تاریخ خبر: کد خبر: 5180

جلیلی:تقویت مساجد محور اصلی برنامه‌های فرهنگی شهرداری در سال94 است

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، تقویت مساجد را محور اصلی برنامه‌های فرهنگی سال 94 عنوان کرد.

جلیلی:تقویت مساجد محور اصلی برنامه‌های فرهنگی شهرداری در سال94 است

به گزارش قاصدنیوز، وحید جلیلی در نشست صمیمانه با ائمه جماعات شهرک شهید رجایی و باهنر گفت: برنامه‌های فرهنگی بایستی در جهت شناساندن اسلام ناب و دور از اندیشه های اسلام آمریکایی باشد و این تفکر باید در مساجد و محلات نیز ترویج داده شود.


وی تاکید کرد: باید قرائتی که امام(ره) از اسلام داشتند بر جامعه حکم‌فرما باشد و تربیت توام با تفکر انقلابی با محوریت مساجد در راس امور فرهنگی قرار بگیرد.


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه با انتقاد از برخی فعالیت‌های فرهنگی، عنوان کرد: متاسفانه در برخی موارد دیده می‌شود که برنامه‌های فرهنگی به جای فرهنگ‌سازی، باعث کم‌رنگ شدن اصول اسلامی می‌شود، لذا بایستی پیش از هر چیز این موارد مد نظر قرار بگیرد و برنامه‌ها با دقت بیشتری انتخاب شود.


جلیلی یکی از شاخصه‌های اصلی شورای اسلامی شهر در سال 94 را مسجد محوری دانست و افزود: در سال جاری در تلاشیم تا نقش مساجد در برنامه‌های فرهنگی پر رنگ شود و به جای احداث فرهنگ‌سرا، مساجد به عنوان پایگاه‌های فرهنگی محوریت پیدا کنند.


وی افزود: عملیات محوری به جای تشکل محوری از مولفه‌های برنامه‌های فرهنگی در سال 94 خواهد بود و شهرداری نیز این آمادگی را دارد که با تمامی توان و ظرفیت مساجد را یاری نماید.


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه مشکلاتی از قبیل کمبود بودجه مساجد برای امور فرهنگی، نبود فضای مناسب و کمبود فضاهای ورزشی را از عمده مشکلات مساجد دانست و عنوان کرد: باید در فعالیت‌های فرهنگی کیفی‌سازی مد نظر قرار بگیرد و از فعالیت‌هایی که مساجد را به سمت گزارش‌دهی و گزارش‌سازی هدایت می‌کند، اجتناب شود.


گفتنی است؛ لزوم شناسایی ظرفیت‌ها در میان توده‌های مردم، تقویت کتابخانه مساجد و نظارت بر نحوه ساخت مساجد و تطابق آن با معماری ایرانی و اسلامی از دیگر موارد مطرح شده توسط ائمه جماعات در این دیدار بود.

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون