تاریخ خبر: کد خبر: 8353

آیت الله علم الهدی در نماز جمعه مشهد:

چرا هزینه اوقات فراغت دختر فلان آقای مسئول از حساب بیت‌المال باید پرداخت شود؟

قابل تحمل نیست در شب های ماه رمضان کارگری ۶ ماه حقوق دریافت نکرده باشد ولی از آن طرف مدیری ۶۰ میلیون حقوق ماهیانه آن باشد.

چرا هزینه اوقات فراغت دختر فلان آقای مسئول از حساب بیت‌المال باید پرداخت شود؟

به گزارش«قاصدنیوز»، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، چهارم تیرماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با بیان این‌که امشب اولین شب قدر است، اظهار کرد: امشب، شب قدر است و نقطه همه آمال و ایده‌های ما در عرصه عبودیت، بندگی خدا و فراز عشق‌بازی و دلدادگی به ذات مقدس حق، امشب، شب احیا و شب قدر فرامی‌رسد.

 

ذات مقدس پروردگار در این ماه ضیافت الله و ماه صیام، یک تابلوی شفافی را برای روزه قرار داده و آن وجود مقدس مولا امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) است؛ ما وقتی زندگانی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) را بررسی می منیم، مولا همه عمر در روزه بود، نه در روزه ترک مفطرات، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، در روزه و امساک از بهره‌برداری از حقوق طبیعی انسانی خودش و آن‌هم به خاطر مظلومیتش.

 

امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در تمام عمر، روزه‌دار حقوق انسانی خود بود

 

از این روزه عمر مولا (علیه‌السلام) امشب سحر افطار کرد، دیگر این ضربت مظلومیت علی را در همه عمر و زندگی به پایان برد، مولایی که اول کسی است از مردان که به پیغمبر گرویده است، در هیچ بحرانی از بحران‌های سیاسی، نظامی و اجتماعی در دوران زندگانی پیغمبر مسئله‌ای پیش نمی‌آمد که مولا در آنجا دخالتی نداشته باشد و در آن بحران حضور نداشته باشد، همه‌جا غم‌ها را از سیمای رسول‌الله زدود و در همه موارد مولا سپر تمام مصائب  و حوادث نه برای پیغمبر بلکه برای امت اسلام بود.

 

روزی که پیغمبر سرش را به زمین گذاشت، اول مزدی که به علی دادند، عزیزترین عزیزانش را مقابل چشمش کتک زدند، آدم وقتی زندگانی امیرالمؤمنین را از نظر مظلومیت مولا، محرومیت مولا از تمام حقوق طبیعی، اجتماعی و سیاسی‌اش بررسی می‌کند، به این نتیجه می‌رسد که این شمشیر زهرآلود که امشب سحر بر فرق امیرالمؤمنین وارد شد، درست است منادی در بین زمین و آسمان فریاد زد: « علی قد قتل امیرالمؤمنین»، اما این ضربت، خاتم همه مظلومیت‌ها و همه محرومیت‌های مولا (علیه‌السلام) بود.

 

محرومیت‌های امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) برای امت نقش آموزشی و سازندگی دارد

 

بخش عمده‌ای از این محرومیت‌ها، نقش آموزشی و سازندگی برای امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) نسبت به امت داشت؛ برادران، از علی بالاتر کسی را پیدا نمی‌کنید؛ می‌گویند وقتی ابن ملجم ملعون این ضربت را زد، فرار کرد، او را گرفتند و آوردند، اولین باری مه مولا چشمشان را باز کردند و چشمشان به ابن ملجم ملعون افتاد، فرمودند «آیا من برای تو بد امامی بودم؟»؛ امامی مثل علی مگر پیدا می‌شود؟

 

برادران، عزیزان، خواهران، آنچه مه است، این است که امیرالمؤمنین، شهید محراب سال 40 هجری نبود، امیرالمؤمنین، عنصر زنده و امام حی دوران امروز ما هست و ما امروز بایستی دنباله‌رو امیرالمؤمنین باشیم؛ در تمام شئون اجتماعی، در تمام شئون سیاسی و امنیتی، مولا آموزه و دستور دارند.

 

مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی باید به امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) نیز پاسخگو باشند

 

این را بدانید در این جامعه اسلامی و دینی ما، آنانی که مسؤولیت می‌پذیرند و در جریان مسؤولیت قرار می‌گیرند، غیر از خدا و غیر از حقوق مردم، یک بازخواست کننده آنان، امیرالمؤمنین هست؛ امیرالمؤمنین می‌گوید شمای یکه ادعای وابستگی به من می‌کردید و آمدید کارگزاری را در یک نظامی قبول کردید که این نظام، وابسته به من و وابسته به فرزند من بوده است، حجت خدا امام زمان، چطور شما آموزه‌های مدیریتی، آموزه‌های اجتماعی، آموزه‌های سیاسی مرا وارونه عمل کردید و خلاف کردید؟

 

مولا (علیه‌السلام) در نامه به استاندار آذربایجان، اشعث بن قیس می نویسند: «آن عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَةٌ»، آقای استاندار آذربایجان، آقای اشعث بن قیس، آذربایجان آن روز، آذربایجان ایران نبود، بخش زیادی از ترکیه، کشور آذربایجان، استان‌های آذربایجان همه شامل این ولایت می‌شد.

 

در نظام اسلامی با آموزه‌های ولایی، حقوق‌های نجومی چه می‌کند؟

 

می‌گوید تو که مدیریت این بخش پهناور کره زمین را عهده‌دار شدی، بدان شغل استانداری تو، شغل استانداری تو و شغل سمت و مسؤولیت اداری و کارگزاری تو، این کاسبی نیست، این طعمه نیست، این حقوق و درآمد نیست، «... وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَةٌ»، این یک امانتی بر گردن تو هست.

 

این آموزه امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) است و با این آموزه امیرالمؤمنین در یک نظام مقدس و دینی ما، این حقوق‌های نجومی چه می‌کند؟

 

رهبری فرمودند حقوق‌های نجومی تهاجم به ارزش‌های دینی است

 

مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان فرمودند در جلسه هیأت دولت که حقوق‌های نجومی، تهاجم به ارزش‌های دینی است و تهاجم به ارزش‌هاست؛ ما در این نظام یک دوره‌ای را گذراندیم، دوره دفاع مقدس، یکی از دوستان بنده نقل می‌کرد و می‌گفت برای سرکشی جبهه رفته بودیم، در اتومبیل فرمانده تیپ برای این‌که از سنگرها سرکشی کنیم، برگشتیم به موقعیت، صحبت این شد که تو چکار می‌کنی؟ یک جوان بسیجی بود، جوان کم سن و سال 24،25 ساله، گفتند ازدواج کردی؟ متأهلی که گفت من متأهل نیستم.

 

ارزش‌های دفاع مقدس بوده که تمام کفر جهانی را به خاک نشانده

 

گفتیم چرا؟ گفت ازدواج درآمد می‌خواهد، ما که درآمد نداریم؛ گفتند مگر چقدر حقوقت است؟ گفت 2500 تومان، یک فرمانده تیپ؛ گفت رسیدیم به موقعیت، یک پیرمردی بود، زنجیر را برمی‌داشت که ماشین‌ها بیایند داخل و خارج شوند، گفت این پیرمرد سه برابر من حقوق دارد به خاطر این‌که من خودم یک مجرد هستم، 2500 تومان می‌گیرم اما این زن دارد، بچه دارد و چندین بچه دارد، این 7500 تومان، سه برابر من حقوق می‌گیرد.

 

ما در انقلاب این مرحله را گذراندیم، در این نظام چنین وضعیتی را پشت سر گذاشتیم، این‌ها ارزش‌های بوده برای ما و همین ارزش‌ها بوده است که تمام کفر جهانی از شرق و غرب، آمریکا و شوروی را پشت سر صدام به خاک نشاند و ذلیل کرد. «تکبیر»

 

مدیران و خادمان نظام اسلامی، خالص و پاک دست خدمت می‌کنند

 

البته خدایی نکرده مردم فکر نکنند این حقوق‌های نجومی مال دیران مملکت و مسؤولین است، به حمدالله در این نظام، مدیران ما مدیران دست‌پاک هستند، مدیران پاک دست‌اند، افراد مخلص‌اند، با یک اقل قلیلی زندگی خودشان را می‌گذرانند و دارند به این نظام خدمت می‌کنند، خادمین این نظام و مدیران این نظام در عرصه اخلاص و یکدل بودن با مردم در روی کره زمین بی‌نظیرند اما درعین‌حال، این چند تا مدیری که آمده‌اند نظام را ابزار طعمه به فرمایش امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) قرار داده‌اند و این نظام دینی و ولایی را یک آخور چرب و نرمی دیدند که باید سرشان را داخل آن بکنند و ببلعند و به تعبیر امیرالمؤمنین «یخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِیعِ»؛ این‌طوری بخورند بیت‌المال مسلمین را، این‌ها یک عده معدودی هستند منتها مسؤولین ما در این نظام باید رسیدگی کنند و جدی برسند به این قضیه.

 

قضیه حقوق‌های نجومی باید پیگیری و به مردم اطلاع‌رسانی شود

 

این قضیه باید پیگیری شود و به مردم هم اطلاع بدهند، این نظام مال این مردم است، این مردمی که این‌همه دارند در عرصه‌های اقتصادی مقاومتی می‌کنند، با محرومیت‌ها و با سختی‌ها می‌سازند برای این‌که صلابت و هیبت نظام را در برابر استکبار جهانی حفظ کنند، این مردم باید در جریان قرار بگیرند که این افراد نابکار چه کسانی هستند؟ مال به بیت‌المال برگردد؛ الحمدالله نهادهای نظارتی قوی داریم، قوه قضاییه دارای نهاد مقدس بازرسی کل کشور هست که به‌صورت یک چشم بینا بر همه عملکردهای افراد نگاه می‌کند و می‌نگرد.

 

دستگاه‌های نظارتی کشور موضوع را پیگیری کنند

 

مجلس دارای دستگاه نظارتی دیوان محاسبات هست، خود دولت دارای نهاد بازرسی ریاست جمهوری و سایر نهادهای نظارتی هست، این عزیزان باید برسند و کار را پیگیری کنند، قضیه را جدی بگیرند؛ برای مردم ما قابل‌تحمل نیست که در شب و روز ماه رمضان، یک کارگری که 6 ماه حقوق بخور نمیرش را نگرفته با دست خالی افطاری برود خانه‌اش اما از آن‌طرف یک آقایی 60 میلیون تومان، 50 میلیون تومان حقوق ماهیانه‌اش باشد، یک کارگر نان خوردن و قوت روزمره بچه‌اش روی زمین‌مانده به خاطر بیکاری، از آن‌طرف هم بایستی هزینه اوقات فراغت  و تفریح دختر فلان آقای مسؤول از حساب بیت‌المال پرداخت شود.

 

این‌ها یک چیزهای غیرقابل‌تحمل برای مردم هست و خدایی نکرده مردم ما به مدیران ما بدبین نشوند که این وضعیت مدیران ما هست، مدیران نظام با همه اخلاص دارند زحمت می‌کشند؛ یک عده افراد معدود را باید شناسایی کنند و به مردم معرفی کنند، وجوه مورد تجاوز را به بیت‌المال برگردانند و این قضیه باید با کمال قدرت و قاطعیت مسؤولین محترم پیگیری کنند.

 

حقوق‌های نجومی مثل اختلاس‌های گذشته و کرسنت شامل مرور زمان نشود

 

این قضیه باز مثل قضایای قبلی و اختلاس‌هایی که در دوره‌های قبلی شد، مشمول مرور زمان نشود؛ نگویند دو روز دیگر مردم حقوق‌های نجومی را هم فراموش می‌کنند، مردم هیچ‌چیز را فراموش نمی‌کنند. «تکبیر»

 

مردم جرائم گذشته را فراموش نکرده‌اند

 

تمام جرائم گذشته یاد مردم هست، قضیه کرسنت، مسئله اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، تمام قضایای قبلی، اختلاس‌های گذشته را همه مردم یادشان است، هیچ‌چیز را فراموش نکرده‌اند و این را هم فراموش نمی‌کنند؛ خوشبختانه مردم ما بصیرت دارند و خوب و بد را تشخیص می‌دهند.

 

مردم عظمت این نظام و استکبارستیزی در برابر دشمن قسم‌خورده ما، آمریکا، این سنگر را رها نمی‌کنند با بعضی مسائل ناملایم و ناگواری که این‌جوری در مملکت به وجود می‌آید، مردم سنگر خود را حفظ می‌کنند، می‌فهمند که دشمن چطور درصدد براندازی ما هست.

 

با سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم به دنبال تشدید فشار بر شیعه هستند

 

در فلوجه، رزمندگان ما پیروز شدند بر تکفیری‌های داعشی، بلافاصله روز دوشنبه گذشته، پادشاه عربستان نامه نوشت به حاکم بحرین که باید فشار را بر شیعه زیاد کنی، آنان از رهبر شیعیان بحرین و از یک عالم فقیه با اخلاص انقلابی دل داده در راه خدا، حضرت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، او را سلب تابعیت کردن و او را خواستند اخراج کنند.

 

دشمن این‌جور در سنگر مقابله ما هست، این مردم مقابله با دشمن را فراموش نمی‌کنند، این مسائل هم مردم ما را در عرصه استکبارستیزی و در سنگر و جبهه دشمن‌ستیزی شل و سست نمی‌کند، مرد و مردانه ایستاده‌اند.

 

بر گرفته شده از alamolhoda.com

 

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون