تاریخ خبر: کد خبر: 5231

برنامه‌های کانون مهدوی آرامستان بهشت رضا(ع) در دهه مهدویت

مسئول کانون مهدوی آرامستان بهشت رضا(ع) گفت: هر ساله در ایام مبارک نیمه شعبان بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از مردم به آرامستان‌های بهشت رضا(ع) و بهشت جوادالائمه(ع) حضور دارند که مهم ترین دلیل برای انتخاب این مکان جهت تبلیغ معارف دین بوده است و ما را بر آن داشت تا با برنامه ریزی مناسب حضوری بهتر و موثرتری در این زمینه داشته باشیم.

برنامه‌های کانون مهدوی آرامستان بهشت رضا(ع) در دهه مهدویت

به گزارش قاصدنیوز، مسئول کانون مهدوی آرامستان بهشت رضا(ع) به مشارکت هرچه گسترده تر جوانان و نوجوانان در تشکل های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه های با کیفیت و در قالب های جدید در مهدویت می تواند نتایج بسیار مطلوبی در جامعه فراهم کند.

 

 

 حجت الاسلام محمد ثامنی با بیان اینکه بنیاد فرهنگی بینش و رویش از سال 86  فعالیت خود را در حوزه خدمات فرهنگی آغاز کرده اظهار داشت: این بنیاد از سال 91 با کسب پروانه رسمی وزارت کشور به طور تخصصی و با رویکردی جدید به فعالیت فرهنگی در حوزه نخبگانی پرداخت.

 

مسئول کانون مهدوی آرامستان بهشت رضا(ع) تصریح کرد: بنیاد فرهنگی یک سالی است که به دلیل ضرورت و اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر، فعالیت خود را به حواشی شهر مشهد انتقال داده است.

 

ثامنی با بیان اینکه در سال گذشته فعالیت های مهمی مانند جذب روحانیون فعال و اعزام به مناطق محروم مشهد، تهیه و توزیع قرآن و مفاتیح الجنان وکتب اعتقادی فرهنگی بین افراد مستضعف، برگزاری کلاس‌های مشاوره و مهارت خانواده ویژه مناطق محروم مشهد، اجرای طرح توزیع کتب وقف در گردش با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تعامل با موسسات فعال حاشیه شهر، تعامل با چندین پایگاه بسیج و حلقه صالحین فعال در این بنیاد فرهنگی انجام شده است.

 

 معاون بنیاد فرهنگی بینش و رویش با بیان اینکه این بنیاد فرهنگی با بیش از10 مدرسه در حاشیه شهر تعامل دارد تصریح کرد: این بنیاد در طول فعالیت خود با بیش از 30 مسجد فعال سطح شهر، خیریه‌های فعال در حاشیه شهر، شورای اجتماعی محلات به خصوص محدوده بلوار توس به عنوان بزرگترین پهنه حاشیه نشینی تعاملات فرهنگی دارد.

 

 وی اظهار کرد: برگزاری دوره های عالی مدیریت فرهنگی، برگزاری اردوهای علمی تفریحی، اردوی جهادی، انتشار ویژه نامه‌های تخصصی در حوزه‌های فرهنگ نخبگانی، نشست نخبگان فعال فرهنگی حاشیه شهر از دیگر فعالیت‌های این بنیاد است.

 

مسئول کانون مهدوی آرامستان بهشت رضا(ع) گفت: هر ساله در ایام مبارک نیمه شعبان بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از مردم به آرامستان‌های بهشت رضا(ع) و بهشت جوادالائمه(ع) حضور دارند که مهم ترین دلیل برای انتخاب این مکان جهت تبلیغ معارف دین بوده است و ما را بر آن داشت تا با برنامه ریزی مناسب حضوری بهتر و موثرتری  در این زمینه داشته باشیم.

 

وی به برنامه های تدارک دیده شده در نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: بنیاد بینش و رویش با همکاری سازمان فردوس ها و فرهنگ سرای انتظار مشهد برنامه های ویژه ای دارک دیده که می توان به برپایی ایستگاه مشاوره و پاسخگویی معارف دینی و اعتقادی اشاره کرد.

 

ثامنی ادامه داد: در این ایستگاه ها برنامه هایی در جهت کار با کودک از جمله ایستگاه نقاشی، قصه گویی و امام مهربون همچنین پخش محصولات مهدوی بصورت رایگان و ایجاد غرفه عرضه محصولات مهدوی اجرا برنامه می شود.

 

مسئول کانون مهدوی آرامستان بهشت رضا(ع) به مشارکت هرچه گسترده تر جوانان و نوجوانان در تشکل های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های با کیفیت و در قالب های جدید و نو در مهدویت می تواند نتایج بسیار مطلوبی در جامعه فراهم کند.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون