن این است که آنان می‌خواهند یمن فقیر بماند. آل سعود حتی در حمله به بیمارستان‌ها و کشتن مردم غیر نظامی از هیچ اقدامی فرو گذاری نکرد.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون