تاریخ خبر: کد خبر: 7039

اعتراض به هتاکی جاهلانه اخیر در مشهد به حمایت از قمه‌زنی تبدیل شد! +عکس

این افراد معدود که جمعیت آنان حدود 30نفر بود، با تجمع در مقابل درب ورودی خیابان استاد یوسفی دانشگاه آزاد مشهد با سردادن شعارهای اختلاف افکنانه و حمایت از قمه‌زنی از اهداف اصلی خود پرده برداری نمودند.

به گزارش«قاصدنیوز»، پس از آنکه جریان موسوم به تشیع لندنی با تحریک یکی از سخنران مطرح شهر مشهد سعی در برگزاری تجمع اعتراضی به توهین جاهلانه اخیر در دانشگاه آزاد داشت، این برنامه با حضور تنها چند ده نفر در مقابل این دانشگاه برگزار شد.

تجمع دانشگاه آزاد

این افراد معدود که جمعیت آنان حدود 30نفر بود، با تجمع در مقابل درب ورودی خیابان استاد یوسفی دانشگاه آزاد مشهد با سردادن شعارهای اختلاف افکنانه و حمایت از قمه‌زنی از اهداف اصلی خود پرده برداری نمودند.

 

حاضران در هنگامه اذان ظهر با دخالت نیروی انتظامی متفرق شدند.

تجمع دانشگاه آزاد

 

قابل ذکر است در طی چندروز اخیر، فایلی صوتی منتسب به یکی از اساتید دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد مشهد منتشر شد که در آن پیرامون زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) مباحثی مطرح و این فرد به صورت هتاکانه سخنانی را بر زبان جاری می‌کند.

 

با انتشار این خبر موجی از واکنش‌ها به وجود آمد و عده‌ای در حد تکفیر و افرادی دیگر به توجیه و تشکیک اقدام این استاد معلوم الحال پرداختند. روابط عمومی دانشگاه آزاد مشهد به جای پاسخگویی شفاف و آرام کردن فضا، در فرار به جلویی آشکار اعلام کرد طی تماس با استاد مربوطه وی این سخنان را تکذیب کرد و اعلام کرد که موضوع را از طریق پلیس فتا نیز پیگیری و شکایت خواهد کرد. این تکذیبیه مجدداً خشم عموم عناصر دغدغه‌مند را نسبت به هتاکی صورت گرفته برافروخت.

 

در این بین آیت‌الله علم‌الهدی ضمن تاکید بر لزوم پیگیری‌های مقتضی و قانونی، کتاب«زهرا(سلام الله علیها)، مولود وحی»  که در دهه هفتاد توسط ایشان در باب ادله شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و نحوه آن نوشته شده است را  به استاد هتاک که به صورت جاهلانه به مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه تحویل داد.

 

در همین حال «ص.ن» استاد جاهل دانشگاه آزاد در جریان تحویل کتاب آیت الله علم الهدی گفته بود: من ناخواسته باعث آزردگی روح دلسوختگان شده‌ام و خودم این را می‌فهمم. وقتی اتفاقی رخ می‌دهد و توهینی می‌شود گذشته از این که علاقمند به اهل بیت و شیعه هستیم، اصول و خط قرمزهایی داریم. من در این جامعه زندگی می کنم اهل نماز و روزه هستم و فرزندم را با تربیت اسلامی بزرگ کرده‌ام.

 

با وجود حضور آیت الله علم الهدی به عنوان امام جمعه شهر مقدس مشهد در بطن این موضوع، برخی عناصر منتسب به جریان تشیع لندنی سعی داشتند از این بهانه برای ایجاد تفرقه و استفاده از احساسات مذهبی مردم استفاده کنند.

 

همچنین آیت الله سیدان که برخی ها برگزاری این تجمع را با تایید و جواز وی می‌دانستند در پیامی که به صورت یادداشت از سوی دفتر ایشان در اختیار تابناک رضوی قرار گرفت نوشته اند :

« گفتاری که در ارتباط با شهادت حضرت زهرا(س) است را شنیدم و بسیار متاثر شدم و سخت معترضم و شایسته است مسئولین محترم پیگیری لازم را انجام دهند و اینجانب دستور تجمع نداده ام و شب گذشته جناب شیخ الاسلامی مسئول محترم دانشگاه که تماس گرفتند هم عرض کردم. »

 

صبح امروز نیز هیئت انتظامی دانشگاه آزاد در طی اطلاعیه ای اعلام کرد: 

ضمن تشکر و قدردانی از توجهات و پیگیری های آیات عظام ، ائمه جمعه بویژه امام جمعه محترم مشهد مقدس ، گروهها ، نهادها و تشکلهای انقلابی و امت حزب اللهی و شهید پرور مشهد مقدس و اعتماد ایشان به مسئولین دانشگاه در خصوص رسیدگی به موضوع استاد خاطی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به اطلاع می رساند ؛

هیات انتظامی هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تشکیل و حکم تعلیق استاد مورد نظر از کار و تدریس تا رسیدگی نهایی صادر شد و به تایید ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی رسید .

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون