تاریخ خبر: کد خبر: 4346

دوره تخصصی تربیت محقق تمدن سازی دینی در مشهد برگزار می‌شود

«دوره تخصصی تربیت محقق تمدن سازی دینی» به همت مؤسسه فرهنگی – تحقیقاتی صدف عفاف نور در مشهد برگزار می شود.

به گزارش قاصدنیوز، خانم حسینی معاون پژوهش مؤسسه «فرهنگی - تحقیقاتی صدف عفاف نور» در گفت و گو با رسا در مشهد، با اعلام این خبر گفت: این دوره ویژه خواهران طلبه و در راستای پاسخگویی به مطالبات تئوریک انقلاب اسلامی در زمینه تولید محتوا برای تحقق تمدن اسلامی برگزار می شود.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «برای دستیابی جامعه و دولت اسلامی باید مدل ها و سیستم های مورد نیاز در راستای اداره ی نظام اسلامی در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی متحول شده و بر اساس مبانی و آموزه های اصیل دینی و فطرت پاک انسانی پایه گذاری شود.».

 

حسینی با اشاره به این که این دوره در 7 ترم طی مدت تقریبی 3 سال برگزار می شود، افزود: اهداف برگزاری این دوره، ایجاد توان تولید علم دینی در طلاب، تربیت محقق در زمینه تولید محتوا برای سیستم خانواده اسلامی و تدریس آن، جریان سازی و گسترش نگاه تمدن اسلامی و تولید علم دینی به مراکز علمی، تحقیقاتی جامعه اسلامی می باشد.

 

معاون پژوهش مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی صدف عفاف نور، به شرایط پذیرش دوره تربیت محقق تمدن سازی دینی اشاره کرد و گفت: این دوره برای طلاب سطح 3 و نخبگان سطح 2 حوزه در نظر گرفته شده است که می بایست متعهد به انجام تمرینات علمی، تألیف مقالات تخصصی و همچنین شرکت در گفت و گوهای تخصصی باشند.

 

حسینی با اشاره به این که این دوره در سه محور روشی، نظری و نرم افزاری برگزار می شود، گفت: محتوای روشی، شامل سرفصل هایی همچون، روش تحقیق، منطق کاربردی و روش تفکر، سیستم شناسی و طراحی یک سیستم است.   

 

وی افزود: دین شناسی، معرفت شناسی، زبان شناسی و فلسفه تحلیلی، علوم انسانی و فلسفه های مضاعف، تاریخ و تمدن اسلام، تاریخ انقلاب اسلامی، فرهنگ، مدیریت فرهنگی و مهندسی فرهنگی، ترجمه اصطلاحات انگلیسی در علوم انسانی از جمله سرفصل های نظری این دوره است.

 

معاون پژوهش مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی صدف عفاف نور، با بیان این که محتوای ابزاری این دوره شامل تدریس نرم افزارهای پرکاربرد علوم اسلامی است، افزود: در این دوره نرم افزارهایی چون وان نوت، جامعه التفاسیر، جامعه الاحادیث، درایه النور، بحار الانوار تدریس خواهد شد.

 

وی به نتیجه آموزشی این دوره اشاره و تصریح کرد: خروجی دوره آموزش تمدن اسلامی، نیروی انسانی کار آمد با توان تولید علم دینی است  که می تواند در موضوعات و مسائل مختلف علوم انسانی، به پژوهش پرداخته و به تولید علم دینی موفق شد.

 

حسینی با بیان این که این دوره از 15 فروردین94 آغاز می شود، افزود: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی مؤسسه، واقع در حدفاصل چهارراه زرینه و مقدم، کاشانی 25 مراجعه یا با تلفن های 32244001و 27247659 تماس بگیرند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون