تاریخ خبر: کد خبر: 6481

آیت الله علم الهدی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد:

شورای چهارم شیب خدمت را به سمت مردم حاشیه شهر عوض کرده است/ سوژه عملیات روانی دشمن نشوید

وی اضافه کرد: حدود هشت سال است مسئله زائرسراهای ارزان‌قیمت مطرح بوده و دو استاندار آمدند و تنها ادعا کردند و هیچ اقدامی انجام نداده‌اند اما شورای شهر و شهردار مشهد فداکارانه در این زمینه گام برداشته و طرح خشت‌های آسمانی را در دستور کار خود قرار دادند.

شورای چهارم شیب خدمت را به سمت مردم حاشیه شهر عوض کرده است/ سوژه عملیات روانی دشمن نشوید

به گزارش «قاصدنیوز»، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر روز یکشنبه در دیدار با اعضای شورای شهر مشهد با بیان اینکه اعضای شورا، نخبگان و سرمایه‌های شهر هستند، اظهار کرد: امیدواریم اعضای شورای شهر نسبت به سازندگی شهر چه در حوزه عمران و آبادانی و چه در حوزه فرهنگی و اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهند.

 

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه ما دو بینش در کشور داریم، که در تمام سلیقه‌ها این دو بینش وجود دارد، بیان کرد: بینش نخست این است که ما انقلابی هستیم و نظام جمهوری را یک ابزار در خط انقلاب می‌خواهیم.

 

وی افزود: بینش دیگر ما این است که اینجا کشوری تحت ظلم بوده، سپس انقلابی رخ داده و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته و امروز انقلاب تمام شده و باید در مدیریت این نظام جامعه را اداره کنیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند من یک انقلابی‌ام و دیپلمات نیستم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خط نظریه اول و خط انقلاب هستند که نظام ابزار انقلاب است و آرمان‌ و اصولی دارد که باید همگی پای آن بایستند حتی اگر به شهادت برسند.

 

آیت الله علم‌الهدی به ارزیابی شورای چهارم برمبنای نظریه اول اشاره کرد و بیان داشت: شورای چهارم در این جهت عملکرد مثبتی داشته است، البته بایدها و نبایدهایی نیز در این زمینه بوده اما در کل بنده با قدرت و جرأت می‌گویم عملکرد شورای چهارم از شوراهای پیشین بهتر بوده است.

 

وی خصوصیات شورای چهارم را پرهیز از سیاسی‌کاری عنوان کرد و افزود: شورای شهر چهارم و شهرداری هیچکدام سیاسی نیستند و اگر سیاسی می‌بودند اقدامات خود را در بوق و کرنا می‌کردند.

شورای شهر چهارم

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه زمانی که شورای چهارم به روی کار آمد خط دو قطار شهری را به راه انداخت، خاطرنشان کرد: خط دو مترو در گذشته به علت ورشکسته شدن پیمانکار تعطیل شده بود اما شهردار با تلاش این خط را راه‌اندازی کرد و هرگز از این قضیه بهره‌برداری سیاسی نکرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی شورا و شهرداری را متهم به سیاسی‌کاری می‌کنند، بیان کرد: اگر آنها به دنبال سیاسی‌کاری بودند از اقدامات خود سوءاستفاده می‌کردند در حالی که هرگز این کار را نکردند.

 

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دستور ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت را در مشهد دادند، اظهار کرد: دستور ایشان به زمین مانده بود و دولت قبلی با وجود ادعاهای زیاد هیچ اقدامی در این زمینه نکرد و دولت یازدهم نیز در این زمینه کار مناسبی انجام نداده است.

 

وی اضافه کرد: حدود هشت سال است مسئله زائرسراهای ارزان‌قیمت مطرح بوده و دو استاندار آمدند و تنها ادعا کردند و هیچ اقدامی انجام نداده‌اند اما شورای شهر و شهردار مشهد فداکارانه در این زمینه گام برداشته و طرح خشت‌های آسمانی را در دستور کار خود قرار دادند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله صافی گلپایگانی سال گذشته خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و نگرانی شدید خود را نسبت به حاشیه شهر مقدس مشهد به ایشان عرض کردند که در این راستا مقام معظم رهبری به بنده دستور دادند ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد ایجاد شود.

آیت الله علم الهدی انتظاری

امام جمعه مشهد افزود: فردی که با دست خالی به میدان آمد شهردار مشهد بود که اگر شورای شهر و شهردار افراد سیاسی می‌بودند می‌گفتند دغدغه مقام معظم رهبری را ما برطرف کردیم اما شهردار مشهد هیچگاه به روی خود نیاورد که در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: 80 مسجد در مشهد وجود دارد که کارشان را سازمان تبلیغات انجام می‌دهد و اصل هزینه‌ها را شهرداری پرداخت می‌کند.

 

آیت الله علم‌الهدی یادآور شد: اگر طرفدار بینش دوم شدید که انقلاب اصل نیست و تنها راهی برای پیروزی بوده باز هم ارزیابی شورا در این جهت مثبت است.

 

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند من انقلابی‌ام، تصریح کرد: ما نیز به عنوان سرباز ایشان راه را ادامه می‌دهیم و ادامه راه عملکرد بر مبنای بینش اول است.

اعضای شورای شهر مشهد

خطیب جمعه مشهد اظهار کرد: شورای چهارم به دلیل اصولگرا بودن مخالفان بسیاری دارد که جریان‌های مخالف اقدامات روانی بسیاری علیه شورا انجام داده به تخریب شورا می‌زنند.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: جریان‌های مخالف اصولگرایی به دلیل اینکه دارای خط قرمز دینی نیستند و دروغ و تهمت برایشان اهمیت ندارد از طریق امکانات وسیعی که در اختیار دارند جریان اصولگرایی را تخریب می‌کنند.

 

وی یادآور شد: امروز عملیات روانی شدید علیه شورای شهر انجام می‌شود اما بدتر از آن این است که خود اعضای شورا سوژه عملیات روانی دشمن می‌شوند.

 

آیت الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه اعضای شورا نباید سوژه عملیات روانی دیگران شوند،‌ عنوان کرد: کمپین طرفداری مدیریت توسعه شهری اخیراً به راه افتاده که شهدای کوه‌سنگی را هدف قرار دادند و آنها با این اقدام خود به دنبال اردوکشی هستند و چون شورا اصولگرا است و طرفدارانش بسیجیان و حزب‌اللهی‌ها هستند آنها می‌خواهند با این اردوکشی جریان لائیک را سر کار آورند.

 

امام جمعه مشهد مسئله مصرف بیت‌المال و توسعه جریان تجمل‌پرستی را دو آفت بزرگی عنوان کرد که شخصیت دینی و معنوی افراد را از بین می‌برد و افزود: در شورای چهارم نباید کوچکترین نماد تجمل‌گرایی به وجود آید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شورای چهارم شیب شهر را عوض کرده و به جای رسیدگی به تجمل‌ در مناطق بالای شهر به حاشیه شهر رسیدگی می‌کند.

 

آیت الله علم‌الهدی در پایان تأکید کرد: بیشترین عملیات روانی علیه شورای چهارم از سوی کسانی است که در شورای اول و دوم بودند در حالی که باید از آنها راجع عملکرد خودشان در آن دوره‌ها سؤال کرد که چه اقداماتی انجام داده‌اند.

 

بر گرفته شده از alamolhoda.com

کلمات کلیدی

  • 0 0

    <b>بسیار جالب بود.
    عجب حمایت قاطعی از شورا انجام دادند.
    البته اگر به مضاق برخی دوستان تمامیت خواه و یکسونگر بد نیامده باشد ...</b>

ارسال نظر

تریبون