تاریخ خبر: کد خبر: 5225

با فعالیت مقتدرانه پلیس خراسان رضوی/

دزد «تُپل» 3 بانک در مشهد دستگیر شد + عکس

«سارق مسلح سنگین وزن» ظهر دیروز دستگیر شد و پرونده او مراحل قضایی و تحقیقاتی خود را آغاز کرد. پلیس آگاهی خراسان رضوی بار دیگر گلی شبیه عملیات دستگیری گرگ های زرد کاشت.

به گزارش«قاصدنیوز»، سارق سنگین وزن اگرچه چندین بار مخفیگاه خود را از تاریخ اولین سرقت در فروردین گذشته تغییر داد و از این مخفیگاه به مخفیگاه دیگری خزید اما گروه ویژه پلیس مجال فرار را از او گرفت و ظهر دیروز وی را روانه بازداشتگاه کرد.

سارق مسلح سنگین وزن مشهد

سردار بهمن امیری مقدم اولین کسی بود که از این رویداد خبری پرده برداشت و گفت: سارق مسلحی که طی یک ماه به 3 بانک در مشهد دستبرد زده بود با تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی و گروه تخصصی پلیس آگاهی خراسان رضوی به دام افتاد.

 

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی آغاز این عملیات گسترده را با انجام یکسری تحقیقات علمی مرتبط دانست و تصریح کرد: همزمان با وقوع اولین سرقت مسلحانه ، گروه ویژه ای از کارآگاهان با فرماندهی سرهنگ حسین بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) بررسی های تخصصی را با استفاده از شیوه های علمی، فنی و پلیسی آغاز کردند که در نهایت سارق مسلح در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی که با همکاری صمیمانه شهروندان آغاز شد به دام افتاد.

 

وی به شهروندان وعده داد خبرهای تکمیلی را در آینده به اطلاع مردم خواهد رساند. در عین حال گزارش خراسان حاکی است: پس از آن که تصاویر «دزد سنگین وزن» هنگام دستبردهای مسلحانه به طور اختصاصی در روزنامه خراسان به چاپ رسید تعداد زیادی از شهروندان در یک عزم صمیمی به همکاری پلیس شتافتند و اطلاعات وسیعی را از افراد مظنون در اختیار پلیس آگاهی گذاشتند.

 

بنابراین گزارش، کارآگاهان گروه ویژه که از بخش های مختلف پلیس آگاهی مامور رسیدگی به این پرونده شده بودند با رصدهای اطلاعاتی و جمع بندی تماس های مردمی، افراد مظنون را به طور غیرمحسوس زیرنظر گرفتند و عملیات را درچند شاخه پلیسی ادامه دادند. تا این که پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی که برخی از آن ها در حضور فرماندهان و مقامات قضایی بود به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد دزد سنگین وزن در منطقه شرق مشهد پنهان شده است.

 

این اطلاعات را بررسی دقیق دوربین های مدار بسته سطح شهر و بانک ها نیز تایید کرد و بدین ترتیب عملیات نامحسوس برای شناسایی سارق مسلح بانک ها وارد مرحله جدیدی شد.

 

گزارش خراسان حاکی است : در حالی که اقدامات پلیس با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی حیدری (قاضی پرونده) هدایت می شد، کارآگاهان با دستور سرهنگ بیدمشکی عملیات دستگیری را آغاز کردند و در یک اقدام غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش واقع در منطقه گلشهر به دام انداختند.

 

در بازرسی از مخفیگاه او سلاح کلت مورد استفاده در سرقت ها و همچنین لباس هایی را که هنگام جرم به تن کرده بود کشف شد و سارق مسلح برای انجام بازجویی به پلیس آگاهی انتقال یافت.

 

این گزارش حاکی است: این سارق مسلح که با ارتکاب جرایم خشن موجب ایجاد رعب و وحشت در شهروندان شده بود بعدازظهر روز گذشته در حضور فرماندهان نیروی انتظامی و مقامات قضایی لب به اعتراف گشود و به صراحت دستبرد مسلحانه به 3 بانک در مشهد را پذیرفت.

 

او مدعی شد: به خاطر بدهکاری دست به سرقت مسلحانه زدم. مسعود «خ» که حدود 35ساله است و 2 فرزند نیز دارد در اعترافات خود گفت: من هر روز روزنامه خراسان را می خواندم و تصاویر چاپ شده از خودم را نیز در روزنامه دیدم حتی یک بار دوستم که به من مشکوک شده بود با نشان دادن تصاویر سرقت به من گفت: این تو نیستی؟ که پاسخ دادم نه! ولی هیچ گاه فکر نمی کردم که پلیس بتواند مرا شناسایی و دستگیر کند.

 

اطلاعات دریافتی خبرنگار خراسان درباره این پرونده حاکی است: متهم مدعی است پول های مسروقه را خرج کرده است و هنوز وجوهی از مبالغ سرقتی از وی کشف نشده است. بنابراین گزارش ، دزد مسلح بانک ها درحالی دستگیر شد که با تدابیر دادستان مشهد و تعیین یک قاضی ویژه، اقدامات گسترده قضایی با صدور نیابت های قضایی و همچنین رصدهای اطلاعاتی، فرصت هرگونه عکس العمل و طراحی یک سرقت دیگر از دزد سنگین وزن گرفته شده بود و او سعی می کرد با ترفندهای خاصی از چنگ قانون بگریزد. به طوری که پس از درج عکس متهم در روزنامه خراسان، شهروندان اطلاعاتی درباره تغییر وضعیت مالی افراد مظنون را نیز به پلیس ارائه می کردند و فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز به طور مستقیم عملیات شناسایی و دستگیری این سارق مسلح را زیر نظر داشت. اطلاعات بیشتر درباره دزد سنگین وزن در شماره های آینده به چاپ خواهد رسید.

 

سابقه خبر

 

سارق مسلحی که به دزد سنگین وزن معروف شد در تاریخ 24 فروردین گذشته اولین سرقت خود را در منطقه سیدی و با دستبرد به بانک مسکن آغاز کرد و پس از آن نیز در روزهای 20 و 22 اردیبهشت به بانک ملت در خیابان کوهسنگی و صادرات در منطقه طلاب مشهد دستبرد زد که بنا به اعلام نیروی انتظامی به نقل از مسئولان بانک های مذکور در مجموع 218 میلیون تومان وجوه نقدی مورد سرقت قرار گرفته است.

 

منبع: روزنامه خراسان

کلمات کلیدی

  • m 0 3

    اینقدر باید سیتم نگهبانی بانکها داغون باشه که یک سنگین وزن به این راحتی به بانکهای ما دستبرد بزنه

ارسال نظر

تریبون