تاریخ خبر: کد خبر: 5687

به همت سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد/

«شهربازی مقاومت» شور و هیجان را به نمایشگاه قرآن مشهد آورد+تصاویر

همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت ،«شهر بازی مقاومت» به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد برپا شده است. در این شهربازی کودکان به مدت 45دقیقه در قالب بازی، گفتمان، شعر، داستان و فضاسازی با مفهوم مقاومت و دشمن شناسی آشنا می‌شوند.

به گزارش «قاصدنیوز»، این روزها دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن وعترت در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

 

به فضای نمایشگاه که وارد می شویم حضور جمعیت کثیری از کودکان مشتاق در ورودی سالن مولوی نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند. صدای خنده وشادی این کودکان بهشتی در فضای «شهربازی مقاومت» طنین انداز شده است.

 

شهربازی کودکانه مقاومت

 

پسران نوجوان با ورود به سالن مولوی وارد فضای شهر بازی مقاومت شدند واز نزدیک با برخی از رخدادهای جنگ تحمیلی و دسیسه های دشمنان برعلیه ایران آشنا شدند.

 

آن‌ها در گروه های 25 تا 30 نفره به همراهی عمو روحانی وارد فضای شهر بازی مقاومت می‌شوند و در ابتدای مسیر، انزجار خود را از دولت آمریکا و انگلیس ابراز می‌دارند و به جایگاه شهدای والا مقام دفاع مقدس عرض احترام می‌کنند، پس از آن عمو روحانی برنامه را با تلاوت آیاتی چند از کلام وحی آغاز می‌کند و در خصوص جایگاه کشور ایران مطالبی را به اطلاع این نوجوانان علاقه مند می‌رساند.

 

شهربازی کودکانه مقاومت

 

در ادامه مسیر مخاطبان وارد فضای بازی می‌شوند وعلاوه بر حرکات ورزشی با حوادث مختلفی که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی بر کشورمان وارد آمده آشنا می‌شوند.

 

نوجوانان با رمز یا مهدی(عج) وارد تونلی شده و لباس رزم برتن کردند وارد میدان مین شدند، پس از عبور از میدان مین و تحمل انفجارهای مختلف از پل متحرکی با رمز یا زهرا(س) عبور کرده وخود را به فضای بازی رساندند.

شهربازی کودکانه مقاومت

علاوه براین در ادامه مسیر عمو روحانی نکاتی را در خصوص شرایط یمن وحملات داعش به کشورهای مسلمان را متذکر می‌شود و مخاطبان را با شرایط تحریم بر ایران و دستاوردهایی که در سایه تحریم به دست آمده آشنا می‌کند.

 

عمو روحانی اشاره می‌کند که تحریم بر علیه مسلمانان از زمان پیامبر اسلام(ص) وجود داشته وبرای اولین بار مسلمانان تحریم را در شعب ابی طالب تجربه کردند و اینها راهکارهای دشمنان برای به زانو در آوردن مسلمانان است بنا براین ما باید از فرصت موجود برای دست یابی به جایگاه واقعی کشورمان بهره بگیریم.

 

شهربازی کودکانه مقاومت

 

در همین راستا نیز مخاطبان در قالب بازی وسرگرمی با برخی از دسیسه های دشمنان آشنا می شوند وعمو روحانی نیز درباره رویدادهای متنوعی از جمله دست یابی به فناوری هسته ای نکاتی را برای مخاطبان یادآور می شود.

شهربازی کودکانه مقاومت

نوجوانان پس از آشنا شدن با موضوعات مختلف از جمله دشمن شناسی، درک جایگاه والای اسلام و هراس داشتن دشمنان از مسلمانان از شهر بازی مقاومت با خطره ای خوش خارج می شوند.

 

در هنگام خروج نظر چند تن از این نوجوانان را در خصوص شهر بازی مقاومت جویا می شویم.

 

علی اسفندیاری نوجوان مخاطب برنامه شهر بازی مقاومت می گوید: برنامه‌های متنوعی برای ما در این شهر بازی در نظر گرفته شده بود اما در هنگام ورود درباره برنامه های جذاب آن اطلاعاتی به مخاطبان ارائه نشد.

 

وی افزود: اگر در هنگام ورود اطلاعات کاملی به مخاطبان داده شود، نوجوانان با علاقه مندی بیشتری برای ورود به شهر بازی آماده می‌شوند.

شهربازی کودکانه مقاومت

در ادامه محمد رستمی گفت: ارائه اطلاعات درباره حوادث ودشمنی‌هایی که بر ایران تحمیل شده موجب بالا رفتن سطح آگاهی ما از رخدادهای کشورمان شد.

 

همچنین رضا جوادی یکی دیگر از مخاطبان شهر بازی مقاومت می گوید: پوشیدن لباس رزم و ورود به میدان مین و انفجار فضای هیجان انگیزی را برای ما ایجاد کرد و سبب شد تا خاطره خوبی از نمایشگاه قرآن وعترت داشته باشیم.

 

شهربازی کودکانه مقاومت

برای دختران نیز برنامه ای ویژه در نظر گرفته شده است آنها با همراهی عمو روحانی وارد فضای شهر بازی می شوند به رسم دیرینه ما مسلمانان، برای محفوظ ماندن کودکان، عمو روحانی آنان را از زیر قرآن عبور می دهد.

 

سپس کودکان وارد فضای سبز وخرمی می شوند که نوای پرندگان و زمزمه آب روان باغهای بهشت را برای آنان تداعی می کند ، آنها پس از پاسخ گویی به چند سوال قرآنی عمو روحانی به عنوان جایزه از فضای پارکی این بوستان بهشتی بهره مند می‌شوند.

شهربازی کودکانه مقاومت

فضای شهر بازی مقاومت آکنده از صدای خنده وشادی کودکان می شود، پس از گذشتن لحظاتی عمو روحانی کودکان را به ورود به داخل تونلی دعوت می کند، کودکان نیز یک به یک وارد می شوند و خمیده از فضای این تونل عبور می کنند در انتهای تونل عمو روحانی به استقبال آنان می آید و کودکان هر کدام درباره سختی راه مطالبی را اعلام می کنند، در این لحظه عمو روحانی به این فرشتگان آسمانی یادآور می شود که اگر شما لحظاتی کوتاه را در داخل تونل سپری کردید در حال حاضر کودکان مظلوم یمن وفلسطین و... ساعات زیادی از عمر خود را برای در پناه ماندن از حملات استکبار جهانی در تونل های سخت وطولانی سپری می کنند.

شهربازی کودکانه مقاومت

در این لحظه کودکان ماکت اوباما را به علامت اعتراض به این حرکات وحشیانه استکبار جهانی در حوضی از آب می اندازند  و از ماکت اوباما به عنوان پلی برای رهایی همه کودکان جهان از ظلم وخونریزی بهره می گیرند.

 

کودکان در ادامه راه وارد اتاق نان وبرکت می شوند تا هر چه بیشتر سپاسگزار نعمت های الهی باشند، آنان با مراحل سخت تهیه نان واهمیت احترام به نعمت های الهی در دین مبین اسلام آشنا می شوند.

شهربازی کودکانه مقاومت

پس از آن کودکان با ورود به اتاق نقاشی، نقاشی های کودکانه خود را با موضوع دشمن شناسی طراحی ورنگ آمیزی می کنند وبه مسیر تارهای عنکبوت وارد می شوند تا آگاه شوند که برای مقابله با دشمنان باید از چه مسیرهای دشواری عبور کرد، هنگامی که کودکان وارد منزلگاه امنی می شوند داخل استخر توپ رفته وبه خاطر مقابله با سختی ها جشن می گیرند، در ادامه راه عمو روحانی نیز در قالب نمایش عروسکی نکاتی را پیرامون مفاهیم والای قرآنی به کودکان ارائه می دهد و با دعا برای رهایی تمام مظلومان جهان کودکان را برای خروج از شهربازی مقاومت بدرقه می کند، به امید آنکه هیچ کودکی طعم سخت جنگ وخونریزی را احساس نکند وهمه کودکان در نعمت امنیت آرامش زندگی خود را بگذرانند.

 

شهربازی کودکانه مقاومت

شهربازی کودکانه مقاومت

شهربازی کودکانه مقاومت

کلمات کلیدی

  • هدایت 19 5

    احسنت. کار و ابتکار!

  • امیر 15 1

    ایول به این میگن جذب

  • Makhmal 1 14

    به این میگن تزریق افکار سیاسی مسموم به ذهن ساده کودکان ، به این میگن اغفال ، به این میگن نابودی

ارسال نظر

تریبون