تاریخ خبر: کد خبر: 7464

400 میلیون تومان صرفه جویی در ستاد اربعین شهرداری

موسویان اضافه کرد: خروج از ساختار بروکراتیک و فعالیت و خدمت جهادی نخستین دستاورد ستاد اربعین شهرداری مشهد بود، مقوله فوق مد نظر مقام معظم رهبری بوده و تحقق آن توسط خادمان شهرداری مشهد سبب افتخار است.

400 میلیون تومان صرفه جویی در ستاد اربعین شهرداری

به گزارش قاصدنیوز، رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد گفت: حضور پررنگ خیران و کمک آنها به بدنه مدیریت شهری مشهد در امر خدمت‌رسانی به زائران باعث سرافرازی و افتخار بود و با جان دل منابع مالی خود را در جهت آسایش و راحتی زائران در اختیار می‌گذاشتند تا موفقیت مدیریت شهری به همکاری خیرین تکمیل گردد.

 

سید وحید موسویان در مراسم تجلیل از خادمان اربعین شهرداری مشهد در محل تالار شهر با بیان اینکه به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در کشور عراق کاروان یک هزار نفری از شهرداری مشهد به همراه خادمین افتخاری اعزام شدند، افزود: برای اولین بار در تاریخ چند ساله مدیریت شهری مشهد مقدس تجربیات گرانبها در کنار صفحات زرین دستگاه‌های خدمات‌رسان توسط مدیران و کارکنان شهرداری مشهد در سال جاری رقم خورد.

 

وی تصریح کرد: کمتر از یک ماه فرصت داشتیم که بتوانیم شرایط را ارزیابی و برنامه‌های اصلی را در کشور عراق رصد کنیم و هماهنگی‌های لازم را با وزارت خارجه و ستاد اربعین استانداری خراسان رضوی داشته باشیم و در نهایت خدمت‌رسانی ویژه‌ای به زائران اربعین را صورت دهیم.

 

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد یادآور شد: سرکنسول عراق هماهنگی‌های مطلوبی برای ارائه ویزا و صدور روادید خادمان شهرداری مشهد انجام داد تا بتوانیم در چهار استان عراق در چهار عرصه حمل و نقل، خدمات شهری، اسکان مواکب و فعالیت‌های فرهنگی فعالیت‌های شاخصی داشته باشیم.

 

موسویان اضافه کرد: خروج از ساختار بروکراتیک و فعالیت و خدمت جهادی نخستین دستاورد ستاد اربعین شهرداری مشهد بود، مقوله فوق مد نظر مقام معظم رهبری بوده و تحقق آن توسط خادمان شهرداری مشهد سبب افتخار است.

 

وی خاطرنشان کرد: دیپلماسی، حمل و نقل و خدمات شهری تماما با مدیریت جهادی صورت گرفت در حالی که تاکنون چنین فعالیتی با این عظمت سابقه نداشت چرا که در این مانور بزرگ خدمت به نوعی اتفاق افتاد که مدیر، معاون و رییس و کارمند شهرداری همگی جارو به دست بگیرند و زیر پای زائران امام حسین (ع) را مورد رفت و روب قرار می‌دادند و به این حرکت افتخار می‌کردند.

 

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد تصریح کرد: حرکت دیگری که در این مانور بزرگ صورت گرفت اعتماد به جوانان مومن انقلابی بود که فعالیت‌های بزرگ به آنها سپرده شد و خدمات قابل توجهی به صورت خروجی ارائه کردند و این یک آزمون بزرگ بود.

 

موسویان خاطرنشان کرد: به منظور اسکان زائران اربعین در عراق نیازمند 75 هزار متر داربست بودیم تا در سه شهر عراق مواکبی بزرگ را مستقر کنیم و بتوانیم خدمت‌رسانی ویژه خود را تکمیل کرده باشیم همچنین به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها برای پروژه اربعین سال آینده بخشی از تجهیزات را در عراق نگهداری خواهیم کرد تا 50 درصد هزینه ها کاهش پیدا کند.

 

وی گفت: در مقوله اربعین حسینی در کشور عراق به صورت ویژه به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشتیم به صورتی که برای پخت و پز و توزیع غذای نذری که از اهداف اولیه شهرداری مشهد نبود چندین داوطلب را اعزام کردیم و مبلغی حدود به 400 میلیون تومان صرفه جویی کردیم.

 

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد،

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون