تاریخ خبر: کد خبر: 6672

آمار جان‌باختگان خراسانی فاجعه منا به 87 نفر می‌رسد

با اعلام اینکه دیگر حجاج مصدوم شناسایی نشده نداریم، احتمالا آمار جان‌باختگان خراسانی منا به 87 نفر می رسد.

به گزارش قاصدنیوز، با اعلام رئیس جمعیت هلال احمر مبنی بر زنده نبودن هیچ یک از مفقودین و با توجه به اینکه مجموع آمار جان‌باختگان و مفقودین استان 87 نفر می باشد، به نظر می رسد کل این آمار جزء کشته شده ها خواهند بود.

 

رئیس جمعیت هلال احمر که هم اکنون به همراه وزیر بهداشت در عربستان حضور دارد، در ارتباطی زنده تلویزیونی عنوان کرد: 6 نفر از بیماران در حال انتقال به ایران هستند، برخی از آنها نیز تحت رسیدگی درمانی و بستری هستند ولی مابقی آنها حالشان خوب هستند و با پروازهای جده به تهران اعزام خواهند شد.

 

سید امیرمحسن ضیائی استرآبادی با اشاره به اینکه دیگر حجاج مصدوم شناسایی نشده نداریم، افزود: مذاکرات با مقامات سعودی در جریان است تا وضعیت جانباختگان مشخص شود، ولی زمان می‌برد و به نظر می‌رسد این مذاکرات ادامه یابد.

 

ضیایی درباره بررسی کانتینرهای که هنوز باز نشده است، خاطرنشان کرد:‌ سعودی‌ها در وضعیت سختی قرار گرفتند ولی کانتینرها باز می‌شود و شناسایی صورت می‌پذیرد .

 

وی با بیان اینکه اجساد نیز از همه کشورهای مسلمانان است، اظهار کرد: به صورت شبانه روزی این شناسایی‌ها در حال انجام است اما به نظر می‌رسد با توجه به تعداد جان‌باختگان زمان بیشتری برای شناسایی خواهد بُرد.

 

بنا بر آخرین اعلام سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در حادثه منا 56 نفر از حجاج خراسان رضوی فوتی و 33 نفر مفقودی‌هستند که در مجموعه 87 نفر و با این خبر رئیس جمعیت هلال احمر،احتمالا آمار جانباختگان استان به 87 نفر می رسد.

 

منبع: صبح مشهد

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون