تاریخ خبر: کد خبر: 4071

140 سالن‌ سرپوشیده ورزشی ویژه بانوان مشهدی احداث می‌شود

شهردار مشهد مقدس گفت: در نظر داریم سالن‌های سرپوشیده ورزشی ویژه بانوان مشهدی احداث کنیم.

به گزارش قاصدنیوز، سید صولت مرتضوی در مراسم بهره برداری از بزرگترین پارک بانوان شرق کشور اظهار داشت: بحث تلاش و کوشش برای سلامتی جسم بر تمامی طول عمر بر همگان تکلیف است.

 

وی با اشاره به نگاه غرب به زنان گفت: برخلاف نگاه‌هایی که در جوامع غربی به زنان می‌شود در نظام جمهوری اسلامی به زنان با نگاهی الهام بخش، غرور آفرین و هدایت کننده نگاه می‌شود.

 

شهردار مشهد زنان را کانون محبت و تربیت خواند و گفت: امام خمینی در یکی از سخنان گهربار خود فرموده اند که" از دامن زنان مردان به معراج می روند" که این جمله خود نیز در جمهوری اسلامی ایران مشهود است.

 

مرتضوی گفت: اساسا که هرکجا مرد موفقی مشاهده می‌شود باید به این نتیجه رسید که در پس زمینه این مرد زنی موفق در راستای تربیت و کمک به او حضور دارد.

 

وی با تاکید بر نگاه ویژه اسلام به زنان گفت: نظام اسلامی زن را از اسارت شیطان نفس نجات داد و برای بانوان با نگاه اسلامی شخصیتی پر قدرت را تنطیم و عملیاتی کرد.

 

شهردار مشهد حضور بانوان در جامعه را بسیار اثربخش خواند و خاطرنشان کرد: اگر به کرسی‌های دانشگاه‌ها، اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی، مراکز پزشکی و تخصصی درمانی و یا آموزش و پرورش بنگریم می‌بینیم بسیاری از بانوان توانسته‌اند بر مسند این فعالیت‌ها تکیه کنند و نقش خود ر نیز در این عرصه‌ها مستحکم سازند.

 

مرتضوی با اشاره به نفس بی بدیل بانوان گفت: در بسیاری از فضاها احساس می‌شد که بانوان نمی‌توانند آن گونه که می‌خواهند در فضاهای ورزشی حضور یابند لذا ما برای رفاه حال این قشر بسیار تاثیرگذار جامعه اقدام به احداث یک پارک اختصاصی با مقیاس منطقه‌ای برای آنها کردیم.

 

وی ادامه داد: هم اکنون در نظر داریم تا با همکاری شورای اسلامی شهر مشهد اقدام به ساخت چند سالن سرپوشیده و پارک‌های متناسب در مقیاس‌های منطقه‌ای و شهری بکنیم.

 

شهردار مشهد از تجهیز 140 مسجد در سطح شهر به وسایل ورزشی خبر داد و گفت: طبق آخرین آمارهای دریافتی از این مساجد مشخص شد که بیشترین استفاده از این وسایل ورزشی توسط بانوان بوده است که خود جای مسرت و خوشحالی دارد.

 

مرتضوی با اشاره به جمعیت 50 درصدی بانوان در شهر مشهد افزود: با توجه به رشد جمعیتی بانوان در شهر مشهد لازم است تا با برنامه ریزی‌های جدید اقدامات مناسب تری را در راستای توسعه بخشی به پارک‌های بانوان انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه مکان یابی این پارک در راستای بهبود رفت و آمد به این فضابوده است گفت: این پارک را در جایی مکان یابی کردیم تا در صورت توسعه خط یک قطار شهری مسیر‌های رفت و آمد به این پارک آسانتر شود.

 

شهردار مشهد از ایجاد خطوط ویژه ناکسیرانی برای رفت و آمد به این پارک خبر داد و گفت: تعدادی تاکسی از مسیرهای مشخص با رانندگی بانوان همواره آماده خدمات رسانی به شهروندان برای رفت و امد به این پارک هستند.

 

منبع: تسنیم

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون