تاریخ خبر: کد خبر: 5300

معاون فرهنگی شهردار مشهد:

باید مبانی و مواضع مشهد در متروپلیس بیان شود

معاون فرهنگی شهردار مشهد گفت: باید مبانی و مواضع کلانشهر مذهبی مشهد را در متروپلیس بیان کنیم تا بتوانیم با کشور‌ها و کلانشهر‌های نزدیک به جایگاه خودمان همکاری کنیم.

باید مبانی و مواضع مشهد در متروپلیس بیان شود

به گزارش قاصدنیوز، وحید جلیلی ظهر امروز در نشست خبری بیان دستاورد‌های هیئت اعزامی شورای اسلامی و شهرداری شهر مشهد در نشست سالانه کلانشهر‌های جهان (متروپلیس) آرژانتین که در ساختمان شورا برگزار شد، اظهار داشت: مترو پلیس به عنوان یک سازمان جهانی در مباحث استراتژیک متوقف شده و باید با تناسب با رویکرد تئوری خودش اهداف را مشخص کند.

 

وی که به عنوان نماینده شهردار مشهد در اجلاس جهانی مترو پلیس در آرژانتین حضور داشت، افزود: بحث‌های مدیریت شهری در مترو پلیس اکثرا کلیشه‌ای و دیپلماتیک است که باید از این روند خارج شود و به سمت مباحث عملی و بیان نظریه‌های مختلف شهری حرکت کند.

 

جلیلی خاطرنشان کرد: متروپلیس می‌خواهد نهادی در خدمت استعمار جدید و ترویج فرهنگ اروپایی در شهرهای دیگر باشد که باید این عوامل در اجلاس‌ها شفاف‌سازی شود.

 

معاون فرهنگی شهردار مشهد عنوان کرد: باید در مورد مبنای تئوریک ما برای حضور در مترو پلیس گفت‌وگو شود همچنین فضا برای بیان نظرات تمامی اعضا در مترو پلیس وجود داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: در این دوره فضای اجلاس بیشتر در اختیار اروپاییان بود لذا ما باید برای ادامه حضورمان در مترو پلیس با توجه به ظرفیت‌هایی که این اجلاس‌ها برای ما دارد مبانی و مواضع خود را تعریف کنیم تا بتوانیم با کشور‌ها و کلانشهر‌های نزدیک به جایگاه خودمان همکاری کنیم.

 

جلیلی با بیان اینکه مشهد به دلیل سرمایه ‌گذاری‌هایی که در مترو پلیس کرده باید مواضع مشخصی را برای خود تبیین کند، تاکید کرد: اروپاییان عادت کرده‌اند سخنانشان از جانب دیگران همواره پذیرفته شود و شاید با شیبی ملایم به سمت حذف شهر‌های مخالف حرکت کنند.

 

معاون فرهنگی شهردار مشهد خاطرنشان کرد: بوینس آیرس در استفاده از مجسمه‌سازی، المان‌های دائم و نقاشی‌های دیواری واقعا خوب عمل کرده که این فعالیت‌ها اکثرا از طریق مشارکت مردم و توسط خود مردم انجام شده است.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون