تاریخ خبر: کد خبر: 8567

خلیل موحدی:

پرونده اختلاس هفت‌صدمیلیاردی و تضییع صد میلیاردی در پروژه مجد، نتیجه تفکر تکنوکراتی است

امروز کارنامه‌ای روشن از دو تفکر جاری در سال‌های پس از انقلاب برای نسل جوان پیش‌رو است که منصفانه می‌توان درباره آن‌ها قضاوت کرد

پرونده اختلاس هفت‌صدمیلیاردی و تضییع صد میلیاردی در پروژه مجد، نتیجه تفکر تکنوکراتی است

به گزارش «قاصدنیوز»، خلیل موحدی محصل دیروز در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در محل تالار شهر برگزار شد، گفت: سومین سال از عمر کاری چهارمین دوره شورای اسلامی شهر در حالی سپری شد که به شکرانه پروردگار عالم و عنایات امام هشتم کارنامه‌ای پرافتخار و روشن رقم خورد و صدقه جاریه‌ای به‌جای ماند.

 

وی افزود: علی‌رغم بدخواهی زیان دیدگان از حضور شورایی ارزشی و متکی به مبانی انقلاب که در تمام این سال‌ها از هیچ‌گونه سنگ‌اندازی، سم‌پاشی و تشویش اذهان عمومی دریغ نورزیده‌اند و به کمک عده‌ای معدود که متأسفانه کرسی تصمیم‌گیری و فرصت خدمت‌گذاری به مردم را با رفتارهای سیاسی به سکوی ارتقای خود بدل کرده‌اند، کوشیدند تا این تفکر انقلابی و روحیه جهادی را زشت و ناکارآمد جلوه دهند.

 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه ثمره کار انقلابی و جهادی در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل با بهره‌برداری از خط دوم قطار شهری جلوه‌ای تازه کرد، گفت: در شرایط تحریم که مدعیان اصلاح شرایط اقتصادی در یک‌صد روز پس از گذشت بیش از هزار روز، کمترین توفیقی در عمران و آبادانی کشور جز به باد دادن صدها میلیون دلار صنعت هسته‌ای و ریخته شدن حرمت و عزت این ملت در عرصه بین‌الملل نداشتند، شورا و شهردار ولایی مشهد مقدس باکار جهادی خود یک‌بار دیگر کارآمدی جبهه انقلاب را اثبات کردند.

 

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه در پیشرفت شهرها و کشورها یکی از اصلی‌ترین شاخص‌ها، حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل ریلی است، مشهد مقدس با بهره‌برداری از خط دو قطار شهری یک گام بلند در پیشرفت و توسعه متوازن برداشت.

 

موحدی محصل تصریح کرد: خط دوم ناوگان ریلی جابه‌جایی مسافر با پیمودن مراحل نهایی خود در جابجایی قریب به یک‌صد و هشتاد هزار مسافر در روز، نقش ایفا خواهد کرد که علاوه‌بر عدالت اجتماعی مبتنی بر گسترش سامانه‌های عمومی و بهره‌مندی یکسان همه شهروندان از منابع شهری موجب توازن شهری و ارزش‌افزوده برای بخش عمده‌ای از مناطق ضعیف شهر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه خط دو قطار شهری مشهد ضعیف‌ترین جای شهر را به قسمت‌های برخوردار متصل و موجب ارتقای اجتماعی حاشیه شهر خواهد شد، گفت: جلوگیری از هدر رفت منابع ملی در مصرف سوخت‌های فسیلی و ایجاد هوای پاک و کاهش بیماری‌های مرتبط با آلودگی محیط‌زیست، تنها بخشی از برکات این کار عمرانی و توجه عادلانه اعضای شورای شهر و شهردار مشهد به شهر علی ابن موسی‌الرضا(ع) است.

 

عضو شورای اسلامی شهر ابراز داشت: شورای شهر با دیدی بلند علاوه‌بر پیگیری قصورها در گذشته، با اصلاح مبانی قرارداد و جلوگیری از متوقف شدن این پروژه بزرگ و هدر رفت سرمایه‌های شهری موجب ریل‌گذاری صحیح این حرکت شد.

 

وی با تقدیر از شهردار مشهد، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و اعضای شورا به جهت سرعت بخشیدن به اجرای پروژه خط دو قطار شهری اظهار کرد: از مردم شریف مشهد به‌ویژه کسانی که در مسیر اجرای طرح، متحمل سختی‌ها و دشواری‌های زیاد شده ولی صبوری نمودند، به‌عنوان یک شهروند خاضعانه و خالصانه تشکر می‌کنم.

 

موحدی محصل در بخش دیگری از سخنان خود خدمات شورای چهارم و شهرداری مشهد را پرافتخار و بالنده برشمرد و خاطرنشان کرد: کار بزرگ عمرانی خط 2 قطار شهری و ده‌ها کار بزرگ دیگر فقط یک کار عمرانی صرف نبود بلکه بار دیگر مهر تأییدی بر کارآمدی جبهه انقلاب و گفتمان دین‌مداری بود.

 

وی گفت: امروز کارنامه‌ای روشن از دو تفکر جاری در سال‌های پس از انقلاب برای نسل جوان پیش‌رو است که منصفانه می‌توان درباره آن‌ها قضاوت کرد؛ یک تفکر ناشی از نگاه تکنوکراتی و فن‌سالاری بود که رعیت را به شهروند درجه‌یک و دو تقسیم کرد و توسعه بدون توجه به کرامت انسان را در دستور کار داشت و ثمره آن پرونده هفت‌صدمیلیاردی اختلاس مطرح در دادگستری و تضییع یک‌صد میلیارد تومان در پروژه مجد و صدها هدر رفت در منابع شهری بود.

 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: تفکر دیگر، مدیریت متعهدانه و عادلانه شهری است که ثمره آن نمایش دست‌پاکی مدیران و تصمیم‌گیران شهری از یک‌سو و عمران و اثرگذاری جدی در سال‌های رکود بود.

 

وی از خط 2 قطار شهری، 4.5 میلیون مترمربع آسفالت در حاشیه شهر و 600 هکتار فضای سبز در ارتفاعات جنوبی، تبدیل عارضه زیست‌محیطی کشف رود به فضایی دل‌نشین برای محروم‌ترین مردم شهر، زائرسراهای ارزان‌قیمت، سه برابر شدن سالن‌های ورزشی، مشارکت در ساخت بیش از یک‌صد و سی مسجد به‌عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های عمرانی دوره فعلی مدیریت شهری یاد کرد.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون