تاریخ خبر: کد خبر: 5159

در دیدار با اعضای بنیاد اسکان ارزان قیمت:

آیت الله علم الهدی: 40درصد هتل‌های پنج ستاره دور حرم خالیست

وی با اشاره به ساخت و سازهای اطراف حرم تصریح کرد: آیا امام رضا(ع) می‌خواستند اطراف حرمشان اینگونه باشد، 40 درصد هتل‌های پنج‌ستاره اطراف حرم خالی است در حالی که برخی از زائران باید به دلیل تنگ دستی در زیرگذر حرم مطهر چادر بزنند و آنجا ساکن شوند.

به گزارش قاصدنیوز، آیت الله علم‌الهدی ظهر دیروز در دیدار با اعضای ستاد بنیاد زائر  که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: رهبری در سه سال متوالی بر ایجاد یک زائر سرای ارزان قیمت در مشهد تاکید می‌کردند.

وی با اشاره به ساخت و سازهای اطراف حرم تصریح کرد: آیا امام رضا(ع) می‌خواستند اطراف حرمشان اینگونه باشد، 40 درصد هتل‌های پنج‌ستاره اطراف حرم خالی است در حالی که برخی از زائران باید به دلیل تنگ دستی در زیرگذر حرم مطهر چادر بزنند و آنجا  ساکن شوند.

 

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه دو استاندار قول رسیدگی به این کار را دادند، خاطرنشان کرد: اما این رسیدگی صورت نگرفت چون قضیه به اعتبارات و بودجه کشیده می‌شد.

 

وی ادامه داد: در مجموع چهار یا پنج استان کار احداث زائرسرای آنان عقب افتاده  و امیدواریم قبل از سال که زمین‌ها را تحویل آنان دادیم، بهره‌برداری از تمام زائرسراها آغاز شود که گزارش آن را به رهبری بدهیم.

 

آیت الله علم‌الهدی با تاکید بر این که افزایش تعداد زائران مهم نیست بلکه افزایش تعداد زائران محروم مهم است، ‌اظهار کرد: امام رضا(ع) از این که زائری به دلیل تنگ‌دستی توان سفر به مشهد را نداشته اما حالا با ایجاد زائرسرها این فرصت برایش فراهم شده، بیشتر خشنود می‌شوند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خیرین هم در ایجاد این زائرسراها کمک کرده‌اند، اما جناب شهردار  با اخلاصی که داشتند باعث شدند  این حرکت جهش بیشتری به خود بگیرد.

 

وی در رابطه با اقدامات دولت و مجلس در این خصوص اظهار کرد: امیدواریم با حضور مهندس واحدی که از نیروهای قوی استانداری هستند دولت به صورت جدی در عرصه توسعه زائرسراها وارد شوند.

 

آیت الله علم‌الهدی با بیان این که تاکنون 30 تا 32 استان اقدام به احداث زائرسرا کرده‌اند، گفت:  اما زائر سرایی که بنیاد استان نسبت به احداث آنان اقدام کرده بالای 50 یا 60 زائرسرا می‌باشد.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به ظرفیت زائرسراها تصریح کرد: اول بنای 30 هزار تخت را در نظر گرفته بودیم اما با این کیفیت و طرح میانبری که شهردار و اعضای شورای شهر مطرح کردند به ایجاد بیش از 60 هزار تخت امیدوار خواهیم بود.


برگرفته از alamolhoda.net

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون