تاریخ خبر: کد خبر: 5215

مسئولیت‌دهی به نوجوانان رمز موفقیت فعالیت‌های فرهنگی در دهه مهدویت

مدیر کانون مهدوی «طفلان مسلم» مشهد به منظور استفاده از ظرفیت و توانایی نیروی جوان ونوجوان، آنان را در برنامه‌های اجرایی سهیم کرده است تا احساس تعلق بیشتری نسبت به فعالیت‌های حوزه مهدویت داشته باشند.

به گزارش قاصدنیوز، مهدی شهامت، مدیر کانون طفلان مسلم اظهارکرد: حسینیه طفلان مسلم از سال 1334 احداث شد و برنامه های متنوع فرهنگی و دینی را به شهروندان در ایام سال ارائه می کند.

 

وی با بیان اینکه با کمک خیرین و با نیت خدمت به ساحت امام زمان(عج) کانون مهدویت طفلان مسلم راه اندازی شد، ابراز کرد: در این کانون برنامه های متنوعی به مخاطبان ارائه شد که از آن جمله می توان به اجرای برنامه های شاد فرهنگی ویژه نوجوانان اشاره کرد.

 

شهامت با اشاره به اینکه برگزاری جلسات آموزشی حفظ، صوت و لحن، احکام و تفسیر قرآن کریم نیز از دیگر برنامه های این کانون بود که توانست مخاطبان را در رده های سنی مختلف به خود جذب کند، یادآور شد: جلسات معنوی دعای ندبه و حضور اساتید بین المللی قرآن کریم تعداد زیادی از شهروندان را جذب برنامه های کانون مهدویت طفلان مسلم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مراسم دعای ندبه این کانون بیش از 600 نفر علاقمند به ساحت امام زمان(عج) حضور می یابند، اظهار کرد: دعوت از سخنرانان کشوری و توجه به مفاهیم والای حوزه مهدویت، استفاده از ظرفیت و پتانسیل خیرین در انجام برنامه های فرهنگی و برگزاری جشن‌های مناسبتی دلیل اصلی حضور حداکثری جوانان در برنامه‌های حوزه مهدویت است.

 

ارائه مولفه‌های اصلی انتظار در ایستگاه های امید و انتظار

 

مدیر کانون طفلان مسلم با اشاره به اینکه حضور جوانان و نوجوانان در مسائل اجرایی کانون، احساس تعلق خاطر بیشتری را در جوانان نسبت به برنامه های دهه مهدویت ایجاد کرده است، یادآور شد: علاوه بر این برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی با رویکرد توجه به آموزه های دینی توانسته است که مخاطبان را در فضای نشاط جذب برنامه های حوزه مهدویت کند.

 

شهامت در خصوص سایر برنامه های این کانون فرهنگی گفت: کانون فرهنگی طفلان مسلم حدود 5 سال است که نمایشگاه های مفهومی وموضوعی را با رویکرد مهدویت برگزار می کند تا نماز گزاران در زمان حضور در حسینیه طفلان مسلم از نزدیک با پیامهای مفهومی حوزه مهدویت آشنا می شوند.

 

شهامت با تاکید براینکه در نمایشگاه مفهومی تمامی سنین می توانند از برنامه های آن بهرمند شوند، اظهار کرد: در غرفه کودکان برنامه های ویژه ای از جمله نقاشی، شعر، قصه خوانی، بازیهای کودکانه با رویکرد فرهنگ مهدویت و احساس تعلق به ساحت امام زمان(عج) در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: علاوه براین در نمایشگاه مفهومی، مولفه های اصلی فرهنگ انتظار در قالب فیلم و کلیپ ویژه نوجوانان ارائه خواهد شد، همچنین اساتید حوزه مهدویت با حضور در نمایشگاه، شهروندان را با انقلاب های آخر الزمان و نحوه فعالیت مدعیان دورغین امام زمان(عج) آشنا می کنند.

 

منبع: ستاد اطلاع رسانی سلسله برنامه های «تا انقلاب مهدی(عج)» سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون