تاریخ خبر: کد خبر: 5500

در ایام ماه مبارک رمضان به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد برگزار می‌شود/

انرژی هسته‌ای، قیام گوهرشاد و برائت از دشمنان ازجمله محورهای تئاترهای خیابانی در مشهد

مسئول دبیرخانۀ نمایش‌های شهری «پایین‌خیابون» از فراخوان نمایش های شهری «رمضان» با سه محور پاسداشت قیام گوهرشاد، مانور استقامت و فصل همدلی و همبستگی خبر داد.

انرژی هسته‌ای، قیام گوهرشاد و برائت از دشمنان ازجمله محورهای تئاترهای خیابانی در مشهد

به گزارش قاصدنیوز، امیر خانی، مسئول دبیرخانه نمایش‌های شهری «پایین‌خیابون» در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: دبیرخانه نمایش‌های شهری «پایین خیابون» در ایام ماه مبارک رمضان نمایش‌هایی در قالب‌های خیابانی، پرفورمنس، تقاطعی و … در سطح شهر مشهد به اجرا در خواهد آورد لذا از تمامی فعالان عرصه تئاتر از جمله گروه‌های هنری فعال، نویسندگان، اعضای فعال کانون‌های فرهنگی، همچنین گروه‌های تئاتر دانش‌آموزی و … دعوت می‌‌شود تا در این فراخوان شرکت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش تولید متن و اجرای نمایش شرکت کنند، عنوان کرد: ضمناً نمایشنامه‌نویسی منحصر به شهر مشهد نبوده و هنرمندان از سراسر کشور می‌توانند در این بخش شرکت کنند که در صورت پذیرفته شدن، آثار افراد ضمن حفظ مالکیت معنوی خریداری خواهد شد.

 

مسئول دبیرخانه نمایش‌های شهری «پایین‌خیابون» با بیان اینکه رویکرد دبیرخانه، اولویت‌دهی به نمایش‌های هنری و خلاقانه‌ است، عنوان کرد:  آثار باید مناسب با مخاطب عمومی بوده و به موضوع این فراخوان پرداخته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در این فراخوان نمایش‌های کوتاه صحنه‌ای یا خیابانی مدنظر است، اظهار کرد: اما طرح‌های نمایشی بلند و فرم‌های نمایشی دیگر نیز در صورت تطابق با فراخوان بررسی خواهند شد که در این راستا اجرای نمایش‌ها را در مکان‌های سربسته و سرباز عمومی شهر مانند پارک‌ها، فرهنگسراها، ایستگاه‌های مترو، مدارس و مساجد شهر مشهد درنظر گرفته‌ایم.

 

محورهای سه گانه فراخوان نمایش «رمضان»

خانی عنوان کرد: محورهای سه گانه فراخوان نمایش «رمضان» قیام گوهرشاد، مانور استقامت و اقتصاد مقاومت است که پاسداشت قیام گوهرشاد، مقاومت ایرانیان در حفظ سبک زندگی دینی، خشونت و اجبار در کشف حجاب از سوی رضاخان و آتاتورک تا کشورهای اروپایی، حجاب؛ هویت مشترک زن مسلمان معاصر در جهان را در بر می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: همچنین محور دوم «مانور استقامت» است که شامل انرژی هسته‌ای، زیاده‌خواهی استکبار، ایران هسته‌ای و ایران غیرهسته‌ای، کاربردهای انرژی هسته‌ای، غیرقابل اعتماد بودن غرب، فرهنگ کار و تولید، مصرف کالای داخلی، نگاه به توان داخلی و راه‌حل معضلات اقتصادی می‌شود.

 

خانی با بیان اینکه « فصل همدلی و همبستگی» محور سوم این نمایش‌ها است، بیان کرد: احساس همدلی و برادری با همه مسلمانان جهان به واسطه حس مشترک، روزه‌داری، برائت از دشمنان مشترک در روز جهانی قدس، همدردی و همسفرگی با محرومان از جمله بخش‌های این محور است.

 

مسئول دبیرخانه نمایش‌های شهری «پایین‌خیابون» ادامه داد: هنرمندان می‌توانند برای هر نمایش تا حد امکان تنها از یکی از محور‌های محتوایی فوق استفاده کنند که زمان‌بندی مهلت فراخوان از روز انتشار تا ۲۵ خرداد ۹۴ خواهد بود، ضمن اینکه 31 خردادماه تاریخ اجرای نمایش‌ها به شمار می‌رود.

 

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دبیرخانه نمایش‌های شهری «پایین‌خیابون» به آدرس www.namayeshshahri.ir مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۳۷۴۲۹۲۱۵-۰۵۱ تماس بگیرند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون