تاریخ خبر: کد خبر: 4220

بازداشت 19 کلاهبردار مرتبط با فعالیت‌های شهرداری مشهد

۱۹ کلاهبردار رشوه‌گیر پیرامون آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد بازداشت شدند

به گزارش قاصدنیوز، مدیر حراست شهرداری مشهد گفت: عده‌ای در خارج از شهرداری با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم و با اطلاع از آرای صادره، مبالغ را به ‌نام پرداخت رشوه به اعضای کمیسیون از مردم دریافت کرده‌اند

 

رمضانی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اخبار واصله مبنی بر اخذ رشوه افراد کلاهبردار، مدیریت حراست شهرداری مشهد در سال جاری مواردی از قبیل رسیدگی به تخلفات مربوط به کمیسیون ماده 100، دفاتر مهندسی و شهرسازی و همچنین مهندسی و نظارت بر ساخت و سازها را در دستور کار قرار داده است. در مورد آرای کمیسیون ماده 100 اقدامات بازدارنده‌ای انجام شده است تا مردم هوشیار شده و با چشم باز تخلفات ساختمانی خود را پیگیری کنند. عده‌ای در خارج از شهرداری با سوء استفاده از عدم آگاهی مردم و با اطلاع از آرای صادره توسط کمیسیون ماده 100 در مورد تخلفات ساختمانی، طی تماس با مالکانی که ادعا می‌کنند، می‌توانند تا آرا را تغییر دهند.

 

رمضانی با اشاره به اینکه این افراد کلاهبردار، مبالغ را به ‌نام پرداخت رشوه به اعضای کمیسیون ماده 100 از مردم دریافت می‌کنند، عنوان کرد: ضروری است به مردم اطلاع‌رسانی شود لذا دبیرخانه کمیسیون ماده 100 با توجه به ارتباط موضوعی در شهرداری مشهد تشکیل شده و یک واحد مستقل با عضویت نماینده وزارت کشور، نماینده شورای شهر و نماینده دستگاه قضایی می‌باشد که استقلال رای دارد. حدود دو سال است که فرآیندهای کمیسیون ماده 100 به صورت نرم‌افزاری انجام می‌گیرد و دارای امنیت بالا است. ثبت و تغییر رای در این سامانه تنها با حضور همزمان سه عضو و ارائه قفل سخت‌افزاری اعضا انجام می‌شود و دخالت کارشناسان کمیسیون در آرا بدون حضور اعضا امکان‌پذیر نیست. در همین رابطه طی سال جاری 7 مورد تخلف شناسایی شد و طی بررسی تیم کارشناسی و عملیاتی این مدیریت، 19 نفر در این رابطه بازداشت شدند که هیچکدام از آنها از پرسنل شهرداری مشهد نیستند.

 

رمضانی با اشاره به شناسایی دریافت 300 میلیون تومان رشوه توسط کلاهبرداران که به مودیان بازگردانده شده است، افزود: 20 نفر دیگر هم که به نوعی با این افراد کلاهبردار در ارتباط بودند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

 

وی در خصوص آن دسته از شهروندانی که آرای آنها قلع بنا یا غیر از جریمه نقدی است، تاکید کرد: رای بدوی کمیسیون ماده 100 به معنی رای قطعی نیست و طبق قانون مالک می‌تواند تا 10 روز پس از ابلاغ رای اعتراضیه موثر خود را به دبیرخانه کمیسیون ماده 100 ارائه و شخصا موضوع را پیگیری کند که در صورت پیگیری حضوری مالک امکان تغییر آرا و تخفیف رای با توجه به دفاعیات موثر وجود دارد.  شهروندان به امید تغییر آرا و یا کاهش میزان جریمه تعیین شده از سوی کمیسیون ماده 100 در مورد تخلفات ساختمانی، به هیچ عنوان از طریق پرداخت رشوه به واسطه‌گران و یا دادن وکالت به دیگران اقدام نکنند زیرا معمولا در همه این موارد نه تنها نتیجه‌ای به جز فرایند قانونی کمیسیون حاصل نمی‌شود بلکه مرتکب جرم شده و اموال خود را نیز از دست می‌دهند.

 

رمضانی درخواست کرد تا شهروندان اعتراض‌های خود به رای کمیسیون ماده 100 را تنها از طریق دبیرخانه این کمیسیون که تنها مرجع قانونی رسیدگی به اعتراضات است، پیگیری نمایند.

 

وی در پایان با اعلام شماره 1887 برای اعلام شکایات شهروندان در خصوص اخذ رشوه و ریال نامشروع یا اخذ وکالت توسط افراد واسطه و دلال داخل و خارج شهرداری در مورد فعالیت‌های این سازمان تصریح کرد: روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته جلسات کمیسیون ماده 100 برگزار می‌شود و آرای صادره نیز به صورت الکترونیکی به دفاتر مهندسی و شهرسازی ارائه‌دهنده خدمات شهرداری و همچنین به صورت پیامکی به شهروندان دارای پرونده اعلام می‌شود.

 

منبع: نسیم

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون