تاریخ خبر: کد خبر: 6950

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در گفتگو با «قاصدنیوز»:

پیوست فرهنگی پروژه «آفتاب» بررسی می‌شود/ عدم توجه به پیوست، باعث لغو قرارداد خواهد شد

حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع گفت: این مجموعه جزو پروژه‌های خوبی است که در محل پارک طرق مشهد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد، اما چون این پروژه از آن دسته طرح‌های بزرگ و اصلی شهر می‌باشد، بایستی مطابق مصوبات قبلی شورا، پیوست فرهنگی آن به تصویب برسد.

پیوست فرهنگی پروژه «آفتاب» بررسی می‌شود/ عدم توجه به پیوست، باعث لغو قرارداد خواهد شد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با «قاصدنیوز» پیرامون مجموعه گردشگری آفتاب گفت: این مجموعه جزو پروژه‌های خوبی است که در محل پارک طرق مشهد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد، اما چون این پروژه از آن دسته طرح‌های بزرگ و اصلی شهر می‌باشد، بایستی مطابق مصوبات قبلی شورا، پیوست فرهنگی آن به تصویب برسد.

 

حجت‌الاسلام مجید فاطمی ارفع افزود: گرچه که در زمان تصویب این لایحه در صحن شورا تنی چند از نمایندگان با صراحت، بررسی پیوست فرهنگی را بستن دست و پای سرمایه‌گذار می‌دانستند، اما بدیهی است که این جنس پروژه‌های بزرگ و مهم می‌تواند حاشیه‌های فرهنگی را برای شهر در آینده در پی داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در شهر به اجرای چنین پروژه‌هایی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: عده‌ای اختصاص چند هزار متر به کتابخانه و نمازخانه و... را پیوست فرهنگی یک پروژه عمرانی می‌دانند درحالی‌که این موضوع به موارد اشاره‌شده خلاصه نمی‌شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در جلسه آینده شورای راهبری پیوست فرهنگی شهرداری مشهد که قرار است پنجشنبه همین هفته برگزار شود، یکی از دستورها بررسی پروژه آفتاب در پارک جنگلی طُرق خواهد بود.

 

فاطمی ارفع خاطرنشان کرد: ممکن است برای بررسی پیوست فرهنگی زمان کوتاهی سرعت اجرا پروژه گرفته شود اما در کاهش تبعات و آسیب‌های آینده و رفع دغدغه‌های فرهنگی امری لازم و ضروری است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به این سؤال که اگر سرمایه‌گذار زیر بار طرح پیشنهادی پیوست فرهنگی نرود، سرنوشت این پروژه چه خواهد شد، گفت: طبیعی است که اگر سرمایه‌گذار محترم، مطابق قانون به مصوبات شورای راهبری پیوست فرهنگی عمل ننماید، قرارداد لغو خواهد شد.

 

قابل ذکر است پیوست فرهنگی سندی مشتمل بر مطالعات کارشناسی، مبیّن پیش‌بینی پیامدهای فرهنگی اجتماعی و اعمال الزامات و استانداردهای مربوط در هر نوع طرح، تصمیم و اقدام کلان اقتصادی، سیاسی، حقوقی و قضایی، اجتماعی و فرهنگی متناسب با مقتضیات و شرایط جامعه است.

 

برای سال 1394 بیش از یک‌هزار پروژه در شهرداری مشهد تعریف شده که شورای راهبری پیوست فرهنگی 15 پروژه مهم را برای بررسی انتخاب کرده و در حال بررسی آنها است و البته یکی از مباحث مهم بررسی طرح‌های تفصیلی بوده که مورد توجه ویژه شورای شهر قرار گرفته است.

 

نظام‌نامه پیوست فرهنگی توسط  ریاست جمهوری در تیرماه 1392 برای اجرا ابلاغ شد و در مرداد ماه سال گذشته در شورای اسلامی شهر مشهد نیز این موضوع به تصویب رسید.

 

 

مرتبط:

- بدرقه زائران رضوی با برج و باروهای هخامنشی و زمین‌های گلف و بولینگ! +عکس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون