تاریخ خبر: کد خبر: 4291

احتمال افزایش قیمت بلیط اتوبوس و قطارشهری مشهد

در صورت تصویب شورای شهر مشهد بلیت قطار شهری به 600 تومان و بلیت اتوبوس شهری به 400 تومان می‌رسد که البته این رقم هنوز قطعی نشده است.

احتمال افزایش قیمت بلیط اتوبوس و قطارشهری مشهد

به گزارش «قاصدنیوز»، محسن انتظاری‌ هروی ظهر امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر مشهد در جمع خبرنگاران در ارتباط با بودجه 94 شهرداری مشهد اظهار داشت: ما تا به امروز 40 تبصره از قانون بودجه را به تصویب رساندیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر مشهد برای مساجد خیرانی که می‌توانند در ساخت مساجد در ارائه زمین کمک کنند شهرداری مشهد 300 میلیون تومان کمک می‌کند و همچنین 50 میلیون تومان هم برای مراکز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

 

وی عنوان کرد: همچنین بنا داریم لایحه‌ جامعی در ارتباط با مساجد محوری شهر مشهد ارائه شود تا مردم و خیران بتوانند به سهولت در زمینه توسعه مساجد گام بر دارند.

 

انتظاری‌ هروی بیان داشت: در بودجه سال 94 شهرداری مشهد پنج محور از اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته که در یکی از این موارد بحث توسعه متوازن بود و ما دو مصوبه در ارتباط با حاشیه شهر در جلسه امروز به تصویب رساندیم که برای بازگشایی و تملک معابر این مناطق 50 میلیارد تومان در نظر گرفتیم و 45 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه نیز برای نوسازی منازل در معابر مد نظر در نظر گرفته شد.

 

رئیس شورای شهر مشهد در ارتباط با قیمت بلیت اتوبوس گفت: با توجه به تورم در کشور و افزایش هزینه‌ها نسبت به اتوبوسرانی و قطار شهری فشارهایی وارد می‌شود و شورای شهر به دنبال این است که از محل کاهش هزینه‌ها بتوانیم سبب کاهش یا جلوگیری از افزایش قیمت بلیت اتوبوس و قطار شهری شویم.

 

انتظاری‌ هروی اضافه کرد: در کمیسیون حمل و نقل و شهرداری مشهد برای افزایش قیمت بلیت قطار شهری 100 تومان و برای بلیت اتوبوس برای اتوبوس‌های سازمانی 150 تومان و برای اتوبوس‌های بخش خصوصی 100 تومان در نظر گرفته شده که در نهایت به 400 تومان می‌رسد و البته ما به دنبال منابعی هستیم که از افزایش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی در شهر مشهد جلوگیری کند.

 

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از قیمت بلیت حمل و نقل شهری نیازمند 60 میلیارد تومان منابع هستیم، گفت: در صورت تصویب شورای شهر افزایش قیمت از ابتدای سال آینده اعمال می‌شود و البته رقم بلیت هنوز قطعی نشده است.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون