تاریخ خبر: کد خبر: 4337

صادرکننده مجوز کنسرت حاشیه ساز پاسخگو باشد

با توجه به پیشینه اجرای کنسرت های مختلف در سطح شهرستان که با حاشیه های ضد فرهنگی همچون رقص‌های مختلط همراه بوده است، اجرای این‌چنین برنامه ای برای شهروندان مشهدی، در یک مرکز علمی درحالی که نیروی انتظامی اجازه ورود به آن محل را ندارد با فرهنگ عمومی مردم شهرستان چناران منافات دارد

صادرکننده مجوز کنسرت حاشیه ساز پاسخگو باشد

به گزارش قاصدنیوز به نقل از ندای چناران، چندی پیش کنسرت علیرضا قربانی، خواننده محبوب کشورمان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد گلبهار به دستور دادستان چناران لغو شد. با انتشار این خبر رسانه های داخلی و خارجی شروع به اعتراض کردند و با اظهارات مختلف این اقدام دادستان را مذمت نمودند.

 

اما ناگفته هایی وجود داشت که نیاز بود رییس اداره فرهنگ و ارشاد چناران برای روشن شدن موضوع و رفع ابهام در افکار عمومی بیان می کرد که متاسفانه وی سکوت را به مصلحت خویش دانست و حاضر به مصاحبه با خبرنگار سایت خبری ندای چناران(که پربیننده ترین سایت محلی است) نشد.

 

قضیه از چه قرار بود؟ شورای فرهنگ عمومی شهرستان در چه صورتی اجازه اجرای کنسرت در سطح شهرستان را می دهد؟ مصوبات شورای پیشگیری از جرم شهرستان چه بوده است؟ کدامیک از این قوانین و مصوبات عملی شد؟ عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد چناران در کنسرت های قبلی چگونه بوده است؟ این ها سوالاتی هستند که بنا بود در مصاحبه با رییس اداره فرهنگ و ارشاد چناران پرسیده شود که متاسفانه وی حاضر به مصاحبه نشد.

 

رسانه های داخلی دوست و خارجی معاندی همچون بی بی سی و دویچه وله و … به صورت گزینشی نامه ای با امضای فرماندار محترم چناران مبنی بر اجازه برگزاری کنسرت قربانی را منتشر کردند و به دستورات قبل و بعد وی اشاره ای نکردند. و دستور دادستان را در مقابل دستور فرماندار قرار دادند. این درحالی است که فرماندار چناران بارها اجرای کنسرت در سطح شهرستان را منوط به اجرای کامل مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرده است. وی که بارها اعلام کرده است اجرای کنسرت فقط و فقط در صورت اجرای کامل آن مصوبات بلا مانع است.

 

اما با این وجود در کنسرت های پیشین تقریباً تمام این مصوبات زیر پا گذاشته شده است و در کنسرت لغو شده اخیر قربانی نیز به این قوانین توجهی نشد که علت اصلی آن نیز کوتاهی عباسی، رییس اداره به اصطلاح فرهنگ و ارشاد چناران بوده است.

 

عباسی با زیرکی هرچه تمام به دنبال باب کردن اجرای کنسرت های عمومی در محیط علمی دانشگاه آزاد گلبهار بوده که با عملی شدن آن امکان اجرای مصوبات شورای پیشگیری از جرم و مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان وجود ندارد. وی طرح خود را با خواننده سنتی و محبوب کشورمان یعنی علیرضا قربانی آغاز کرد.

 

عباسی در کارنامه عملکرد خود متولی اجرای کنسرت های لغو شده شهرستان های مجاور از جمله قوچان و مشهد بوده است و مورد انتقاد شدید دغدغه مندان فرهنگی شهرستان می باشد.

 

وی که هنوز ادعای انقلابی بودن دارد جهاد فرهنگی را در اجرای کنسرت های مختلطی می داند که با وجود نیروهای انتظامی در آن ها به کرات شاهد رقص برخی دختران بی بندوبار مرکز استان نشین بوده ایم.

 

او در این امر آنچنان همتی از خود نشان می دهد که چیزی نمانده میقات الرضا در اذهان عمومی جای خود را به شهر کنسرت ها بدهد.

 

از این مسئول توقع می رود به جای اجرای کنسرت با حاشیه های غیرقابل کنترل و بعضاً ضد اخلاق و ضد انسانیت برای شهروندان مشهدی ( بیش از ۹۵ درصد شرکت کنندگان این کنسرت ها غیر بومی و اکثراً از مشهد می باشند) به فکر ارتقای فرهنگ اسلامی شهرستان بوده درصدد برگزاری جشن های شاد و مفرحی همانند جشنی که چندی پیش شرکت عمران گلبهار برگزار کرد باشد که در آن خواننده های محبوب پاپ و سنتی کشور به همراه بازیگران حرفه ای سینما همچون حمید لولایی هنرنمایی کردند و مورد استقبال خانواده ها و شهروندان گلبهاری و چنارانی قرار گرفت.

 

در پایان بازهم تاکید می کنیم با توجه به پیشینه اجرای کنسرت های مختلف در سطح شهرستان که با حاشیه های ضد فرهنگی همچون رقص‌های مختلط حضار همراه بوده است، اجرای این‌چنین کنسرت های عمومی و مختلط برای شهروندان مشهدی، در یک مرکز علمی در گلبهار درحالی که هیچ نیروی نظامی و انتظامی اجازه ورود به آن محل را ندارد و مخاطبان آن از همه اقشار جامعه (چه هنر دوستان و فرهنگیان عزیز مشهدی و چه افراد لا ابالی که درسایه این برنامه ها به اشاعه فحشا می پردازند ) با فرهنگ عمومی مردم شهرستان چناران منافات دارد و همچنین نیاز است وزیر محترم فرهنگ و ارشاد … و رسانه های معاند برون مرزی بدانند که لغو کنسرت هایی که مصوبات قانونی شورای فرهنگ عمومی شهرستان را زیر پا بگذارد (از نحوه و مکان تهیه بلیت گرفته تا نحوه اجرا و …) اقدامی قانونی با پشتوانه مردمی در جهت حراست از فرهنگ عمومی مردم شهرستان چناران بوده و نیازی به تایید و یا عدم تایید آنها ندارد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون