تاریخ خبر: کد خبر: 4276

زندگي «ميرزا جواد آقاتهراني» در «ختم ساغر»+عکس

بخشي از اين فيلم به روايت سال هاي حضور آن مرحوم در جبهه هاي دفاع مقدس اختصاص دارد و به همين منظور براي ساخت آن، مجتمع آيه ها به عنوان لوکيشن فيلم برداري انتخاب شد.

به گزارش قاصدنیوز، مستند «ختم ساغر» که قرار است بخشي از زندگي مرحوم آيت ا... «ميرزا جواد آقاتهراني» از علماي برجسته مشهد را روايت کند، حالا ديگر به مرحله تدوين نهايي رسيده است و پيش بيني مي شود تا پايان سال آماده نمايش شود.

 

 

بخشي از اين فيلم به روايت سال هاي حضور آن مرحوم در جبهه هاي دفاع مقدس اختصاص دارد و به همين منظور براي ساخت آن، مجتمع آيه ها به عنوان لوکيشن فيلم برداري انتخاب شد.

 

فرصت را مغتنم شمرديم و با حضور در پشت صحنه اين فيلم مستند، با «هادي حاجتمند» کارگردان اهل نيشابور اين اثر، به گفت و گو پرداختيم. حاجتمند در اين گفت و گوي صميمي درباره اين فيلم مستند توضيحاتي داد.

 

نگرشي به زندگي علمي و اجتماعي يک عالم

مستند «ختم ساغر» با نگرشي به زندگي علمي، اجتماعي و مبارزات آيت ا... ميرزا جواد آقاتهراني در سيماي مرکز خراسان رضوي به مرحله تدوين رسيده است و اميد مي رود تا پايان امسال آماده نمايش شود. اين فيلم در 3 قسمت 30 دقيقه اي توليد شده است و علاوه بر به تصوير کشيدن روزهاي حضور ميرزا جواد آقاتهراني در جبهه هاي دفاع مقدس، بخش هايي همچون حرف هاي نزديکان، شاگردان و هم عصران آن مرحوم درباره اين شخصيت فرزانه را به تصوير مي کشد.

مستند ختم ساغر

در اين مستند سعي شده است کرامات اين عالم عالي قدر به مخاطب نشان داده شود چرا که بارها و بارها در طول انقلاب و همچنين دوره 8 ساله دفاع مقدس، اين کرامات ديده شده است.

 

20 ماه کار تحقيقاتي

اين مستند قصد دارد بخشي از زواياي پنهان شخصيتي اين عالم رباني را که با حضور در جبهه هاي حق عليه باطل در طول دوران 8 سال دفاع مقدس رقم خورده است، معرفي کند. براي دستيابي به اطلاعات مستند از شخصيت اين عالم رباني، نزديک به 20 ماه کار تحقيقاتي، با بهره مندي از گروهي مجرب در دستور کار قرار گرفت که به ساخت مستندي 90 دقيقه اي منجر شد.

 

در ساخت اين مستند مسئولان صدا و سيماي خراسان رضوي، سپاه ناحيه عمار، مجتمع فرهنگي تربيتي امام رضا(ع) و مجتمع آيه هاي مشهد مقدس همراهي و همکاري قابل تقديري داشتند و خوشحاليم که در اجرا و ساخت چنين آثار فاخري تنها نيستيم.

مستند ختم ساغر

حاجتمند در ادامه گفت: اگرچه همواره حمايت هاي مسئولان در توليد اين گونه آثار که به گوشه اي از زندگي مفاخر کشور مي پردازد، ديده مي شود اما اگر بتوانيم از حمايت هاي مالي، آن گونه که مد نظر دست اندرکاران چنين مستندهايي است برخوردار شويم، به يقين خواهيم توانست در اين زمينه با توجه به وجود استعدادهاي بسيار زياد، موفق تر عمل کنيم.

 

چهره اي انقلابي

ميرزا جواد آقا تهراني از عالمان برجسته شيعه بود که علاوه بر تدريس و تأليفات علمى، در عرصه عملي نيز به حمايت از انقلاب اسلامي پرداخت و پس از پيروزى انقلاب اسلامى همواره از چهره هاى حامى انقلاب بود؛ حمايت اين عالم از انقلاب تا آنجا پيش رفت که در دوران جنگ تحميلي لباس رزم به تن کرد و همراه با رزمندگان دفاع مقدس در عمليات متعددي حضور يافت.

مستند ختم ساغر

منبع: روزنامه خراسان

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون