تاریخ خبر: کد خبر: 5927

اصحاب تشیع انگلیسی قمه به دست در میان معترضان به «رستاخیز»+عکس

افرادی از جمله یک زن با پوشش چادر و روبنده را نشان می‌دهد که جلوی سینما شکوفه اقدام به قمه‌زنی علنی در خیابان می‌کنند! این زن و افراد دیگری که همراه او هستند در حالی که با جولان دادن و فریاد کشیدن سعی در متوجه کردن عابران و رهگذران دارند، بعضی شعارهای اختلاف‌افکنانه میان شیعه و سنی که مطلوب این روزهای استکبار و دولت‌های ضداسلامی است، سر می‌دهند.

اصحاب تشیع انگلیسی قمه به دست در میان معترضان به «رستاخیز»+عکس

به گزارش قاصدنیوز، جمعی از معترضان به نمایش فیلم سینمایی رستاخیز بعدازظهر روز چهارشنبه(۲۴ تیرماه) مقابل ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجمع کردند. تقریباً در همین زمان تجمع دیگری در میدان شهدا و جلوی سینما شکوفه نیز با حضور برخی افراد که نوشته‌ها و پلاکاردهای اعتراضی نسبت به فیلم رستاخیز و اکران آن در دست داشتند، شکل گرفته بود. اما اخیراً فیلمی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده که در نوع خود اعتراضی عجیب و بی‌سابقه به حساب آمده و البته بسیار تأمل‌برانگیز است.

 

در این فیلم که کمتر از یک دقیقه است، افرادی از جمله یک زن با پوشش چادر و روبنده را نشان می‌دهد که جلوی سینما شکوفه اقدام به قمه‌زنی علنی در خیابان می‌کنند! این زن و افراد دیگری که همراه او هستند در حالی که با جولان دادن و فریاد کشیدن سعی در متوجه کردن عابران و رهگذران دارند، بعضی شعارهای اختلاف‌افکنانه میان شیعه و سنی که مطلوب این روزهای استکبار و دولت‌های ضداسلامی است، سر می‌دهند.

 

صرف‌نظر از تمام ایرادات و اشکالاتی که بر فیلم رستاخیز از نظر محتوایی و شکلی وارد است و باید تا رفع آنها جلوی اکران آن گرفته شود اما بهره‌برداری جریانات خاصی مانند شیعه انگلیسی که از لندن صادر می‌شود و رهبری نیز در رابطه با آنها چند وقت پیش تذکراتی را نیز مطرح کردند و همچنین تعداد دفعات بازدید این ویدئوی کمتر از یک دقیقه‌ای که تاکنون قریب به هزاران بار رسیده است؛ خطری به مراتب مهمتر و جدی‌تر از فیلم رستاخیز و اشکالات قابل رفعی است که در آن دیده می‌شود.

 

این اولین باری نیست که در کشورمان نسبت به اکران و نمایش یک فیلم سینمایی جنجال به پا می‌شود و تجمعاتی صورت می‌گیرد.

 

اما با شکل‌گیری و بالا رفتن موج اعتراضات به فیلم «رستاخیز» احمدرضا درویش که سابقه ساخت آثاری مانند «دوئل» را در پرونده کاری‌اش دارد، به نظر می‌رسد برخی جریانات تندرو و دگم که در ارتباط دادن و ختم کردن هر حرکتی به غائله و آشوب توانایی ویژه‌ای دارند، نسبت به این اقدام نیز چشم طمع دوخته و سعی دارند تا آن را به محملی برای خودنمایی و ارائه افکار التقاطی و مسموم لیدر ظاهرالصلاح یا اقوام لندن‌نشین تبدیل کنند. هرچند نمی‌توان این تجمع را صددرصد به این گروه و دسته نسبت داد، اما برخی شنیده‌ها از دستگیری برخی از مقلدین این فرد حاشیه‌ساز و جریان موسوم به شیعه‌ انگلیسی در جریان این تجمع حکایت دارد. قطعاً این اتفاق باعث حساسیت نهادهای امنیتی کشورمان درباره عوامل اصلی و پشت پرده آن خواهد شد.

 

منبع: جوان

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون