تاریخ خبر: کد خبر: 5259

فرهنگ اصیل شهرستانی‌، هدف کنسرت‌های موسیقی/

کنسرت «بنیامین» در شهرستان تربت جام لغو شد

عموم دغدغه مندان عرصه فرهنگ دینی بارها و بارها نارضایتی خود را نسبت به گسترش این جنس برنامه ها که سعی در تغییر ذائقه فرهنگی مردم بومی شهرستان های استان دارد اعلام کرده اند.

کنسرت «بنیامین» در شهرستان تربت جام لغو شد

به گزارش «قاصدنیوز»، کنسرت موسیقی بنیامین بهادری از خوانندگان پاپ که قرار بود هفتم خرداد ماه در شهرستان تربت جام به اجرای کنسرت بپردازد، با اعتراض جمعی از مردم بومی این شهرستان لغو شد.

 

بنیامین در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«کنسرت تربت جام کنسل شد. به علت دورى مسیر تعداد مخالفان حدود ده برابر موافقان بود. دوستان برگزار کننده در حال تلاش هستند براى برگزارى این کنسرت طى یکى دو هفته آینده در جایى خیلى نزدیک تر به قلب خراسان  اگر چه در حیطه اختیارات و مسئولیت ما نبود ولى از طرف گروه بنیامین موزیک به برگزار کنندگان محترم تأکید کردیم؛ بلیط ها به همون آسونى که خریدارى شده، پس داده شود و رضایت همه عزیزانم تأمین»

 

در این خصوص ذکر چند نکته ضروری است:

 

اول: واقعیت ماجرا این است که اکثر شهرهای استان خراسان رضوی، مناطقی هستند که به علت دور بودن از هجمه‌های سنگین فرهنگی کلان شهرها، بافت اصیل و سنتی خود را حفظ کرده اند و معمولا هیچ درخواستی هم برای برگزاری این کنسرت ها ندارند! چرا که نه احساس نیازی می کنند و نه هیچ تناسبی بین فرهنگ بومی خود با این کنسرت ها می بینند.

 

دوم: بلیط ورودی این کنسرت ها قیمت بسیار بالایی دارد که مردم عادی شهرستان ها ناتوان از خرید آن هستند بنابراین بیشتر شرکت کنندگان این مراسم ها همان ثروتمندان و مرفهینی هستند که از شهرهایی مانند مشهد  در آن شرکت می‌کنند.

 

کنسرت موسیقی در خراسان رضوی

 

سوم: متاسفانه این مهمانان ناخوانده با ورود به شهرستان ها مانوری از ماشین های گران قیمت و رفتارهای نابه هنجار فرهنگی را به نمایش می گذارند که موجبات نارضایتی شهروندان این شهرها را هم فراهم کرده است علاوه بر این لباس های نامتعارف، اختلاط و آهنگ‌های تند و زننده ای که در محیط این کنسرت ها پخش می شود، صحنه هایی را بوجود می آورد که اصلا در شان یک محیط فرهنگی نیست و توهینی نسبت به فرهنگ شهر میزبان به حساب می آید و این سوال را در ذهن ها بوجود آورده است که مدیران فرهنگی با چه توجیهی به این کنسرت‌های وارداتی مجوز می دهند؟ آیا از نظر آنها تنها راه رشد فرهنگ یک شهر برگزاری کنسرت موسیقی و آن هم از نوع غربی اش است؟!

 

مرتبط:

- اعتراض مردم گلبهار به برگزاری کنسرت در این شهر

- فرهنگ اصیل شهرستانی‌، هدف کنسرت های موسیقی+فیلم و عکس

کلمات کلیدی

  • غزل 2 0

    مردم تربت جام بخاطر کشاورزی و مرز و...ثروتمند هستن و انواع ماشین های مدل بالا در شهر دیده میشه دلایل چیز دیگری بوده جناب....خودشون میگن بلیط های خریده شده پس داده میشه بعد شما میگین بخاطر گرونی بلیط؟؟؟!!!

  • علی 1 0

    متاسفانه تعدادی از افراد سودجو که منافع خود را در گرو وجود غم و اندوه در اجتماع و عدم گسترش فرهنگ و هنر می بینند مانع از برگزاری این چنین برنامه های فرهنگی و هنری می شوند و تاسف بار است که این موضوع را به مردم هنردوست تربت جام نسبت داد

ارسال نظر

تریبون