تاریخ خبر: کد خبر: 8543

فاز نخست خط 2 قطارشهری مشهد آماده مسافرگیری است

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: با بهره‌برداری از فاز نخست خط 2 قطار شهری مشهد، این خط آماده مسافرگیری است.

به گزارش قاصدنیوز، کیانوش کیامرز با بیان این مطلب در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه میدان راه آهن و شهدا در خط 2 قطارشهری مشهد، اظهار کرد: در یک ماه گذشته از بولوار طبرسی تا میدان راه‌آهن ایستگاه به ایستگاه کار تمام شد و تحویل گردید.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر بر روی تست‌ها و ایمنی قطار کار می‌شود، عنوان کرد: کار مسافرگیری با اعلام شهردار مشهد آغاز خواهد شد و از بیست و هشتم بهمن ماه جاری آمادگی کامل برای مسافرگیری را داریم.

 

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه باور هیچ کس نبود که کار به اینجا برسد و بهره‌برداری را شروع کنیم، ادامه داد: محقق کردن احداث ایستگاه میدان شهدا و راه آهن غیر قابل حصول بود اما با همکاری همه از مدیریت شهری، پیمانکاران و کارگران این امر مسیر شد.

 

کیامرز از رسانه‌ها در همراهی با روند احداث خط 2 تشکر کرد و گفت: در شرایط سخت این پروژه، رسانه ها همراهی کردند و این امر جای تشکر دارد.

 

وی با اشاره به تفاوت ایستگاه مشهد و تهران بیان کرد: ایستگاه راه آهن مشهد بر خلاف تهران است. بدین معنا که بین ایستگاه قطار راه‌آهن تهران و قطار شهری 250 متر فاصله است؛ اما این فاصله در مشهد کمتر از 70 متر است تا رفاه حال زائران و مسافران تامین گردد.

 

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد افزود: البته نواقصی نیز هست. در حال حاضر ایستگاه راه آهن را با یک راه دسترسی ایجاد کردیم و فروردین ماه راه دسترسی غرب را نیز افتتاح خواهیم کرد.

 

کیامرز با بیان اینکه ایستگاه شهدا نیز تمام شده و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد امروز آن را افتتاح خواهند کرد، گفت: تست گرم با حضور مدیران امروز انجام می‌گردد.

 

وی خاطر نشان کرد: عملیات ریل‌گذرای فاز دوم خط 2 قطار شهری به اتمام رسیده و میدان سعدی جای کار بیشتری دارد. همچنین ایستگاه کوهسنگی و الندشت نیز جای کار دارد.

 

اولویت سال 96؛ اتصال خط یک به 2 در ایستگاه شریعتی

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد برنامه ریزی برای اتصال خط یک به 2 در ایستگاه شریعتی را اولویت سال بعد دانست و گفت: نیازمند 700میلیارد تومان اعتبار برای این منظور هستیم.

 

کیامرز بیشترین دغدغه را تامین اعتبار لازم برای ادامه خط 2 دانست و گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی تلاش شده ادامه خط 2 به دو فاز تقسیم شود که فاز 2 حد فاصل سعدی تا شریعتی تعریف شده است همچنین فاز 3 از شریعتی تا انتهای خط است.

 

وی اضافه کرد: فاز دوم حدفاصل سعدی تا شریعتی حدود 3 کیلومتر است که تلاش می‌کنیم تا مهرماه سال آینده آن را به اتمام برسانیم و مابقی آن 6 ماهه دوم سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد در خصوص وضعیت ایزوله سازی ایستگاه نیز توضیح داد: جای نگرانی نیست. پس از خاموش کردن چاه‌ها، پشت برخی دیوارها آب و فاضلاب زیرزمینی و شهری جمع می‌شود و علت آن عدسی فاضلاب است. این عدسی به گونه‌ای است که آب در این منطقه می‌ماند و نفوذ نمی‌کند.

 

کیامرز اضافه کرد: ایستگاه‌ها ایزوله شده است که با احتساب هزینه‌های ایزوله سازی و با اجرای تاسیسات مکانیکی، برقی، تابلوهای برق و روشنایی هر ایستگاه جمعا 50 میلیارد تومان هزینه در برداشت.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون