تاریخ خبر: کد خبر: 5492

بودجه زیارت امسال خراسان رضوی 20میلیارد تومان است

معاون هماهنگی امور زائران خراسان رضوی گفت: بودجه زیارت خراسان رضوی در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان است.

به گزارش قاصدنیوز، محمد حسن واحدی شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی خراسان رضوی سال ۹۴ که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: امسال ۲۰ میلیارد تومان برای بودجه زیارت در نظر گرفته شده تا در راستای ایجاد زیارت عارفانه، آسان، ارزان و با کیفیت برای تمامی زائران گام های موثری برداشته شود.

 

وی با تاکید بر جنبه های ارزشی و کیفیتی زیارت در زندگی زائران افزود: این بودجه با هدف ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی و اثر گذاری مثبت در زندگی زائران و مجاوران هزینه خواهد شد.

 

معاون هماهنگی امور زائران استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در همین راستا ۷ کارگروه با زیرمجموعه ۱۴ کمیته اجرایی در حال برنامه ریزی های لازم هستند و لازمه اجرای این برنامه ها همکاری تمامی دستگاه های اجرایی است.

 

وی بیان کرد: متاسفانه اعتباراتی که برای سه استان زیارتی قم، فارس و خراسان رضوی طبق ماده ۱۲ در برنامه پنجم توسعه در نظر گرفته شده بود با مخالفت برخی از نمایندگان مجلس به تمامی استان ها اختصاص پیدا کرد که البته امیدواریم این موضوع در برنامه ششم توسعه اصلاح شود.

 

وی ادامه داد: بودجه زیارت امسال با سه اولویت فوری، ضروری و با اهمیت تفکیک شده که منظور از پروژه های فوری پروژه هایی است که در مسیر حرکت زائران قرار دارند، اسکان موقت و دائم زائران، قرار داشتن در حریم رضوی، حمل و نقل و زیرساخت ها،   دستگاه های زائر محور و شهرهای زائر پذیر می باشد.

 

واحدی پروژه های با اهمیت را مجتمع های فرهنگی، حمل و نقل درون شهری، احداث و اتمام پروژه های عمرانی و آموزشی و دینی اعلام کرد و گفت: همچنین پروژه های ضروری شامل تجهیز و تعمیر مکان های مذهبی از قبیل امام زاده گان، مساجد و ارائه تسهیلات به زائران خارجی است.

 

وی در پایان به اختصاص ۵ میلیارد تومان به ساخت جاده ولایت اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی این جاده در آینده نزدیک با همکاری اداره راه و شهرسازی و تاکید بر خدمت رسانی به زائران پیاده اجرایی خواهد شد.

 

اعتبارات عمرانی خراسان رضوی در سال جاری ۲۶ درصد رشد داشته است

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: امسال اعتبارات عمرانی استان ۲۶.۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است که صرف توسعه و ساخت طرح های عمرانی نیمه تمام و جدید خواهد شد.

 

محمد مقدوری افزود: متاسفانه در زمینه ساخت پروژه‌های عمرانی در کشور ما شاهد ۹.۹ درصد کاهش اعتبارات هستیم که  در این زمینه ما خراسان رضوی ۶ درصد رشد داشته‌ و اعتبارات ماده ۱۸۰ نیز ۵۰  درصد در سال ۹۴ رشد داشته است.

 

وی عنوان کرد: البته این اعداد و ارقام نشان دهنده شرایط کلی حاکم بر کشور است و اگر ما بخواهیم نیمه خالی لیوان را ببینیم نمی توانیم برنامه ریزی های مناسبی جهت اداره امور داشته باشیم.

 

وی مجموع بدهکاری های استان به پیمانکاران را ۳۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به مجموع اعتبارات عمرانی سال ۹۴ که ۳۲۰ میلیارد تومان ابلاغ شده توزیع آن در بین ۱۹  فصل و ۲۸ شهرستان کار سخت و دشواری است.

 

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: توسعه مشارکت‌های بخش خصوصی و مشارکت مردم به بخش عمرانی کشور ما کمک می‌کنند که خوشبختانه ما در استان در بخش جذب مشارکت پروژه‌های مشارکتی و بخش‌های دیگر عمرانی گام‌های خوبی برداشته‌ایم.

 

وی بیان کرد: مجموع ۴ درصد اعتبارات پروژه‌های عمرانی کشور به خراسان رضوی اختصاص گرفته لذا تمامی دستگاه های اجرایی و مسوولان استانی باید با کمک بخش خصوصی نسبت به توسعه و سازندگی استان گام های جدی و همکاری های لازم را انجام دهند.

 

منبع: مهر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون