تاریخ خبر: کد خبر: 7767

با حضور رئیس دفتر رهبر انقلاب و جانشین فرمانده سپاه 165 پروژه‌ در حاشیه شهر مشهد افتتاح و آغاز شد/

گام بلند برای از حاشیه به متن آوردن «حاشیه شهر مشهد» با دستور رهبر انقلاب و محوریت آیت‌الله علم الهدی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: امام جمعه مشهد به صورت جدی این موضوع را دنبال کردند و خوشبختانه توانستند تا فعالیت‌های مثمرثمری انجام دهند؛ اگر این گزارشات را به رهبری ارائه دهم، قطعاً خوشحال خواهند شد. آیت‌الله علم‌الهدی با دست خالی به همراه مدیران دیگر دست به دست یکدیگر دادند و با انگیزه خدمت به اسلام به فعالیت پرداختند.

به گزارش«قاصدنیوز»، سیدصولت مرتضوی شهردار مشهد صبح امروز در مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های حاشیه شهر گفت: مشارکت با مردم و خیران جهت احداث بیش از 110 مسجد در حاشیه شهر با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد ریال، مشارکت در ساخت دو دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهید مطهری با اعتبار 100 میلیارد ریال، مشارکت با سپاه امام رضا(ع) در بهبود و بازسازی 100 مسجد در حاشیه شهر با اعتبار 5 میلیارد ریال، احداث 3 سوله بحران و 4 سالن ورزشی سرپوشیده چندمنظوره در مناطق حاشیه شهر و احداث زمین‌های چمن مصنوعی، زمین والیبال ساحلی و زمین‌های ورزشی روباز چند منظوره از جمله اقدامات شهرداری مشهد در حوزه حاشیه شهر بوده است.

 

وی تصریح کرد: کمک به ساخت 3 مدرسه علمیه، مشارکت با فرمانداری در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر و پرخطر و کارتن خواب، راه‌اندازی دو مرکز ویژه بانوان با ظرفیت 500 نفر و آقایان با ظرفیت 1500 نفر، مشارکت با سپاه امام رضا(ع) درخصوص احداث مجموعه‌های ورزشی سرپوشیده، اهدای 4000 کیف سلامت به دانش‌آموزان مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد همزمان با آغاز سال تحصیلی و... از دیگر این پروژه‌ها است.

صولت مرتضوی

شهردار مشهد اضافه کرد: اجرای طرح ارائه خدمات رایگان سلامت در 110 پایگاه محلی مناطق محروم و حاشیه شهر در قالب غرفه‌های غربالگری و مشاوره، مشارکت با سازمان تبلیغات اسلامی استان به منظور استقرار 50 مبلغ در مساجد محلات حاشیه شهر، حمایت از اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تشکل‌های حاشیه شهر، پشتیبانی و حمایت از 30 هیات مذهبی محوری و مؤسسات قرآنی در حاشیه شهر، همکاری با گروه‌های جهادی جهت اجرای برنامه‌های علمی، فرهنگی، عمرانی و... در مناطق حاشیه شهر نیز از دیگر برنامه‌های مشارکتی شهرداری مشهد بوده است.

 

مرتضوی در خصوص احداث فضای سبز در حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار مشهد گفت: در سال گذشته 35 پروژه فضای سبز در مساحت 41 هکتار در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر مشهد احداث شده که در سال جاری این پروژه‌ها به 45 پروژه و گستردگی‌ 56 هکتاری رسیده است.

 

به گفته شهردار مشهد، در سال جاری 45 درصد از اعتبارات فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای صرف خواهد شد.

 

وی با گرامی داشتن شهدای مدافع حرم اظهار کرد: پس از فرمان مقام معظم رهبری در خصوص خدمت‌رسانی به حاشیه‌نشینان شهر مشهد مقدس با محوریت آیت‌الله علم‌الهدی ستاد ساماندهی حاشیه شهر تشکیل شد تا بتوانیم گام‌های اساسی برداریم و سبب نشاندن لبخند رضایت بر لب‌های رهبر معظم انقلاب شویم.

 

مرتضوی خاطرنشان کرد: همانگونه که از گذشته اعلام شده بود شهرداری مشهد با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی مردمی بسیج، سازمان تبلیغات، اداره کل اوقاف و امور خیریه و شورای اسلامی شهر توانسته است گام‌های مطلوبی بردارد به همین منظور تا حدودی برنامه جامع در راستای ساماندهی حاشیه شهر مشهد محقق شده است.

 

وی یادآور شد: به منظور محرومیت‌زدایی و رسیدگی بیشتر به حاشیه شهر امروز توسط آیت الله گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری به نمایندگی از ایشان به بهره‌برداری رسید تا مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی به جایگاه واقعی خود به عنوان قبله‌گاه آمال مسلمانان جهان برسد.

 

شهردار مشهد گفت: از حمایت‌های ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امر ساماندهی حاشیه شهر، تامین نظم و امنیت این مناطق کمال تشکر را داریم چرا که یار و یاور همیشگی شهرداری مشهد در خصوص ساماندهی حاشیه شهر بوده است.

 

ساماندهی حاشیه شهر مشهد سبب رضایت مقام معظم رهبری و امام زمان(عج) شده است

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در نیز در این مراسم گفت: زیرساخت‌های فرهنگی شهر مشهد به دست دستگاه‌های انقلابی، فرهنگ مدار و ارزشی در حال توسعه و تثبیت است و این حرکات و فعالیت‌ها با وجود چنین متولیانی قطعا سبب فرهنگ‌سازی بیشتر در مشهد و به ویژه حاشیه شهر می‌شود.

آیت الله علم الهدی

وی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی در حاشیه شهر مشهد مورد توجه قرار گرفته و باید از مجموعه افرادی که در این زمینه متحمل زحمات زیادی شده‌اند، تشکر کرد.

 

گفتنی است؛ در این مراسم مبلغ 10 میلیارد ریال از سوی مقام معظم رهبری به ایتام شهر مشهد با محوریت حاشیه شهر اهدا گردید.

 

توسعه متوازن در حاشیه شهرها دغدغه مقام معظم رهبری است

آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 165 پروژه‌ حاشیه شهر با بیان اینکه مقام رهبری آگاه، بیدار و هوشیار و جامع و آینده‌نگر از مهمترین نعمت‌ها برای مردم ماست، افزود: ضمن ابلاغ سلام گرم مقام معظم رهبری به حضار در جلسه و مردم مشهد به مسئولین و دست‌اندرکارانی که در حوزه ساماندهی حاشیه شهر مشهد تلاش‌هایی کردند، نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند برای این مردم و ملت مقام معظم رهبری هستند، افزود: یکی از ویژگی‌های مقام معظم رهبری این است که مستضعفین و عاشقان این نظام از ایشان جدا نمی‌شوند، زمانی که گزارشات برخی از نبود امکانات به مقام معظم رهبری رسید، به من دستور دادند تا به امام جمعه مشهد ابلاغ کنم تا این کار را برعهده بگیرند.

آیت الله محمدی گلپایگانی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: امام جمعه نیز به صورت جدی این موضوع را دنبال کردند و خوشبختانه توانستند تا فعالیت‌های مثمرثمری انجام دهند؛ اگر این گزارشات را به رهبری ارائه دهم، قطعاً خوشحال خواهند شد. آیت‌الله علم‌الهدی با دست خالی به همراه مدیران دیگر دست به دست یکدیگر دادند و با انگیزه خدمت به اسلام به فعالیت پرداختند.

 

آیت الله محمدی گلپایگانی در ادامه گفت: مشهد پایگاه علی بن موسی الرضا(ع) می‌باشد و مشهدی‌ها افتخار همجواری با این امام همام را دارند لذا باید قدر این موضوع را بدانند.

 

قدردانی جانشین فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهردار مشهد

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: شهرداری، استانداری و امام جمعه مشهد خدمات ویژه‌ای برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد داشته‌اند و به عنوان خادم مسلمین جهان تمام وجود و توان خود را به کار گرفته‌اند تا محرومیت را از این محدوده بزدایند.

 

همچنین سردار نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز در این مراسم گفت: اگر نیروهای مردمی به صورت بسیجی وار وارد صحنه خدمت و جهاد همگانی شوند قطعا مشکلات حاشیه شهرها بسیار زودتر از برنامه زمان‌بندی ستاد ساماندهی حاشیه شهر پیش می‌رود و سبب رونق گرفتن این اماکن خواهد شد.

40

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های ما این بوده که نواحی و پایگاه‌های بسیج را در حاشیه شهر گسترش دهیم که به نوعی سبب امنیت و یکپارچگی منطقه نیز شود، به همین منظور احداث مساجد، مجموعه‌های فرهنگی قرآنی و... در اولویت قرار گرفته است.

 

طرح های حاشیه شهر مشهد

سالن شهدای مدافع حرم

خانواده شهدای مدافع حرم

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون