تاریخ خبر: کد خبر: 6347

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد:

استفاده از موقوفات برای استقبال از هاشمی مورد پرسش افکار عمومی قرار خواهد گرفت

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد در بیانیه‌ای تاکید کرد: استفاده از اموال و موقوفات حضرت ثامن الحجج(ع) مانند آنچه که این روزها برای استقبال از هاشمی و بستگان وی مورد استفاده قرار گرفته، بدون شک موجب بی‌اعتمادی و مورد پرسش افکار عمومی مردم ایران قرار خواهد گرفت.

استفاده از موقوفات برای استقبال از هاشمی مورد پرسش افکار عمومی قرار خواهد گرفت

به گزارش قاصدنیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد در پی سفر چند روز اخیر هاشمی رفسنجانی به مشهد اقدام به نگاشتن بیانیه‌ای کرد که به شرح زیر است.

 

چند روز گذشته مشهد مقدس به واسطه میلاد سراسر نور و معنوی حضرت امام رضا(ع) در کانون توجه ملت ایران قرار دارد و سبب شده است تا چندین میلیون از هموطنانمان برای عرض ادب و سلام به ساحت مقدس حضرت ثامن الحجج(ع) به مشهد مقدس مشرف شدند.

 

اما با کمال تاسف در روزهای اخیر با حضور و سفر برخی از مسئولین به مشهد که بیشتر با مواضع حاشیه ساز، دو پهلو و سوال بر انگیز خود بعضا باعث شادی دشمنان خارجی و تضعیف منافع ملی شده بودند، این بار نیز به تکرار رویه و رفتار غلط خود در این ایام همت گمارده‌اند.

 

اینان هر زمان و هر مکان، حتی در این ایام مبارک و خاص، به جای استفاده از فضای معنوی، به دنبال حاشیه سازی و ایجاد فضای نامطلوب مد نظر خود در شهر مقدس مشهد و به تبع آن کشور هستند.

 

با کمال تاسف در چند روز اخیر آقای هاشمی رفسنجانی چند روز پس ‌از آن‌که با ساختن فیلم وداع با سوز و آهِ همراه با توهین به قوه قضائیه، فرزند مفسد اقتصادی و مجرم امنیتی خود را برای تحمل مجازات قانونی خود راهی زندان اوین کرد خود راهی مشهد مقدس شده است تا متاسفانه سخنان اختلاف افکنانه خود را در میان عناصر جریان موسوم به اصلاحات خراسان رضوی بر زبان آورد تا کلید نقش آفرینی زود هنگام جهت بهره برداری از پتانسیل‌های مشهد جهت منافع حزبی خاص زده شود.

 

وی با اتخاذ مواضعی سوال برانگیز و دیدار با اشخاصی مانند شیخ یوسف صانعی از مراجع خود ساخته فتنه موسوم به سبز در مشهد که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صلاحیت وی را برای تصدی مقام مرجعیت رَد کرده است ضمن دامن زدن به تفرقه، بار دیگر در کانون توجهات رسانه‌های معاند، مخالف و برانداز نظام قرار گرفته است.

 

علاوه بر این شاهد آن بودیم که متاسفانه برخی عناصر میدانی فتنه‌گر نیز در سایه ناآگاهی و غفلت مسئولین مربوطه حرمت حرم مطهر رضوی را نگه نداشته و این فضای مقدس را جولانگاه مطامع سیاسی و حزبی نموده‌اند؛ به طوری که در دیدارهایشان در جوار مرقد حضرت ثامن الحجج(ع) اقدام به جولان دادن و اتخاذ مواضع خلاف واقع کرده و بار دیگر بر رفتارها و اقدامات فتنه گرایانه خود اصرار ورزند.

 

شوربختانه مطابق برخی اخبار و شنیده‌ها، در جلسات هاشمی با فعالان فرهنگی، سیاسی و دانشگاهی ضمن دعوت گزینشی از برخی چهره‌های مسئله ساز و قانون گریز، اقدامی نسبت به دعوت از تشکل‌های شناسنامه‌دار دانشگاهی صورت نپذیرفته است و این یعنی استفاده ابزاری از نام و جایگاه مقدس دانشگاه و دانشجو و فرار و طفره این جریان برای عدم مواجه شدن با منطق دانشجویان انقلابی و متدین و فرار از پاسخگویی منطقی و صرفا برگزاری سخنرانی یکطرفه.

 

بنابراین ما به عنوان بخش فعال جنبش دانشجویی، بر این باوریم که این‌گونه اقدامات و مسئله سازی‌ها، نتیجه‌ای جز تخریب هم دلی و ایجاد دو دستگی و بحران آفرینی و مخدوش کردن فضای معنوی و روحانی در مشهد مقدس ندارد، همچنین ضمن این‌که بر حفظ حرمت و تقدس حریم مطهر رضوی و جلوگیری از بهره مندی حزبی و گروهی تاکید می‌کنیم، بر این باوریم که استفاده از اموال و موقوفات حضرت ثامن الحجج(ع) مانند آنچه که این روزها برای استقبال از هاشمی و بستگان وی و هیات همراه مورد استفاده قرار گرفته است بدون شک موجب بی‌اعتمادی و مورد پرسش افکار عمومی مردم ایران قرار خواهد گرفت.

 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون