تاریخ خبر: کد خبر: 8367

حاشیه شهر مشهد «رسانه» ندارد

کارگردان و مستندساز مشهدی یکی از مهمترین مشکلات حاشیه شهر مشهد را نبود رسانه عنوان کرد و گفت که این مشکل معضلات این مناطق را بیشتر می‌کند.

«ولی نعمتان» مجموعه‌ای از مستندهای کوتاه با موضوع مشکلات حاشیه شهر مشهد است که طی چند شب از برنامه قرار فیروزه‌ای شبکه استانی خراسان رضوی پخش شد.

 

سید محمد محمدی سرشت کارگردان این مستند در گفت‌وکو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه این مجموعه در 10 قسمت 5 دقیقه‌ای تولید شده است، گفت: این مستندها با محوریت مشکلات حاشیه شهر ساخته شده و مشکلات مناطقی مثل شهرک شهید رجایی، اسماعیل آباد، همت آباد و توس را به تصویر کشیده است.

 

وی با بیان اینکه سابقه ساخت مستند «محرمانه‌های مشهد» موجب آشنایی من با تهیه‌کننده برنامه قرار فیروزه‌ای شد، افزود: مستند محرمانه‌های مشهد در یک قسمت 30 دقیقه‌ای در سال 92 تولید شد و با وجود اینکه از صدا و سیمای استان پخش نشد اما بازخوردهای مناسبی گرفت و موجب رقم خوردن اتفاقاتی خوب در مناطق حاشیه شهر شد.

کارگردان و مستند ساز مشهدی با بیان اینکه مشکلات حاشیه شهر در زمان ریاست قبلی صدا و سیمای استان نادیده گرفته شد، تصریح کرد: در دوره گذشته صدا و سیما نسبت به مشکلات حاشیه شهر موضع سکوت را پیش گرفته بود اما خوشبختانه مواضع ریاست جدید نسبت به مشکلات این مناطق تفاوت پیدا کرده است.

محمدی سرشت با اشاره به اینکه سوژه‌ها را با رصد میدانی پیدا می‌کردیم، گفت: اکثر مردم مناطق حاشیه شهر از بهبود اوضاع ناامید بودند و به ما می‌گفتند که شما فقط فیلم می‌گیرید و پخش نمی‌کنید و تغییری در وضعیت حاصل نخواهد شد ولی وقتی در برنامه قرار فیروزه‌ای آیتم‌ها پخش شد، چه با خود من چه با برنامه مردم تماس‌های زیادی گرفتند و قدردانی کردند.

وی هدف نهایی ساخت مستندها را نظارت بر چگونگی صرف هزینه‌ها دانست و افزود: مسؤولین احساس مسئولیت مناسبی در مسائل حاشیه شهر دارند و در دو سال گذشته حجم زیادی از بودجه‌ها و امکانات با عنوان رفع مشکلات حاشیه شهر به ارگان‌های دولتی و خصوصی اختصاص داده شده است و ما فقط قصد نظارت بر چگونگی هزینه‌ کرد این بودجه ها را داشتیم.

کارگردان و مستند ساز مشهدی با تاکید بر اینکه رسانه‌ای شدن هزینه‌ها احساس بهتری در مردم به وجود می‌آورد، تصریح کرد: ما هیچ وقت قصد این را نداریم که به مسئولان اتهام بزنیم اما اگر هزینه‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها رسانه‌ای شود سطح نگاه مردم به مسئولین ارتقا پیدا می‌کند.

محمدی سرشت با اشاره به اینکه مسئولان واکنش‌های مختلفی نشان دادند، گفت: گاهی اوقات مرا مورد بازخواست قرار دادند و گفتند که فلان مشکل نباید رسانه‌ای می‌شد.

وی مهمترین مشکل حاشیه شهر را نبود رسانه عنوان کرد و افزود: در حاشیه شهر قدرت رسانه‌ای وجود ندارد و نبود رسانه مشکلات را بیشتر می‌کند. همچنین به لحاظ فرهنگی مدیریت قوی در حاشیه شهر وجود ندارد و افراد  توجیه نیستند که این خود باعث بروز مشکلات دیگر می‌شود.

 

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون