تاریخ خبر: کد خبر: 8397

سردبیر پایگاه خبری تحلیلی «قاصدنیوز» در دیدار اصحاب رسانه با آیت الله علم الهدی:

در رسانه‌های استان با پدیده‌ «تکنوکرات‌های خبری» مواجهیم/ پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم مشترک رسانه ای برای پیگیری حرف مردم

سعید سلمانی گفت: در فضای رسانه‌های استان، جریان معاند فرصت عرض‌اندام آن‌چنانی ندارد اما در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های منتسب به جریان انقلاب و اصولگرایی، متأسفانه هم‌اکنون عناصر پیدا و پنهان فتنه جولان می‌دهند و کادرسازی ها و تجربه‌اندوزی‌هایی با سوارشدن بر رسانه‌های منتسب به انقلاب را برای فتنه آینده مشاهده می‌کنیم.

در رسانه‌های استان با پدیده‌ «تکنوکرات‌های خبری» مواجهیم/ پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم مشترک رسانه ای برای پیگیری حرف مردم

سردبیر پایگاه خبری، تحلیلی «قاصدنیوز» در دیدار اصحاب رسانه با آیت‌الله علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی که به مناسبت 17 مردادماه روز خبرنگار در دفتر وی برگزار شد، ضمن قرائت آیه "الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا-همان کسانى که پیام‌های خدا را ابلاغ می‌کنند و از او می‌ترسند و از هیچ‌کس جز خدا بیم ندارند" گفت: کار رسانه‌ای و خبری مصداق امربه‌معروف و نهی از منکر و شکلی از اشکال آن است. لذا تمام احکام، قالب‌ها و روش‌ها در آن صدق می‌کند.

 

سعید سلمانی افزود: کار خبری با این نگاه، تنها اطلاع‌رسانی نیست بلکه چیزی ورای آن می‌باشد که پس از وقوع فتنه سال88 و شفاف شدن جبهه‌بندی‌ها، وجه امربه‌معروف و نهی از منکری بودن آن ضرورت بیشتری پیداکرده است.

 

وی با تأکید بر اینکه خبرنگار و مدیر رسانه به‌عنوان عامل امربه‌معروف و نهی از منکر باید واجد انجام آن باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه با فضایی در رسانه‌های استان با پدیده‌ای با نام «تکنوکرات‌های خبری» مواجهیم  که قائل به این نگاه نبوده و فضای جبهه‌بندی را قبول ندارد.

photo_2016-08-08_20-52-18

سردبیر ضمیمه استانی روزنامه جوان خطاب به آیت‌الله علم الهدی افزود: در فضای مشهدمقدس و در ایام فتنه 88 الحمدلله به مدد حضرت رضا(علیه‌السلام) و مدیریت رهبر معظم انقلاب و حضور جنابعالی در مدیریت تحولات میدانی، شاهد آن بودیم که مشهد حِصن حَصین جمهوری اسلامی در حوادث آن دوران بود.

 

وی افزود: به‌تبع این موضوع در فضای رسانه‌های استان، جریان معاند فرصت عرض‌اندام آن‌چنانی ندارد اما در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های منتسب به جریان انقلاب و اصولگرایی، متأسفانه هم‌اکنون عناصر پیدا و پنهان فتنه جولان می‌دهند و کادرسازی ها و تجربه‌اندوزی‌هایی با سوارشدن بر رسانه‌های منتسب به انقلاب را برای فتنه آینده مشاهده می‌کنیم.

 

سلمانی گفت: به جوانان مؤمن انقلابی در فضای رسانه‌ای استان اجازه حضور داده نمی‌شود و نقش‌ آن‌ها کم‌رنگ شده و به‌جای آن تکنوکرات‌های خبری نقش‌آفرینی می‌کنند. لذا فرصت در اختیار کسانی قرار دارد که در بزنگاه‌ها علیه جریان انقلابی اقدام خواهند کرد و از سوی دیگر این رسانه‌ها که بِرند اصولگرایی را یدک می‌کشند غالباً تبدیل به روابط عمومی ادارات شده و از آن وظیفه امربه‌معروف و نهی از منکر انقلابی خود امتناع می‌کنند.

photo_2016-08-08_20-51-23

سردبیر پایگاه خبری تحلیلی «قاصدنیوز» در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در میدان امربه‌معروف و نهی از منکر رسانه‌ای اگر بزنیم، خواهیم خورد، لذا رسانه‌های انقلابی خود را برای این موضوع آماده کرده‌اند اما گلایه از برخی نهادها است که با عدم درک صحیح از مقوله امربه‌معروف، فعالیت را سخت و سخت‌تر کرده و حتی این موضوع را بر زبان می‌آورند که امربه‌معروف و نهی از منکر ربطی به رسانه‌ها ندارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع در حاشیه بودن حاشیه شهر در رسانه‌های مشهدمقدس باوجود خدمات خوبی که در این موضوع با دستورات ملی انجام‌شده است اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در آذر 59 می‌فرمایند " یک مرغ یک تخم می‌کند، ببینید چقدر هیاهو می‌زند. چه اعلام‌هایی می‌دهد.فریادهایی می‌زند یک تخم درمی‌آورده! شما کار می‌کنید و سکوت. خیال نکنید که ما برای خدا سکوت می‌کنیم. خیر، برای خدا بگویید. برای اینکه این مملکت را این شیاطین دنبال این هستند که بگویند هیچ کاری نشد، جمهوری اسلامی آمد و هیچی. مِثْل اوّل"

 

این فعال فرهنگی رسانه‌ای افزود: اقدامات بزرگی همانند تأمین امنیت پس از ده‌ها سال در مناطقی همانند اسماعیل‌آباد در حاشیه شهر که اشک شوق را در چشمان اهالی آن آورده است، باید در رسانه‌ها بزرگ‌شده و دیده شود.

 

سردبیر پایگاه خبری،تحلیلی «قاصدنیوز» در انتها به موضوعات دیگری همانند استفاده از ظرفیت منطقه‌ای افغانستان، پاکستان و تاجیکستان، محور شدن کار اجتماعی در رسانه‌ها و ایجاد کنسرسیوم مشترک در میان رسانه‌ها برای پیگیری حرف مردم نیز اشاره نمود.

photo_2016-08-08_20-51-44

 

قابل ذکر است در این دیدار علاوه بر سردبیر قاصدنیوز، حجت الاسلام بذرگری مدیرمسئول روزنامه شهرآرا از جامعه مطبوعات استان، صادق حاتمی مدیر باشگاه خبرنگاران جوان از رسانه های تصویری، اسماعیل شیخانی سرپرست خبرگزاری تسنیم استان از خبرگزاری ها و محمدامین توکلی زاده مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی از به نمایندگی از سازمان ها و روابط عمومی ها به بیان نکاتی پرداختند.

 
 
مرتبط:

 

آیت‌‌الله علم‌الهدی خطاب به یکی از مدیران روزنامه‌های معروف استان:

نفاقی بالاتر از این نیست که مدیر رسانه‌ از بیان حق به خاطر مخاطب صرف نظر کند/ تولیت رسانه ازجمله خطرناک‌ترین مسئولیت‌ها در فقه دینی است

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون