تاریخ خبر: کد خبر: 4035

وحید جلیلی در نشست اکران کنندگان خراسانی جشنواره فیلم عمار:

انقلاب اسلامی اگر چیزی را نفی می‌کند برای آن جایگزین دارد

وی افزود: انقلاب ما، نظام لا الله الا الله است، یعنی اگر چیزی را نفی می کند برای آن جایگزین هم دارد. اگر اولین سخنرانی امام را در زمان ورود به ایران به یاد بیاوریم، با اینکه وقتشان کوتاه بود اما قسمتی را به هنر و رسانه اختصاص دادند

انقلاب اسلامی اگر چیزی را نفی می‌کند برای آن جایگزین دارد

به گزارش «قاصدنیوز» مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی فیلم عمار  در نشست اکران کنندگان استان خراسان رضوی در مشهد گفت: جشنواره فیلم عمار اولین بار در سالگرد نه دی در سال 89 برگزار شد و با شرکت 20 فیلم و اکران در 30شهر کار خود را آغاز کرد. امروز در پنجمین دوره آن پیش از هزار فیلم در جشنواره شرکت کرده و چند هزار اکران کننده در سراسر کشور بار این جهاد فرهنگی را به دوش می گیرند و آثار نسل جدید این انقلاب را به مخاطبان وسیع و پر شمار آن می رسانند.

 

وحید جلیلی افزود: انقلاب ما، نظام لا الله الا الله است، یعنی اگر چیزی را نفی می کند برای آن جایگزین هم دارد. اگر اولین سخنرانی امام را در زمان ورود به ایران به یاد بیاوریم، با اینکه وقتشان کوتاه بود اما قسمتی را به هنر و رسانه اختصاص دادند، و در ورودشان به کشور اعلام کردند ما با سینما مخالف نیستیم، ما با فحشا مخالفیم، یعنی در حوزه کار مثبت و تولید حرف برای گفتن داریم و راهبرد فرهنگ ما صرفا راهبرد نفی نیست.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: راهبرد جشنواره فیلم عمار، راهبرد «بخواه و ببین و به دیگران هم برسان» است. شما عزیزان که به تعبیر صریح مقام معظم رهبری جهادگران این میدان، بنیانگزاران جریان جدیدی در فضای رسانه ای کشور هستید که در آن کار هنری و رسانه ای آنچنان با آرمان ها و ارزش ها و اهداف ما در هم آمیخته است که قابل تفکیک نیستند.

 

وی ابراز امیدواری کرد که این جریان رو به رشد و این شجره طیبه که با تلاش و فداکاری و هزینه دادن به رشد آن کمک می کنید، در سال های آتی بتواند، از مرز های ایران گذشته و به مخاطبان بین الملی دست پیدا کند و البته هم اکنون هم طلیعه آن پیدا شده و ارتباطاتی که با برخی از کشورها گرفته شده است، نشان می دهد، قابلیت ها و ظرفیت های بسیاری برای شنیدن پیام انقلاب اسلامی -چه در منطقه و چه در جهان- وجود دارد.

 

جلیلی ضمن تاکید بر اهمیت و نقش مشهد و خراسان در جشنواره عمار اذعان داشت: این دو به عنوان مناطقی که از همان ابتدای شروع جشنواره مردمی فیلم عمار به عنوان یکی از ارکان آن به حساب می آمدند و خوشبختانه در طول این پنج سال، کارنامه بسیار خوبی از خودش به جای گذاشته و هر سال که آمار را بررسی می کنیم این روند رو به رشد است.

 

وی در پایان افزود: امیدوار هستیم که با توجه به ظرفیت مشهد، که پذیرای میلیون ها زائر امام هشتم(علیه السلام) در طی سال هست، با توجه به این مزیت نسبی، فعالیت و تلاش خود را مضاعف کنند، که ان شا الله مشهد منبعی برای نورافشانی هر چه بیشتر این حرکت فرهنگی در سطح کشور باشد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون