تاریخ خبر: کد خبر: 7063

انتقام رسانه‌ای از گشت ارشاد تا ماجرای دستگیری سارقان مسلح مشهدی در کمتر48 ساعت/

وقتی نمی‌خواهند اقتدار نیروی انتظامی را ببینند

بسیاری از سیاسی بازها هرآنجا که موفقیتی رغم خورده است، آن را سبک فرض کرده و وظیفه اساسی ناجا می‌دانند و هر آنجا که احساس کرده‌اند بستری برای حمله پیدا می‌شود، در صف اول تخطئه ناجا حضورداشته‌اند، موضوع گشت ارشاد، اسیدپاشی و امربه‌معروف و نهی از منکر از جمله این مصادیق است.

وقتی نمی‌خواهند اقتدار نیروی انتظامی را ببینند

به گزارش «قاصدنیوز»، به‌خوبی می‌دانیم که یکی از سخت‌ترین مشاغل موجود در تمامی کشورها، تأمین امنیت عمومی جامعه است که در بیشتر جوامع از آن به پلیس تعبیر و در کشور ما از مفهوم کلی نیروی انتظامی برای آن استفاده می‌شود، این شغل به دلیل مقتضیات کاری، زمانی و مکانی همیشه جزو مشاغل سخت و پرزحمت مطرح است و صدالبته اهمیت آن و لزوم وجود آن برای تأمین امنیت بسیار ضروری و بدیهی است.

 

در کشور ما اما این شغل با سختی‌های بیشتری همراه است، چراکه همواره و طی این سال‌ها بدون دیدن کمبودهای آن تنها از عملکرد آن انتقاد شده و نسبت به نیازهای آن بی‌توجهی شده است. این موضوع در حالی است که بسیاری از سیاسی بازها هرآنجا که موفقیتی رغم خورده است، آن را سبک فرض کرده و وظیفه اساسی ناجا می‌دانند و هر آنجا که احساس کرده‌اند بستری برای حمله پیدا می‌شود، در صف اول تخطئه ناجا حضورداشته‌اند، موضوع گشت ارشاد، اسیدپاشی و امربه‌معروف و نهی از منکر از جمله این مصادیق است. نیروی انتظامی اما طی این سال‌ها باوجود همه کاستی‌ها، همواره نجیبانه به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کرده و مفتون بازی‌های سیاسی نشده، مصلحت سنجی نکرده و به فکر تأمین امنیت مردم بوده است.

 

جامعه اما در این میان شاید بیش از مسئولان نسبت به نیروی انتظامی بی‌توجهی نشان داده، شاید بهتر باشد بگوییم متأسفانه جریانات سیاسی در این موضوع بسیار مؤثر بوده‌اند و تلاش کرده‌اند بخشی از جامعه را به دلایل مختلف در مقابل نیروی انتظامی قرار دهند تا این نیرو را از اعتبار و مقبولیت نزد افکار عمومی بیندازند، یکی از مصادیق این کار عدم تشکر و قدردانی از نیروی انتظامی در موفقیت‌ها و نق زدن مستمر در سایر موارد است.

 

این قلم بر این باور است که تشکر و قدردانی از نیروی انتظامی یکی از وظایف جامعه است که می‌تواند تا حد زیادی به این نیرو انگیزه تلاش و دقت عمل بیشتر بدهد. این موضوع علاوه بر بعد اجتماعی و نگاه راهبردی به آن وظیفه انسانی و عقلانی مردم و مسئولان نیز هست.

 

الغرض، اخیراً در منطقه سی متری طلاب مشهد یک مورد سرقت مسلحانه از یک طلافروشی اتفاق افتاد و طلافروش نیز بر اثر ضربه چاقو مهاجمان فوت کرد، اما در این میان با عملکرد بسیار خوب نیروی انتظامی مهاجمان در کمتر از 48 ساعت دستگیر شدند، درست است که نیروی انتظامی در این قضیه به وظیفه خود عمل کرده اما انصافاً جای تقدیر از این عملکرد به خاطر سرعت و دقت بالا وجود ندارد؟ انصافاً نباید از چنین نیروی مقتدری تشکر کرد؟

 

به نظر می‌رسد که فرهنگ تشکر از نیروی انتظامی به دلایل مختلف ازجمله دلایل ساده سیاسی نادیده گرفته‌شده که شایسته است نسبت به آن تجدیدنظر کنیم، یادمان باشد که کارکنان نیروی انتظامی مانند تمام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بخشی از جامعه ما و برادران ما هستند که کمترین وظیفه ما تشکر از آن‌ها بابت تأمین امنیت است.

 

منبع: ضمیمه خراسان رضوی روزنامه جوان

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون