تاریخ خبر: کد خبر: 6682

علت اعلام یکباره خبر تشییع پیکر جانباختگان منا در مشهد چه بود؟

شنیده‌های «قاصدنیوز» حکایت از آن دارد که ظاهرا قرار بر آن بوده است تشییع پیکرهای مطهر صبح روز دوشنبه برگزار گردد که با اصرار یکی از مسئولان استانی به جهت استفاده از حضور وزیر کشور در این مراسم، به یکباره اعلام شد که در طی چندساعت از این تصمیم یعنی در روز یکشنبه صبح این مراسم برگزار شود.

علت اعلام یکباره خبر تشییع پیکر جانباختگان منا در مشهد چه بود؟

به گزارش «قاصدنیوز»، صبح روز گذشته اولین گروه پیکر جانباختگان حادثه منا وارد کشور شد و مورد استقبال رسمی سران سه قوه و مسئولان لشکری و کشوری قرار گرفت.

 

از میان 104پیکر مطهر تحویل داده شده توسط سعودی ها، 23 نفر آن از اهالی خراسان رضوی می باشند که قرار است صبح روز یکشنبه ساعت 8:30 صبح در مشهد تشییع شوند.

 

خبر تشییع پیکرهای مطهر این تعداد از حجاج جانباخته هم استانی در کمال حیرت تنها کمتر از 12ساعت مانده به ساعت برگزاری تشییع اعلام گردید و موجبات حیرت عموم مردم که می خواستند این مراسم را با شکوه هرچه تمام تر برگزار کنند، را درپی داشت.

 

شنیده‌های «قاصدنیوز» حکایت از آن دارد که ظاهرا قرار بر آن بوده است که تشییع پیکرهای مطهر صبح روز دوشنبه برگزار گردد که با اصرار یکی از مسئولان  استانی به جهت استفاده از حضور وزیر کشور در این مراسم، به یکباره اعلام شد که در طی چندساعت از این تصمیم یعنی در روز یکشنبه صبح این مراسم برگزار شود.

 

این تصمیم آنچنان غیرمترقبه و عجیب بود که در فاصله کمتر از 3ساعت مانده به تشییع پیکر گروه اول جانباختگان خراسان، چند خبرگزاری اصلی استان هنوز حتی خبر آن را درج نکرده اند.

 

با توجه به عمق فاجعه و داغدار بودن ملت ایران، طبیعی است که این برنامه تشییع می توانست یکی از بی سابقه ترین و باشکوه ترین مراسمات باشد که متاسفانه به هر دلیلی این فرصت سلب گردید. امید است مسئولان استانی با تدبیر و هماهنگی بیشتر از این فرصت برای رساندن پیام مظلومیت حجاج جانباخته و انزجار از عوامل این فاجعه خونین استفاده نمایند.

 

یادآور می‌شود، تشییع پیکر 23 جانباخته حادثه منا از جمله محسن حاجی حسنی کارگر نخبه قرآنی استان، 12 مهرماه با حضور مردم ولایتمدار مشهد و زائران حرم رضوی، ساعت 8:30 از میدان بسیج به سمت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) برگزار می‌‎شود. همچنین از سوی تولیت آستان قدس رضوی آیین بزرگداشت آن سفرکردگان که روز یکشنبه مورخ 12/7/94 ساعت 15 تا 17 در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی منعقد خواهد بود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون